-
19 март 2024 11:40
- 900
- 5
Комисията по петиции в ЕП прие днес единодушно предложение за резолюция, в което се казва, че предоставянето на пълноправно членство на България и Румъния в Шенген е решението за справянето с дългите опашки от тежкотоварни превозни средства по вътрешните граници на ЕС.
Струпването на тирове по границите може да има пагубно въздействие върху здравето и условията на труд на водачите, пътната безопасност и функционирането на единния пазар на ЕС, твърдят евродепутатите. Те също така отбелязват въздействието върху здравето на европейските граждани чрез замърсяването на въздуха, водата и шума.
В предложение за резолюция членовете на комисията по петиции призовават за действия на ЕС за справяне с дългото време за чакане на тежкотоварни превозни средства на границите на ЕС и призовават Съвета бързо да вземе решение за пълноправното членство в Шенген на Румъния и България.
Депутатите посочват, че заради различни фактори като недостатъчен технически капацитет, недостиг на персонал и отнемащи време проверки на товарите, стотици товарни превозни средства се задържат всеки ден по вътрешните граници на ЕС, включително по границите между шенгенските и нешенгенските държави-членки на ЕС.
Румъния и България трябва да станат пълноправни членове на Шенген през 2024 г., твърдят евродепутатите, цитирани от БНТ. Те отбелязват, че на 30 декември 2023 г. Съветът реши да премахне въздушния и морския граничен контрол между Шенгенското пространство и Румъния и България.
Решението обаче не отговаря на най-големия и неотложен проблем, а именно сухопътните гранични пунктове, където остават проверките на шенгенската сухопътна граница. Затова евродепутатите отново заявяват подкрепата си за присъединяването на България и Румъния към Шенгенското пространство.
По-конкретно, Съветът трябва да приеме възможно най-бързо и не по-късно от средата на 2024 г. решение за пълното прилагане на достиженията на правото от Шенген в Румъния и България, твърдят евродепутатите.
За да се справят с проблемите по границите, евродепутатите биха искали да видят обвързващи законодателни мерки на ЕС за стандарт за целия ЕС от средно една минута за обработка на тежкотоварни превозни средства на гранично-пропускателните пунктове в рамките на ЕС.
Те настояват за законодателство, позволяващо на шофьорите на камиони да използват по-малки гранични пунктове, когато главните артерии са затворени за поддръжка на пътищата, за да се избегне шофьорите да зависят от произволни действия на отделни държави и по-нататъшни усилия от страна на държавите от ЕС за укрепване на трансграничното сътрудничество за борба с кражбите от товарни автомобили.
Предложението за резолюция ще бъде внесено на следващо пленарно заседание на Европейския парламент.
Последвайте канала на
Свързани новини
Росен Желязков: Основна цел на България е премахването и на сухопътния контрол в рамките на Шенген възможно най-скоро
18 март 202418:32
Борисов говори пред конгреса на ЕНП: Украйна, Шенген и "колебливо правителство, но много силен парламент"
07 март 202409:55
ЕНП прие манифест с призив за по-скорошно присъединяване на България и Румъния към Шенген
06 март 202421:40
Румънският премиер: До края на годината ще се присъединим към Шенген и със сухопътни граници
05 март 202412:42
Австрия няма да бърза с решение за пълноправното членство на България и Румъния в Шенген
04 март 202413:47
Frontex: Категорична подкрепа за България за пълноправно членство в Шенген
28 февруари 202420:05
Франс прес: След 13 години чакане, ето че България и Румъния най-после влизат в Шенген
30 март 202408:49
Ст. комисар Антон Златанов: Експерти от 14 страни казаха, че сме готови за Шенген и по суша
29 март 202413:11
Николай Рашков от СМП: Българските потребители плащат с между 15% и 18% по-скъпи стоки от западноевропейските заради изчакване по границите
28 март 202417:45
Ахмед Ахмедов "скъса" мрежата на Хебър
България се натресе на тим с куп играчи от Висшата лига за влизане в дивизия "В" на Лигата на нациите
Жребият в Лигата на нациите определи: ще има повторение на последните два изцяло европейски финала на световни първенства
България не успя да преодолее Черна гора, следва челен сблъсък в Ботевград
Станислав Генчев: Бяха тежки дни!
Илиан Илиев: Ирландците не бяха моят най-предпочитан противник
Коментари 5
Добави2024.03.30 | 09:39
2024.03.30 | 09:40
2024.03.30 | 10:27
2024.05.25 | 08:51
Добави коментар
Водещи новини
Борисов би 6 часа път, за да почерпи на банкет в Дулово: говори за Шенген и се самопромотира като евентуален премиер
22 ноември 202419:17
Божидар Божанов (ДБ): С ПП имаме различни оценки на рисковете
22 ноември 202421:26
Калин Стоянов: Определени хора могат да бъдат определени като политически лицемери - това лъсна
22 ноември 202421:31
Тошко Йорданов: Кандидатурата на Силви Кирилов е спасителен пояс не само за българското общество, но и за парламентаризма
22 ноември 202421:47
Елена Поптодорова не вярва нещо да се обърка по пътя ни към Шенген
22 ноември 202420:25
Водещите новини! От март 2025 г. България ще влезе в Шенген? Кремъл: Изстрелването на хиперзвукова ракета е предупреждение към Запада (и още…)
22 ноември 202419:08
Путин разпореди серийно производство на ракетите „Орешник“
22 ноември 202419:38
Зеленски: Светът трябва да даде сериозен отговор на Путин
22 ноември 202422:50
Директорът на ЦЕРН д-р Фабиола Джаноти: Без науката - не можем да спасим света
22 ноември 202422:05
2024.03.19 | 15:24