-
31 януари 2020 15:43
- 666
- 4
Полша, България и други източноевропейски членки на ЕС обмислят да заведат дело срещу новите транспортни правила, известни като пакет „Мобилност“, които ще принудят техните ТИР-ове да се връщат у дома на всеки 8 седмици – промяна, за която заявяват, че ще нанесе щети на компаниите им, заявяват дипломати, цитирани от Ройтерс.
По-богатите страни членки, включително Франция и Холандия, настояват за реформата и спорът раздели по линия изток-запад блока, който и без това понесе щети заради Брекзит.
По-бедните страни от източния фланг на ЕС искат да се облагодетелстват от предлагането на по-евтини услуги, за да разширят своите икономики и да наваксат с растежа след десетилетия зад Желязната завеса, предаде БТА.
Техните камиони и шофьори пътуват в ЕС, а Франция и други страни се притесняват, че тази практика ощетява собствените им шофьори.
Мнозинството страни от ЕС се споразумяха миналия декември да реформират транспортния сектор на общността, включително да дадат задължат шофьорите, работещи в чужбина, да се връщат у дома на всеки три или четири седмици. Заложено е и седмичната почивка от поне 45 часа да се прекарва извън превозното средство, но не на паркинг, като работодателите трябва да плащат за настаняването.
Новите правила ще принудят международните ТИР-ове да се връщат в страната на компанията си на всеки осем месеци в стъпка, която има за цел борба с практиката да се регистрират фирми в държави с по-ниски данъци, без да оперират реално там.
Но България, Румъния, Полша, Унгария, Латвия, Литва, Естония, Малта и Кипър са против тези реформи, заявяват дипломатически източници.
Тези страни искат промени в новите правила, които се очаква да бъдат дискутирани от Европарламента идните месеци.
„Група страни искат да видят промени в 8-седмичното правило. Ще видим докъде ще стигнат разговорите, нещата може да стигнат до съдилища“, заяви високопоставен евродипломат пред Ройтерс тази седмица.
„Това ощетява сериозно нашите компании. Ако нямаме друг избор, ще подадем съдебен иск в Европейския съд“, заяви втори дипломат от въпросните страни.
Според източноевропейците връщането на празни камиони носи икономически вреди и оставя сериозен въглероден отпечатък в момент, в който блокът се стреми да ограничи вредните емисии с цел борба с климатичните промени.
Западът, от друга страна, вижда в настоящите практики в транспортния сектор социален дъмпинг – практиката на прехвърляне на операции в страни с по-ниски данъци, заплати или по-слаби права на работниците.
Последвайте канала на
Свързани новини
Съветът на ЕС: Пакетът "Мобилност" е одобрен
20 декември 201915:51
Новаков за пакет "Мобилност": Прави сме били, че връщането на камиона е глупост
19 декември 201913:24
Джамбазки: Постигна се "нещо като компромис" по пакет "Мобилност"
12 декември 201910:12
Румяна Милова пое временно ръководството на Центъра за градска мобилност
02 декември 201910:54
Европейските институции не постигнаха съгласие за пакета "Мобилност"
26 ноември 201913:03
Германия харчи 1 млрд. евро за проекти за зелена мобилност в Индия
02 ноември 201909:32
За първи път в 170-годишната си история "Ройтерс" ще има жена за главен редактор
13 април 202114:08
Джамбазки пита Шарл Мишел дали не го е срам: Оставихте без хляб над 250 хил. българи
10 април 202010:37
Желязков: 9 страни от ЕС не приемат пакета "Мобилност"
18 февруари 202017:48
Ахмед Ахмедов "скъса" мрежата на Хебър
България се натресе на тим с куп играчи от Висшата лига за влизане в дивизия "В" на Лигата на нациите
Жребият в Лигата на нациите определи: ще има повторение на последните два изцяло европейски финала на световни първенства
България не успя да преодолее Черна гора, следва челен сблъсък в Ботевград
Станислав Генчев: Бяха тежки дни!
Илиан Илиев: Ирландците не бяха моят най-предпочитан противник
Коментари 4
Добави2020.01.31 | 20:02
как държавата е ,лош стопанин ,А ес е добър стопанин??всичко е една голямаа КРАЖБА,огромна .КОЙ контролира тоя ЕС?????
2020.01.31 | 19:57
няма ЕС,това е измислена абревиатура за крадене на ПАРИ.,
2020.01.31 | 16:52
богатите докато им беше изгодно ни баламосваха с мантри на тема свободна пазрна икономика, свободно движение на хора стоки и капитали. а като не им е изгодно почват да слагат ограниячения. това са евроатлантическите ценности. всички да мислим за интересите на богатите
Добави коментар
Водещи новини
Борисов би 6 часа път, за да почерпи на банкет в Дулово: говори за Шенген и се самопромотира като евентуален премиер
22 ноември 202419:17
Божидар Божанов (ДБ): С ПП имаме различни оценки на рисковете
22 ноември 202421:26
Калин Стоянов: Определени хора могат да бъдат определени като политически лицемери - това лъсна
22 ноември 202421:31
Тошко Йорданов: Кандидатурата на Силви Кирилов е спасителен пояс не само за българското общество, но и за парламентаризма
22 ноември 202421:47
Елена Поптодорова не вярва нещо да се обърка по пътя ни към Шенген
22 ноември 202420:25
Водещите новини! От март 2025 г. България ще влезе в Шенген? Кремъл: Изстрелването на хиперзвукова ракета е предупреждение към Запада (и още…)
22 ноември 202419:08
Путин разпореди серийно производство на ракетите „Орешник“
22 ноември 202419:38
Зеленски: Светът трябва да даде сериозен отговор на Путин
22 ноември 202422:50
Директорът на ЦЕРН д-р Фабиола Джаноти: Без науката - не можем да спасим света
22 ноември 202422:05
2020.01.31 | 20:21
как държавата е ,лош стопанин ,А ес е добър стопанин??всичко е една голямаа КРАЖБА,огромна .КОЙ контролира тоя ЕС?????