-
31 януари 2020 15:43
- 653
- 4
Полша, България и други източноевропейски членки на ЕС обмислят да заведат дело срещу новите транспортни правила, известни като пакет „Мобилност“, които ще принудят техните ТИР-ове да се връщат у дома на всеки 8 седмици – промяна, за която заявяват, че ще нанесе щети на компаниите им, заявяват дипломати, цитирани от Ройтерс.
По-богатите страни членки, включително Франция и Холандия, настояват за реформата и спорът раздели по линия изток-запад блока, който и без това понесе щети заради Брекзит.
По-бедните страни от източния фланг на ЕС искат да се облагодетелстват от предлагането на по-евтини услуги, за да разширят своите икономики и да наваксат с растежа след десетилетия зад Желязната завеса, предаде БТА.
Техните камиони и шофьори пътуват в ЕС, а Франция и други страни се притесняват, че тази практика ощетява собствените им шофьори.
Мнозинството страни от ЕС се споразумяха миналия декември да реформират транспортния сектор на общността, включително да дадат задължат шофьорите, работещи в чужбина, да се връщат у дома на всеки три или четири седмици. Заложено е и седмичната почивка от поне 45 часа да се прекарва извън превозното средство, но не на паркинг, като работодателите трябва да плащат за настаняването.
Новите правила ще принудят международните ТИР-ове да се връщат в страната на компанията си на всеки осем месеци в стъпка, която има за цел борба с практиката да се регистрират фирми в държави с по-ниски данъци, без да оперират реално там.
Но България, Румъния, Полша, Унгария, Латвия, Литва, Естония, Малта и Кипър са против тези реформи, заявяват дипломатически източници.
Тези страни искат промени в новите правила, които се очаква да бъдат дискутирани от Европарламента идните месеци.
„Група страни искат да видят промени в 8-седмичното правило. Ще видим докъде ще стигнат разговорите, нещата може да стигнат до съдилища“, заяви високопоставен евродипломат пред Ройтерс тази седмица.
„Това ощетява сериозно нашите компании. Ако нямаме друг избор, ще подадем съдебен иск в Европейския съд“, заяви втори дипломат от въпросните страни.
Според източноевропейците връщането на празни камиони носи икономически вреди и оставя сериозен въглероден отпечатък в момент, в който блокът се стреми да ограничи вредните емисии с цел борба с климатичните промени.
Западът, от друга страна, вижда в настоящите практики в транспортния сектор социален дъмпинг – практиката на прехвърляне на операции в страни с по-ниски данъци, заплати или по-слаби права на работниците.
Последвайте канала на
Свързани новини
Съветът на ЕС: Пакетът "Мобилност" е одобрен
20 декември 201915:51
Новаков за пакет "Мобилност": Прави сме били, че връщането на камиона е глупост
19 декември 201913:24
Джамбазки: Постигна се "нещо като компромис" по пакет "Мобилност"
12 декември 201910:12
Румяна Милова пое временно ръководството на Центъра за градска мобилност
02 декември 201910:54
Европейските институции не постигнаха съгласие за пакета "Мобилност"
26 ноември 201913:03
Германия харчи 1 млрд. евро за проекти за зелена мобилност в Индия
02 ноември 201909:32
За първи път в 170-годишната си история "Ройтерс" ще има жена за главен редактор
13 април 202114:08
Джамбазки пита Шарл Мишел дали не го е срам: Оставихте без хляб над 250 хил. българи
10 април 202010:37
Желязков: 9 страни от ЕС не приемат пакета "Мобилност"
18 февруари 202017:48
Левски посяга към титлата, но ЦСКА няма да я даде лесно
Красота, зрелище и 8 гола! Звездите на Етър и България като в най-добрите си дни в юбилейния мач на "болярите"
Национал може да пише история в Полша заедно с Вилфредо Леон
Ще продължи ли добрата серия на Пирин и в плейофите?
Ман Сити направи важна крачка към титлата
Общински съветник: "Георги Аспарухов" е една стъпка по-близо до превръщането му в модерен стадион
Коментари 4
Добави2020.01.31 | 20:02
как държавата е ,лош стопанин ,А ес е добър стопанин??всичко е една голямаа КРАЖБА,огромна .КОЙ контролира тоя ЕС?????
2020.01.31 | 19:57
няма ЕС,това е измислена абревиатура за крадене на ПАРИ.,
2020.01.31 | 16:52
богатите докато им беше изгодно ни баламосваха с мантри на тема свободна пазрна икономика, свободно движение на хора стоки и капитали. а като не им е изгодно почват да слагат ограниячения. това са евроатлантическите ценности. всички да мислим за интересите на богатите
Добави коментар
Водещи новини
Кристина Петкова: Нужен ни е изцяло нов закон за хазарта, а не едно бързане
26 април 202408:45
Борисов: ГЕРБ е принципна партия – там, където плюем, не лижем след това
26 април 202409:33
Митов: ПП-ДБ търси кризисен PR, за да излезе от темата с пуделите, пачките и митниците
26 април 202408:16
Тома Биков възмутен как точно Желязков е бил атакуван
26 април 202408:29
Лена Бориславова: Вместо Желязков да действа, както трябва, служи на Борисов и Пеевски
26 април 202408:06
Божанков: Свалянето на Росен Желязков не е лично отмъщение
26 април 202408:30
Георг Георгиев: Отстраняването на Желязков е нескопосан опит за прикриване на същинските теми
26 април 202408:34
НА ЖИВО: Драгомир Драганов вече не е депутат, НС обсъжда промени в Закона за хазарта
26 април 202409:07
Доц. Ангел Кунчев обяви ще се въвежда ли извънредна епидемична обстановка в страната
26 април 202409:02
2020.01.31 | 20:21
как държавата е ,лош стопанин ,А ес е добър стопанин??всичко е една голямаа КРАЖБА,огромна .КОЙ контролира тоя ЕС?????