"Игра на калмари" стана най-популярната продукция в историята на Netflix

  • 13 октомври 2021 16:29

  • 3222
  • 1
"Игра на калмари" стана най-популярната продукция в историята на Netflix
© Getty Images (архив)

Южнокорейският сериал "Игра на калмари"(Squid Game) стана най-популярната продукция в историята на стрийминг платформата Нетфликс, предаде АФП.

Поредицата успя да привлече интереса на 111 милиона зрители само за четири седмици. Драмата се излъчва от 17 септември, като Нетфликс я пусна едновременно в целия свят, предава БТА.

Сериалът разказва за съдбата на 456 души с различна житейска история, но всеки от тях е затънал в дългове. Те се включват в състезание с традиционни детски игри с награден фонд от 45,6 милиарда вона (33 милиона евро). Всеки загубил бива убиван.

Досега рекордът за най-много зрители държеше сериалът "Бриджъртън", който в първите четири седмици от излизането си в края на декември 2019 г. успя да привлече интереса на 82 милиона зрители. Той разкрива интригите в британското общество в началото на деветнадесети век.

Деца от белгийско училище играят Squid Game и пребиват губещите

Данните, публикувани от Нетфликс, отчитат всички акаунти, гледащи епизод от дадена продукция в продължение на поне две минути. Те не подлежат на проверка от трети страни, както се прави при измерванията на аудиторията за традиционната телевизия.

Феноменът "Игра на калмари" е предното доказателство за нарастващото влияние на Южна Корея върху световната култура. Преди това кей-поп сензацията Би Ти Ес завладя световната музикалната сцена, а социалната драма "Паразит" беше отличена с наградата "Оскар".

Тази вълна вероятно няма да отшуми скоро: през февруари Нетфликс обяви, че планира да инвестира 500 милиона щатски долара (432 милиона евро) само тази година в сериали и филми, произведени в Южна Корея.

Последвайте канала на

Борислава Борисова
3222 1

Свързани новини

Коментари 1

Добави коментар
Гошо от nочuвка

2021.10.13 | 17:12

1
Добре че са корейците да направят нещо смислено.

Добави коментар

Водещи новини