-
10 декември 2019 09:43
- 464
- 3
Председателят на транспортната комисия към СОС Карлос Контрера (ВМРО) обяви, че следващата седмица започва разглеждане на транспортната задача на обществения транспорт и се предвиждат повече средства за по-удобен и бърз градски транспорт. Това съобщиха от пресцентъра на ВМРО.
По време на заседанието на комисията във вторник – 9-и декември, се проведе дебат върху предложението на кмета на Столична община за промяна на данъците – данъкът върху МПС и данъкът върху възмездното придобиване на имущество. Общинските съветници спориха дали на този етап е необходима такава стъпка и какъв ще е ефектът от нея. Според прогнозите на Столична община прекият ефект ще бъде увеличаване на приходите с 18 млн. лв. от данъка върху МПС и с около 20 млн.лв. от данъка върху възмездното придобиване на имущество.
Карлос Контрера разви тезата, че значителна част от средствата са предвидени за подобряване на обществения транспорт и даде няколко примера в тази посока.
За целите на настоящата комисия ще се фокусирам само върху един аспект – транспортната задача на обществения транспорт за 2020 г. На първо място – пускането в експлоатация на Трети метродиаметър през 2020 г. ще наложи увеличаване на транспортната задача на „Метрополитен“ ЕАД с приблизително 900 000 км, които трябва да бъдат разчетени, съответно разплатени. Преминаването на линии 84, 184 и 123 от Столичен автотранспорт към Столичен Електротранспорт (който ще ги обслужва с електробуси) съответно ще доведе до заплащане на по-висока цена на километър пробег, тъй като цената на Столичен електротранспорт е по-висока от тази на САТ. Отделно от това смятам, че предвид поетия ангажимент за увеличаване на работната заплата в обществения транспорт цената на километър пробег на транспортни оператори следва да бъде увеличена, защото ще се покачат разходите им за труд. С колко е въпрос на сметки.
Обръщам Ви внимание, че по отношение на САТ следва да отчитаме увеличаване на цените на горивата – дизел и природен газ, а по отношение на всички оператори и ръста на инфлацията, който води до оскъпяване на доставките (разходи за материали, за части и за външни услуги). Така например за периода 12.2018 г. – 10.2019 г. инфлацията е 2.5%, за 01.2017 г. спрямо 10.2019 г. – 6.8%. Тази тенденция с огромна доза вероятност ще се запази и в следващите 12 месеца.
Следва да имаме предвид и че допълнителни средства ще са нужни за разширяване на ремонтната програма за вътрешно кварталните улици, както и за отчуждаване на терени за улици и за изграждане на улици.
Контрера изрази учудване, че БСП наричали повечето средства за градски транспорт „запушване на дупки“ и то при положение, че те непрекъснато предлагали да се увеличат средствата за обществен транспорт. Според Контрера допълнителното финансиране е предназначено и за намаляване на интервалите на движение, за което имало предложения от различни райони и квартали. Представителят на ВМРО смята, че БСП и представителите на „Демократична България” нямат ясна позиция, а увъртат по темата с данъците.
Не може непрекъснато да искаш повече пари за инвестиции, но да не даваш нито едно решение откъде да дойдат те. Смятам за абсурдно предложението на „Демократична България“ да се увеличат данъчните оценки на имотите, защото това щяло да доведе до покачване както на данъка върху недвижимите имоти, така и на такса смет при това за целия град. До момента сме станали свидетели само на безконечно бърборене, но никой от т.нар. обединена опозиция (БСП и „Демократична България”) не е внесъл и едно конкретно предложение с разчети. Учуден съм, че представителите на „Зелено движение“ се обявили против увеличението на данъците за най-старите автомобили, а това са го прокламирали години наред, заяви по време на заседанието столичният общински съветник от ВМРО.
Общинският съветник признава, че всяко едно увеличение на данъци е непопулярна мярка, но все пак след като всички искаме по-чист въздух и нормален трафик, следва да се тръгне в посока рестрикции. Контрера обяви, че в София има регистрирани над 770 000 автомобила и около половината от тях (395 000) са с ЕВРО 1 или 2, т.е. от най-цапащите.
