-
28 юли 2023 09:49
- 15408
- 1
36 градуса навън, 35 градуса в купето. При тези условия се возят пътниците във влака по линията София – Пловдив, установи проверка на евродепутата Петър ВитановПетър Витанов е роден на 18 април 1982 г. в Сливен. Завършва Английската гимназия в София. Владее.
Макар и евтино, пътуването с жп-транспорт крие куп неприятни моменти, става ясно от заснетото от него видео.
Във влака от София до Пловдив няма климатик, а прозорците са затворени плътно и температурите се покачват с всяка изминала минута. Този на връщане вече е климатизиран, но явно техниката не работи и температурите отново не се различават от тези навън. Във вагона е прашно, прозорците не се отварят, а хигиената в тоалетните е под всякаква критика.
„Прозорците, дори в първа класа, рядко се отварят, освен ако човек не разполага с подръчни инструменти. В нашето купе един човек носеше отвертка и това ни спаси от задушаване“, разказа Витанов.
Проверката показва, че няма и течаща вода в тоалетните. По време на пътуването една от вратите между вагоните се отваря, което представлява сериозна опасност за пътуващите, сред които има и много деца.
„Пътуването от София до Пловдив отне два часа и половина. На практика и с кола по нашите любими магистрали, по които винаги има някакъв ремонт, отнема толкова. За 10 лева успяхме да се придвижим и то с екологичен транспорт. Дотук с добрите новини. Неприятните моменти са свързани с отворената врата на влака, окаяния вид на тоалетните, липсата на вода и на климатик. В края на пътуването се чувствам като излязъл от сауна“, коментира Витанов, пристигайки на гарата в Пловдив.
Макар и със закъснение от графика, връщането е по-комфортно, защото е с по-модерна композиция.
„Ако искаме да имаме по-екологичен транспорт, трябва да се направят инвестиции в държавните железници. Не може с локомотиви от 40 – 50 години да имаме устойчив жп-транспорт“, коментира Петър ВитановПетър Витанов е роден на 18 април 1982 г. в Сливен. Завършва Английската гимназия в София. Владее, който е координатор в Комисията по транспорт в Европейския парламент, а като гражданин е един от стотиците, които сигнализира за условията в БДЖ.
Развитието на железопътния транспорт е един от основните приоритети на Европейския съюз. Високоскоростната жп мрежа на територията на Съюза трябва да се удвои до 2030 г. и да се утрои до 2050 г. според заложените цели в плановете за декарбонизация на транспорта.
„Целта е хората все по-често да избират железопътния транспорт, защото е най-екологичен. Затова и пътуването с влак се насърчава, финансират се проекти, развива се европейската железопътна мрежа. Все неща, по които работя като координатор в Комисията по транспорт на ЕП“, добави евродепутатът-социалист.
България отсъства от картата на високоскоростните влакове в Европа, въпреки че е втора по пpивлeчeни инвecтиции от eвpoпeйcĸитe фoндoвe зa изгpaждaнe и мoдepнизaция нa жп инфpacтpyĸтypaтa си след Полша. На този фон дори завършването на основната железопътна мрежа изглежда като трудно постижима задача.
„За хората, с които се возих в купето, темата за високоскоростни влакове в България е мираж. Те искат елементарни неща за 21-ви век, като това да не се задушават от жега през лятото и да не зъзнат през зимата, както и да знаят колко време ще се движат от точка А до точка B. Ако искаме да сме в крак с времето, с процесите на декарбонизация и електрификация, които текат в транспортния сектор в Европа, са нужни инвестиции именно в жп-транспорта. По-бързата скорост и по-качествената услуга със сигурност ще мотивират хората да се придвижват с влак. А от това ще спечелят всички – БДЖ, държавата, околната среда и разбира се, пътниците, които ще се качват на влак не само експериментално или по принуда, а защото си заслужава.“, коментира Витанов.
Последвайте канала на
Свързани новини
Петър Витанов с коментар на предложените от ПП-ДБ промени в Конституцията
23 юли 202315:40
Петър Витанов: Трябва да помагаме на Украйна, ама чак да сме екзалтирани... не е нужно
13 юли 202314:33
Петър Витанов: За мен Илиана Иванова е по-избираемата кандидатура за еврокомисар
21 юни 202318:00
Петър Витанов с горещ коментар за изкуствения интелект и регулацията му
15 юни 202312:37
Петър Витанов: Случващото се в прокуратурата показва, че съдебната ни система е девалвирала
13 юни 202313:05
Петър Витанов: България може да има по-малко депутати в следващия ЕП
09 юни 202315:46
Ужас в Благоевград: Мъж се намушка с нож след поискана лична карта във влак
08 април 202417:26
Петър Витанов: Успяха онези кандидати, които потърсиха обединение
30 октомври 202314:04
Работи се по нова модерна система за издаване на билети в БДЖ
17 октомври 202315:06
Славия 0:1 Крумовград, гостите вкараха в края на първата част
Джанлоренцо Бленджини: Голямата цел Лос Анджелис 2028 е изпълнима
Кириякос Георгиу разказа за премеждията си в Спартак (Варна)
Салах: Разочарован съм, по-скоро съм вън от Ливърпул, отколкото вътре
Щутгарт и Торино с интерес към Петко Христов
Областна администрация София-град и Столична община подписаха договора за прехвърляне на собствеността на "Герена"
Коментари 1
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
ПП-ДБ: Борисов за премиер е неприемливо, няма да участваме в търговия за постове
25 ноември 202417:19
Слави Трифонов: Твърдо не Борисов да е премиер, а Атанасов - председател на НС
25 ноември 202415:26
В търсене на председател на НС: "БСП-Обединена левица" събира партиите, без ГЕРБ и ДПС-НН
25 ноември 202416:48
Кузман Илиев: Радев е добър политик, бих работил и с Пеевски, и с Борисов, и с Петков
25 ноември 202417:47
Димитър Ганев: Ако ПП-ДБ и ГЕРБ направят истиски разговор за кабинет, той няма да бъде пред медиите
25 ноември 202417:41
Очаква се скок в цената на водата
25 ноември 202417:07
Заснеха джигит да лети с над 140 км/ч в насрещното на АМ "Тракия"
25 ноември 202415:59
Управляващи и опозиция се сбиха в сръбския парламент
25 ноември 202416:21
Меркел за първата си среща с Тръмп: Тогава допуснах грешка, смятайки го за нормален
25 ноември 202417:07
2023.08.09 | 12:46