-
31 януари 2019 21:38
- 662
- 3
„Автомагистрали“ ЕАД има капацитета и ресурса да изгради автомагистрала „Хемус“ . Това заяви министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова на Заседание на Парламентарната комисията по регионална политика, благоустройство и местно самоуправление.
Министърът отбеляза, че в дружеството работят близо 200 квалифицирани работника, без ръководството. Притежава 137 бр. специализирана техника, отделно е техниката за изпълнение на текущата дейност. Регионалният министър бе категорична, че дружеството няма сключени договори и рамкови споразумения с частни фирми за изграждане на АМ „Хемус“. „Имаме решение на правителството, с което бяха предоставени 1,350 млрд.лв., целеви средства за строежа на 134 км от АМ „Хемус“. Тези средства са в специална сметка на МРРБ, като ще се изразходват само и единствено за строителството на магистралата, която е най-важният проект за Северна България“, увери пред депутатите регионалният министър. Аврамова коментира, че държавата трябва да има силно строително дружество с капацитет, което да заеме позиции в строителния бранш по примера на държави в ЕС, чийто държавни и общински дружества, оперират в частния и публичен сектор.
По време на заседанието членът на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Дончо Атанасов съобщи, че предсрочно, със седем месеца, ще приключи изготвянето на техническите проекти за строителството на АМ „Хемус“ в участъка между Боаза и разклона за пътя Плевен-Ловеч. В момента се процедират парцеларните планове. В някои участъци няма да се наложи отчуждаване на частни имоти, защото трасето преминава през държавни и общински терени, където процедурите са много по-лесни. Така в тези участъци много бързо може да започне реално строителство от Боаза до разклона за Плевен и Ловеч. Парцеларен план ще се възложи за трасето между главен път II 35 и разклона за Велико Търново, след което ще се започнат отчуждителни процедури, след които ще започне строителство. Председателят на УС на АПИ информира още, че предстои произнасяне на Петчленен състав на ВАС по делото за ОВОС-а трасето на АМ „Русе-Велико Търново“. Там също предстои процедура по изготвяне на парцеларни планове. „Преди не беше уточнено трасето на АМ „Хемус“, а сега се проектира и връзката между двете магистрали, което значи, че в следващите две години ще има актива строителна дейност.
Няма забавяне в процедурите за строителството на магистрала Видин-Враца и четириленство скоростен път от Мездра до Ботевград, информира още министър Петя АврамоваПетя Аврамова е родена във Враца на 29 май 1963 г. Била е народен представител от 42-то Народно. За двата проекта има изработени подобрни-устройствени планове, процедират се от общините. Готвят се и отчуждителни процедури. „Намерението ни е да вървят успоредно и процедурите за избор на изпълнител. Работим и до края на годината ще имаме приключени процедури и избран изпълнител, за да стартираме реално строителство“, каза министър Аврамова. За участъка между Мездра-Ботевград до крайния срок за подаване на оферти е подадена една жалба за един от лотовете, но днес с решеше на КЗК, жалбата е отхвърлена и предстои отваряне на офертите. Искрено се надявам да няма обжалване на последващите процедури и да започнат реалните строителни дейности“, коментира тя. Паралелно с това се проектира и нов четирилентов обходен път на Враца, чието изграждане да е успоредно с магистралата. В началото на лятото приключва и рехабилитацията на пътя през прохода „Петрохан“, приключват и предпроектните проучвания за тунел под него, стана ясно още на заседанието.
Министър Аврамова съобщи още, че следващата седмица ще бъде представен докладът на Световна банка за тарифирането с тол такса на тежктоварните превозни средства от 16 август. Таксите ще бъдат обсъдени с всички заинтересовани страни – автобусни превозвачи, собственици на транспортни фирми и др. структури, за да се избере най-целесъобразния модел за заплащане. „Търсим логиката обаче тези, които най-много рушат и замърсяват да плащат най-много, което е справедливия модел на таксуване“, коментира министър Аврамова. Тя допълни, че голяма част от дефектите, проявени при старта на е-винетките вече са отстранени. „Въвеждането на системата не е нещо, което може да се пусне за един ден. Това ще е цялостен процес през 2019г., защото става дума за много компоненти“, обясни тя. Тя поясни, че техническата инфраструктура включва изграждане на 100 нови стационарни контролни точки и надграждане на първите 100 съществуващи контролни точки, както и на останалите 95 стационарни; конфигуриране на обхвата на елементите на пътната инфраструктура; извършване на тестове и взаимодействие с доставчиците на услуги; приемането на тол системата и въвеждането й в експлоатация. Министърът уточни, че всички тези дейности трябва да бъдат извършени до 16 август, когато е срокът за въвеждането на системата. Министърът допълни, че продължава проверката за пропуски от страна на фирмата изпълнител при доставката и монтажа на терминали по граничните пунктове. До края на годината ще се структурира и цялостно дирекцията за управление. "Тази реформа в пътния сектор, свързана с промяната и начина на плащане на пътните такси и финансирането на пътния сектор е много важна за всички в България. Важна е за Агенция "Пътна инфраструктура", която очаква повече средства, с които да може да ремонтира, рехабилитира и изгражда пътища, допълни Аврамова.
