Ройтерс: Източна Европа обмисля съдебен иск срещу пакет „Мобилност“

  • 31 януари 2020 15:43

  • 653
  • 4
Ройтерс: Източна Европа обмисля съдебен иск срещу пакет „Мобилност“
© Getty Images/Guliver (архив)

Полша, България и други източноевропейски членки на ЕС обмислят да заведат дело срещу новите транспортни правила, известни като пакет „Мобилност“, които ще принудят техните ТИР-ове да се връщат у дома на всеки 8 седмици – промяна, за която заявяват, че ще нанесе щети на компаниите им, заявяват дипломати, цитирани от Ройтерс.

По-богатите страни членки, включително Франция и Холандия, настояват за реформата и спорът раздели по линия изток-запад блока, който и без това понесе щети заради Брекзит.

Джамбазки и Слабаков: Компромис в борбата срещу несправедливия пакет „Мобилност“ няма

По-бедните страни от източния фланг на ЕС искат да се облагодетелстват от предлагането на по-евтини услуги, за да разширят своите икономики и да наваксат с растежа след десетилетия зад Желязната завеса, предаде БТА. 

Техните камиони и шофьори пътуват в ЕС, а Франция и други страни се притесняват, че тази практика ощетява собствените им шофьори.

Мнозинството страни от ЕС се споразумяха миналия декември да реформират транспортния сектор на общността, включително да дадат задължат шофьорите, работещи в чужбина, да се връщат у дома на всеки три или четири седмици. Заложено е и седмичната почивка от поне 45 часа да се прекарва извън превозното средство, но не на паркинг, като работодателите трябва да плащат за настаняването.

Новите правила ще принудят международните ТИР-ове да се връщат в страната на компанията си на всеки осем месеци в стъпка, която има за цел борба с практиката да се регистрират фирми в държави с по-ниски данъци, без да оперират реално там.

Новаков: Възможно е ЕК да промени част от разпоредбите в пакет "Мобилност"

Но България, Румъния, Полша, Унгария, Латвия, Литва, Естония, Малта и Кипър са против тези реформи, заявяват дипломатически източници.

Тези страни искат промени в новите правила, които се очаква да бъдат дискутирани от Европарламента идните месеци.

„Група страни искат да видят промени в 8-седмичното правило. Ще видим докъде ще стигнат разговорите, нещата може да стигнат до съдилища“, заяви високопоставен евродипломат пред Ройтерс тази седмица.

Росен Желязков за пакета ''Мобилност'': Битката не е изгубена, на ред е ЕК

„Това ощетява сериозно нашите компании. Ако нямаме друг избор, ще подадем съдебен иск в Европейския съд“, заяви втори дипломат от въпросните страни.

Според източноевропейците връщането на празни камиони носи икономически вреди и оставя сериозен въглероден отпечатък в момент, в който блокът се стреми да ограничи вредните емисии с цел борба с климатичните промени.

Западът, от друга страна, вижда в настоящите практики в транспортния сектор социален дъмпинг – практиката на прехвърляне на операции в страни с по-ниски данъци, заплати или по-слаби права на работниците.

Последвайте канала на

Радина Лазарова
653 4

Свързани новини

Коментари 4

Добави коментар
гост

2020.01.31 | 20:21

4

как държавата е ,лош стопанин ,А ес е добър стопанин??всичко е една голямаа КРАЖБА,огромна .КОЙ контролира тоя ЕС?????

гост

2020.01.31 | 20:02

3

как държавата е ,лош стопанин ,А ес е добър стопанин??всичко е една голямаа КРАЖБА,огромна .КОЙ контролира тоя ЕС?????

гост

2020.01.31 | 19:57

2

няма ЕС,това е измислена абревиатура за крадене на ПАРИ.,

богатите

2020.01.31 | 16:52

1

богатите докато им беше изгодно ни баламосваха с мантри на тема свободна пазрна икономика, свободно движение на хора стоки и капитали. а като не им е изгодно почват да слагат ограниячения. това са евроатлантическите ценности. всички да мислим за интересите на богатите

Добави коментар

Водещи новини