Росен Желязков: Има много силен лобизъм по приемането на пакета "Мобилност"

  • 05 април 2019 21:19

  • 1023
  • 3
 Росен Желязков: Има много силен лобизъм по приемането на пакета "Мобилност"
© БНТ

Войната не е нито загубена, нито спечелена от който и да е. Това каза в предаването "Панорама" по БНТ министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен ЖелязковРосен ЖелязковРосен Желязков е роден на 5 април 1968 г. Той е магистър по право от Софийския университет „Свети по повод вчерашното приемане на пакета "Мобилност" на първо четене в пленарна зала в Европейския парламент.

Вчера не беше дефинитивното приемане на пакета, беше пореден етап на приемане на сложното законодателството. Приемането се случи на първо четене с редица тежки процедурни похвати и натиск от страна на заинтерсованите, въпреки че от една страна няма правно основание, от друга няма процедурните аргументи за това, а от трета това разделя не за първи път гласовете в Европа, и на четвърто място – когато един парламент си отива, той не регулира пазарните отношения по добър начин, заяви Желязков.

Председателят Таяни слушаше всички страни, като че ли се опитваше да угоди на всички. Разбира се, един председател не може да гласува вместо политическите лидери. Когато тази тема влезе в зала, където има 750 депутати, ние с нашите 16, дори с другите държави от периферията на Европа, сме по-малко от 1/3. Нашата цел беше  пакетът да не влезе в зала, защото тогава резултатът беше предизвестен, посочи транспортният министър.

Лошо впечатление направи вчера ликуването на условно казано, победителите. Когато се налагат спорни решения, няма победители, защото това компрометира единния пазар и усещането за реципрочност, заяви Желязков.

Може би след 12 години членство не сме се научили още да правим компромиси и да търгуваме с неща, които зависят от нас, за да получим неща, които ни вълнуват. Този процес обаче ни даде повече, отколкото ни взе. Показа, че можем да се обединим за една кауза, подчерта той.

Не знам точно кому бръкнахме в канчето, но е ясно, че цялата инициатива започва от едно обединение от синдикати, основно от Франция и Белгия, които чрез създаване на лобистки компании в Брюксел имат въздействие върху Европейската комисия и върху Европейския парламент. Аз лично твърдя, че има много силен лобизъм по приемането на това законодателство, заяви Росен ЖелязковРосен ЖелязковРосен Желязков е роден на 5 април 1968 г. Той е магистър по право от Софийския университет „Свети.

Той коментира и темата "Апартаментгейт". По думите му "всичко е в сферата на морала и правото, важното е каква е реакцията".

В държави, в които няма дълга историческа традиция в изграждането на норми, моралът винаги стои на втори план. В случая никой не каза, че темата е свързана с поругаване на закона. Аз лично не разбрах кой от всички изредени проблеми дразни общественото мнение - дали има облагодетелстване, дали се прикриват данъци или търговия с влияние, каза транспортният министър.

Някой спомня ли си, как се придобиваха имоти чрез заменки или занижени цени. Сега дебатът е как се участва във властта. Етиката изисква замесените да освободят позициите, които заемат, каза Желязков.

Интересно е как тези практики се спрягат като грях за управляващите, а не и за тези, които са опозиция или имат властови амбиции, каза още Росен ЖелязковРосен ЖелязковРосен Желязков е роден на 5 април 1968 г. Той е магистър по право от Софийския университет „Свети.

Последвайте канала на

Константин Тодоров
1023 3

Свързани новини

Коментари 3

Добави коментар

2019.04.05 | 21:43

1

Росен Желязков ли си какъв си не знам,ном искам да ми кажеш ти министър на българските граждани ли си или на безродниъте експлоататори???

2019.04.06 | 10:02

2

pak da povtoria na maloumnata sluga jeliazkov paket mobilnost e napraven i se priema za shengen a tova e evropa i ne e praven za prishalci kam evropa.

Оня бе

2019.04.06 | 19:46

3

Леле имало било лобизъм.
Че погледнете какво е в България! Има чист лобизъм и то от партия, не от фирми.

За какво реве, че го бият с неговите камъни по неговата глава ли ???

Кой направи родните превозвачи конкурентно неспособни?

Добави коментар

Водещи новини