Регионалният министър информира депутатите от Комисията в НС, че цената на водата не се определя от ВиК, а от КЕВР на база икономически обосновани разходи и приходите на ВиК дружествата. „Един от сериозните разходи на дружествата е ел. енергията, която те купуват от свободния пазар, но заплащат с регулираната цена на водата. Ако е прекалено ниска цената на услугата дружествата няма да могат да покриват разходите си и ще трупат дългове. С цената на водата се осигуряват и инвестициите, особено в населените места, в които няма възможност за влагане на европейски средства“, коментира министър Аврамова. Според нея е въпрос на дискусия какви трябва да са и социалните помощи за водоснабдяване. Според данни на статистиката средното потребление на вода на домакинство е около 3 кубика, което при цена на водата от 3 лв. прави 9 лв. „Едва ли точно тези разходи са най-големи за едно домакинство, но дискусията е отворена и ще намерим най-правилния механизъм за подпомагане, коментира министърът.
Има готовност в началото на февруари първите две ВиК дружества да кандидатстват за финансиране с проекти по Оперативната програма "Околна среда". "Ние имаме готовност и ще стартираме в началото на февруари с първите две дружества, които ще кандидатстват по оперативната програма", каза още министърът.
Последвайте канала на
Свързани новини
Петя Аврамова: Ще търсим всички законови начини да спрем строителството край морските плажове
31 януари 201920:07
Петя Аврамова: Новият шеф на АПИ ще се справи с предизвикателството
30 януари 201914:53
Министър Петя Аврамова ще посети Видин
24 януари 201907:32
Петя Аврамова: Системата за електронни винетки работи без проблеми
02 януари 201918:51
Петя Аврамова: ТОЛ полицията ще следи само за платени пътни такси
22 декември 201818:21
Петя Аврамова: До 2024 г. трябва да имаме цяла магистрала от София до Варна
14 декември 201817:49
Продължават ремонтите по „Хемус“ и „Тракия“
28 март 201907:18
65 млн. лв. по 27 проекта за регионално развитие се инвестират във Велико Търново
08 март 201909:51
Завършват предсрочно 10 км от магистрала "Хемус" още тази есен
28 февруари 201914:50
Два отменени гола в добавеното време донесоха радост на Крумовград срещу Славия
България допусна обрат от Черна гора и се отдалечи от ЕвроБаскет 2025
Кириякос Георгиу разказа за премеждията си в Спартак (Варна)
ПФК Ботев: Ситуацията около Антон Зингаревич става все по-странна и лишена от прозрачност
Салах: Разочарован съм, по-скоро съм вън от Ливърпул, отколкото вътре
Областна администрация София-град и Столична община подписаха договора за прехвърляне на собствеността на "Герена"
Коментари 3
Добави2019.02.01 | 00:23
пете грозна си
2019.02.01 | 00:16
пете , жалка си , не допускай децата ти да се срамуват от теб.
Добави коментар
Водещи новини
Петър Чобанов: Минималната заплата крие повече рискове, отколкото решения на проблеми
25 ноември 202420:50
От прокуратурата искат постоянен арест за трима от биячите в мола
25 ноември 202418:09
Шофьор на тролей е със счупени нос и ръка след побой от пътник в София
25 ноември 202418:11
Юлиян Попов: Цената на водата в България е ниска, трябва да се инвестира в напояване
25 ноември 202418:46
Общини напират да вдигнат цената за паркиране
25 ноември 202422:30
Водещите новини! Бабикян: Борисов води разговора с Пеевски, а не с ПП-ДБ. Войната в Украйна доведе до нова ескалация между Запада и Москва (и още…)
25 ноември 202419:18
Нетаняху може да бъде арестуван, ако пътува до Германия
25 ноември 202419:28
Белият дом: Преговорите за спиране на огъня между Ливан и Израел вървят към споразумение
25 ноември 202422:53
Осло не откри доказателства за връзка между норвежеца, собственик на българска фирма, и взривените пейджъри на "Хизбула"
25 ноември 202420:41
2019.02.01 | 07:59
Какво ТОЛ заплащане, пак ще ограбват народа в Австрия винетка за два месеца е18 евро а в БГ за един месец 18 евро. В Румъния за един месец винетката 6 евро в БГ 18, евро