Всички се възмущаваме от мръсния въздух, всички искаме незабавно подобрение, но дали сме готови да се откажем от част от привичките си в името на по-чиста околна среда? Същото се отнася и до отоплението – публикуват се статуси, водят се безконечни спорове, но непопулярни мерки за забрана за отопление с твърдо гориво трудно ще се приемат. Има много обществено лицемерие все още по тези теми. Искаме резултати, но не сме готови да понесем повече ограничения в името на това. Искаме да си я караме по старому. Предложенията на госпожа Фандъкова, макар и да не са популярни, са правилни и затова трябва да бъдат подкрепени. В политиката не всички мерки са консенсусни, завърши Контрера.
Последвайте канала на
Свързани новини
Контрера за избора на Симеонов: Като общество сме майстори на ненужните скандали
21 ноември 201916:48
Карлос Контрера: Проблемът на София е липсата на сигурност
25 октомври 201908:16
Контрера от ВМРО: Ангел Джамбазки отива на избори, за да стане кмет
23 октомври 201919:06
Карлос Контрера: "Демократична България" иска да отнеме новите автобуси на Кремиковци и Нови Искър
17 октомври 201911:06
Карлос Контрера от ВМРО: Кметове - феодали подготвят шашми с изборите
04 октомври 201909:03
Контрера: Отделянето на полицейски ресурс за борба с тротинетките е престъпно
13 септември 201915:36
Контрера от ВМРО: Нужна е реформа в сектор „Сигурност“ и вкарване на военните при КПП-та
28 април 202013:22
ВМРО: До дни ще бъдат задържани мъжете, които съблякоха момче в автобус на градския транспорт
22 февруари 202012:10
Контрера: Ускоряваме движението на трамвайни и автобусни линии
15 януари 202013:17
България чака своя съперник за баража в Лигата на нациите - вижте вариантите
България с тежко изпитание в Подгорица
Набелязаният от ЦСКА - София африканец не иска в България
Може ли Хебър да изненада Спартак (Варна)?
Официално: Ман Сити обяви новия договор на Гуардиола
„Моят отбор“: САЛАХаресайте си капитан от Ливърпул
Коментари 3
Добави2019.12.10 | 10:05
как ще накажете махалата за изгарянето на отпадъци? никак. защо автобусите на газ са еко , а мпс на газ не са еко? пълна демагогия. тук напъна е за по-вече пари , а не за екология.
2019.12.10 | 11:45
Защото автобусите на газ не паркират в тревните площи и не разнасят после кал по улиците! Защото същите превозват 50 пъти повече путници с три пъти по-голям разход на гориво.
Добави коментар
Водещи новини
НА ЖИВО: Депутатите пак се скараха за председател на НС, Борисов рисува
22 ноември 202410:00
Борисов: Всички искате да ни натресете цялата отговорност, но без да участваме – тая игра не ми харесва!
22 ноември 202411:57
Асен Василев: ПП ще подкрепи най-възрастния за председател на НС, призоваваме ДБ и БСП да направят същото
22 ноември 202412:40
ДБ преди петия опит за избор на председател на НС: Няма да подкрепим Силви Кирилов
22 ноември 202409:26
Тошко Йорданов за кандидатурата на Силви Кирилов: Ако БСП го решат, ще постъпят умно и отговорно
22 ноември 202409:52
БСП кани на разговори ПП-ДБ, „Възраждане“, АПС, ИТН и МЕЧ
22 ноември 202410:43
Европрокуратурата погна 4 наши общини за измама при финансиране на реставрация на църква
22 ноември 202411:30
Максим Генчев: Случаят с Димо Алексиев е капан! Напили са го, после са го натопили
22 ноември 202411:53
Арести в София след инциденти и нападения в мол
22 ноември 202411:03
2019.12.10 | 12:53
Защо не публикувате коментарите