-
31 януари 2020 15:43
- 666
- 4
Полша, България и други източноевропейски членки на ЕС обмислят да заведат дело срещу новите транспортни правила, известни като пакет „Мобилност“, които ще принудят техните ТИР-ове да се връщат у дома на всеки 8 седмици – промяна, за която заявяват, че ще нанесе щети на компаниите им, заявяват дипломати, цитирани от Ройтерс.
По-богатите страни членки, включително Франция и Холандия, настояват за реформата и спорът раздели по линия изток-запад блока, който и без това понесе щети заради Брекзит.
По-бедните страни от източния фланг на ЕС искат да се облагодетелстват от предлагането на по-евтини услуги, за да разширят своите икономики и да наваксат с растежа след десетилетия зад Желязната завеса, предаде БТА.
Техните камиони и шофьори пътуват в ЕС, а Франция и други страни се притесняват, че тази практика ощетява собствените им шофьори.
Мнозинството страни от ЕС се споразумяха миналия декември да реформират транспортния сектор на общността, включително да дадат задължат шофьорите, работещи в чужбина, да се връщат у дома на всеки три или четири седмици. Заложено е и седмичната почивка от поне 45 часа да се прекарва извън превозното средство, но не на паркинг, като работодателите трябва да плащат за настаняването.
Новите правила ще принудят международните ТИР-ове да се връщат в страната на компанията си на всеки осем месеци в стъпка, която има за цел борба с практиката да се регистрират фирми в държави с по-ниски данъци, без да оперират реално там.
Но България, Румъния, Полша, Унгария, Латвия, Литва, Естония, Малта и Кипър са против тези реформи, заявяват дипломатически източници.
Тези страни искат промени в новите правила, които се очаква да бъдат дискутирани от Европарламента идните месеци.
„Група страни искат да видят промени в 8-седмичното правило. Ще видим докъде ще стигнат разговорите, нещата може да стигнат до съдилища“, заяви високопоставен евродипломат пред Ройтерс тази седмица.
„Това ощетява сериозно нашите компании. Ако нямаме друг избор, ще подадем съдебен иск в Европейския съд“, заяви втори дипломат от въпросните страни.
Според източноевропейците връщането на празни камиони носи икономически вреди и оставя сериозен въглероден отпечатък в момент, в който блокът се стреми да ограничи вредните емисии с цел борба с климатичните промени.
Западът, от друга страна, вижда в настоящите практики в транспортния сектор социален дъмпинг – практиката на прехвърляне на операции в страни с по-ниски данъци, заплати или по-слаби права на работниците.
Последвайте канала на
Свързани новини
Съветът на ЕС: Пакетът "Мобилност" е одобрен
20 декември 201915:51
Новаков за пакет "Мобилност": Прави сме били, че връщането на камиона е глупост
19 декември 201913:24
Джамбазки: Постигна се "нещо като компромис" по пакет "Мобилност"
12 декември 201910:12
Румяна Милова пое временно ръководството на Центъра за градска мобилност
02 декември 201910:54
Европейските институции не постигнаха съгласие за пакета "Мобилност"
26 ноември 201913:03
Германия харчи 1 млрд. евро за проекти за зелена мобилност в Индия
02 ноември 201909:32
За първи път в 170-годишната си история "Ройтерс" ще има жена за главен редактор
13 април 202114:08
Джамбазки пита Шарл Мишел дали не го е срам: Оставихте без хляб над 250 хил. българи
10 април 202010:37
Желязков: 9 страни от ЕС не приемат пакета "Мобилност"
18 февруари 202017:48
Крис Бърд пред Sportal.bg: Новият стадион на ЦСКА ще промени "играта", феновете са най-важното нещо
Какво се случва и ще се случи с "Герена": Наско Сираков с извънредно изявление
Съставите на Слован и Милан: Пулишич е титуляр, но не и Леао
Футболът в половин България под въпрос този уикенд
Стойчо Стоев си спомни успеха над Лацио: Такива мачове си заслужава да се изживеят, отборът беше гладен за успехи
Гледайте на живо всички мачове и голове в Шампионската лига тук!
Коментари 4
Добави2020.01.31 | 19:57
няма ЕС,това е измислена абревиатура за крадене на ПАРИ.,
2020.01.31 | 20:02
как държавата е ,лош стопанин ,А ес е добър стопанин??всичко е една голямаа КРАЖБА,огромна .КОЙ контролира тоя ЕС?????
2020.01.31 | 20:21
как държавата е ,лош стопанин ,А ес е добър стопанин??всичко е една голямаа КРАЖБА,огромна .КОЙ контролира тоя ЕС?????
Добави коментар
Водещи новини
КС реши: Ще се броят повторно гласовете в 1777 секции
26 ноември 202417:02
Слави към Борисов: Бойко, недей повече да се явяваш на избори
26 ноември 202418:13
Румяна Бъчварова: Вървим уверено към следващите предсрочни избори
26 ноември 202418:50
Политологът Светлин Тачев: Днес Борисов все пак си остави вратичка за преговори
26 ноември 202417:55
Мирослав Ненков: Гори война на прага ни, а с тези лидери и ако НАТО не ни се отзове на помощ, скоро ще разговаряме на руски
26 ноември 202417:16
Водещи специалисти си тръгват от ИСУЛ след изгубени конкурси
26 ноември 202416:32
Найденов: Изстрелването на руската свръхзвукова ракета "Орешник" е ядрен шантаж
26 ноември 202417:36
Шаламанов: Използването на ядрено оръжие от Русия ще бъде нейният край
26 ноември 202417:48
Русия: Украйна ни удари с още две ракети ATACMS, сега следва нашият отговор
26 ноември 202417:04
2020.01.31 | 16:52
богатите докато им беше изгодно ни баламосваха с мантри на тема свободна пазрна икономика, свободно движение на хора стоки и капитали. а като не им е изгодно почват да слагат ограниячения. това са евроатлантическите ценности. всички да мислим за интересите на богатите