ЕП прие на първо четене: Работодателите да плащат пътни на шофьорите на камиони

  • 04 април 2019 13:15

  • 4121
  • 8
ЕП прие на първо четене:  Работодателите да плащат пътни на шофьорите на камиони
18 46дни
© Getty (архив)

Европейският парламент прие днес на първо четене промените в правилата за международните пътни превози. Гласувани бяха три законопроекта и бяха отхвърлени над 1000 предложения за допълнения към тях. Отхвърлени бяха предложенията за отлагане на гласуването и възраженията за процедурата на гласуване.

След първоначално гласуване с ръка текст по текст на допълненията и отхвърлянето им, ЕП премина към гласуване ан блок и успя за няколко минути да отхвърли останалите изменения и да одобри законопроектите в първоначалния им вид. С днешното гласуване става възможно началото на преговорите между ЕП, Съвета на ЕС и Европейската комисия. Ако тези преговори завършат успешно до следващата и последна сесия на ЕП през април, предстои гласуване на второ четене преди изборите за евродепутати през май.

Според приетите днес текстове се предвижда въвеждането на електронни тахографи, както и обособяването на охраняеми паркинги за почивка на международните шофьори, където да има достъп до храна, вода, душове, интернет връзка. Правилата засягат сроковете за почивка на водачите, както и проверките на тяхната дейност.

Предлага се проверките да бъдат извършвани основно в служебните помещения на фирмите, а по-рядко на пътя. Предвижда се, ако при проверка на пътя водач не разполага с необходимия документ, този документ да бъде изпращан от фирмата до проверяващите по електронен път.

По отношение на почивките на водачите се предвижда фирмите, за които те работят, да им плащат средствата за път до дома. Допуска се водачите да ползват почивките си и в превозното средство, ако то разполага с място за спане. Въвежда се определение за дом - "регистрираното местопребиваване на водача в държава" от ЕС.

Предлага се държавите от ЕС да насърчават обособяването на паркинги за международни товарни превозни средства на всеки 100 километра. Друго предложение е нормалната седмична почивка, намалената седмична почивка и всяка седмична почивка от повече от 45 часа, да не се ползва в превозно средство, а в други подходящи спални и санитарни условия. Такова настаняване следва да бъде осигурено или платено от работодателя, или да бъде в дома на водача, или на друго място по избор на водача.

Дружествата за превоз следва да направят необходимото водачите да могат да прекарат у дома или на друго място по свой избор поне една нормална седмична почивка или една седмична почивка от повече от 45 часа преди края на всеки три последователни седмици. Водачът следва да съобщи писмено на своя работодател не по-късно от две седмици преди времето за почивка, ако ще почива извън дома си.

Предстоящите преговори ще бъдат водени от румънското председателство на Съвета на ЕС. Председателството разполага с две седмици за постигането на съгласие.

Последвайте канала на

БТА
4121 8

Свързани новини

Коментари 8

Добави коментар
рабо

2019.05.01 | 23:49

8

Тука толят безработни, на хонорар, и помощи! Страхуват се от почивките на работещите, че кой ще плаща соцялните

2019.04.04 | 15:46

7

Джанбаски е гласувал за пакета Макрон.

Да живее Еропа и Сащ

2019.04.04 | 14:25

1

Ние сме членове на Нато и ЕС изповядваме атлантически ценности !!!! А това е божията воля на нашите евроатлантически братя !!!!

2019.04.04 | 15:25

6

Точно Богоизбрани господари. Все някога Господ ще им спре царстването върху нас. Все някои бг ще останат,за да вдигнат държавата отново.

2019.04.04 | 14:30

2

redno e da se podchinim na nashite bogoizbrani gospodari.

sdzg

2019.04.04 | 15:21

5

Кво ревете бе, селяндури?!? Ние шофьорите нямаме ли право на почивки, като всички нормални и работещи хора?!?! Защо всеки тъп селяк има право на почивка поне съботите и неделите, а шофьорите да нямаме??? Шофьора не е ли човек? Не трябва ли да има нормални условия на труд?? Колко от вас са спали в кабина след 2 дена път?? А после пискате, когато стане катастрофа с ТИР влекач-чудите ли се защо??? Защото в Бг шофьорите явно не са хора, работодателите им печелят милиони-те са хора, а шофьорите явно са добитък!! И вие -пискащите за интересите на собствениците на транспортни фирми сте добитък, защото коментарите ви са като блеене на овце! ЕС бил виновен, НАТО било виновно....?!?!? Какви са тези дивотии?? СОбствениците на транспортни фирми искат милиони, вместо да ни осигурят добри условия на труд това е проблема и политиците ни защитават техните интереси-не на бачкаторите!!!

2019.04.04 | 14:56

3

Вън България от ЕС и НАТО

До. Б Борисов премиера на Р. БЪЛГАРИЯ

2019.04.04 | 14:56

4

БгИЗХОТ

Добави коментар

Водещи новини