През 1866 година Анри Нестле експериментира с различни комбинации от краве мляко, пшенично брашно и захар, за да спаси от недохранване бебетата, които са алергични към майчиното мляко. Всичко това става средата на 60-те години на ХІХ век. След спасяване на едно бебе, което не приема майчинa кърма, нито съществуващите тогава заместители, хората бързо разбират колко ценен е продуктът на Анри Нестле и само след няколко години той се продава почти из цяла Европа. Така започва историята на компанията NESTLÉ!
Историята на NESTLÉ в България започва през недалечната 1994 г., когато NESTLÉ закупува най-големия производител на шоколадови и захарни изделия ШЗИ София. Самата фабрика е създадена още през 1939 г. от Стефан Тодоров и е наречена “Щастие”.
През 1947 година фабриката е най-голямата в страната с най-богат продуктов асортимент – шоколади, шоколадови бонбони, нишесте, какао на прах, смес за палачинки, локум, халва, желирани бонбони и много други.
Броят на работещите в този момент е повече от 2 000 души и годишното производство възлиза на 150 000 тона. Любопитен е фактът, че луксозните бонбони Пияни вишни, Троен лешник, Каприз, София вечер, се произвеждат ръчно. Същата година /1947/ фабриката е национализирана и преименувана в ДИП “Малчика”.
Началото на вафлено и бисквитено производство се поставя през 1964 година, а девет години по-късно започва произвеждане и на захарни бонбони.
Tака до 1991 година, когато се създава ШЗИ София. И само три години по-късно
NESTLÉ - Швейцария закупува ШЗИ София след проведен конкурс за купувач.
По традиция фабриката участва със своето производство почти ежегодно на Пловдивския панаир и печели редица медали за качество и отличен вкус.
В унисон с традициите разработването на нови продукти и подобряване на качеството на вече съществуващите са едни от главните приоритети на компанията. Целите са да се осигури най-високо качество, отговарящо на изискванията на потребителя.
Правят се много инвестиции за нови производствени линии, нови технологии, откриване на нови работни места, обучение на персонала, избор на най-добрите суровини и доставчици, грижа за здравето на консуматора.
През последната година компанията NESTLÉ значително разширява и развива основния си бизнес и предлага на потребителите висококачествени и разнообразни продукти, довели до удвояване на пазарните дялове.
NESTLÉ - България е един от най-големите стратегически инвеститори на българския пазар в сферата на хранителната промишленост. Общият брой на работните места в компанията надхвърля 1 100.
Продуктовата гама на NESTLÉ е изключително богата – детски храни, кулинарни продукти, шоколади, шоколадови бонбони, десерти, шоколадови и обикновени бисквити, млечни продукти, зърнени закуски, храни за домашни любимци и други.
Марките, с които компанията е известна на българския потребител, са: NESTLÉ МУРА, NESTLÉ КIT KAT, NESTLÉ Lion, шоколади, шоколадови бонбони и шоколадови бисквити NESTLÉ, бисквити NESTLÉ ЖИТЕН ДАР, аеро шоколад NESTLÉ LZ, шоколадови бонбони NESTLÉ ТАРАЛЕЖКИ, както и с международните марки NESCAFÉ, MAGGI, NESQUIK, NIDO, зърнени закуски NESTLÉ, детски храни и други.
През годините компанията се усъвършенства и предлага разнообразни хранителни продукти с отлично качество, защото „Добрата Храна води до Добър Живот!”, както гласи посланието на NESTLÉ.