Най-екологичния и дигитален локомотив ще вози пътници по Родопската теснолинейка

  • 13 март 2022 09:20

  • 3719
  • 3
Най-екологичния и дигитален локомотив ще вози пътници по Родопската теснолинейка
© Марио Евстатиев

За година и половина, русенския локомотивен завод "Експрес сервиз", превърна "Баба Яга" в красива, пременена в червено "Снежанка". За това се похвали лично главния мениджър на дружеството инж. Цветелин Колев в рамките на официалното представяне на първия модернизиран дизелов локомотив за Родопската теснолинейка Септември - Добринище.

Модернизацията е възложена преди повече от година и половина от БДЖ след тежка процедура. Мисията - да се превърне стар румънски локомотив с морално остаряло оборудване в модерна, дигитална, свързана и екологична машина с дълъг експлоатационен ресурс. Заради лошото състояние на механичната конструкция, русенските специалисти трябва да изградят нов локомотив, използвайки единственото годно нещо от румънския ветеран - рамата.

Работата се извършва прозрачно, като в хода на всички процеси се публикува напредъка, вратите на завода са отворени и за десетките почитатели на живописната железопътна линия, която всяка година е притегателен център за стотици чуждестранни туристи.

По възложената от БДЖ процедура, от "Експрес сервиз" ще модернизират общо две машини от румънската серия 77-000. Първата машина, която вчера бе представена, до дни ще отпътува натоварена на специален вагон за депото в Септември, където ще се извършат пътни проби и финални настройки, а нейното място в цеха ще заеме следващата машина.

Концепцията за модернизацията е базирана на запазване на оригиналната външна линия на локомотива и вграждане на най-модерните системи за контрол и управление, както и на висок клас екологичен дизелов двигател. Всички системи имат опция за отдалечен контрол и информацията за всяка манипулация, режим или стойност се записва в паметта на бордовия компютър, което след това улеснява поддръжката при настъпване на необичайни ситуации, обясниха експерти от завода.

От "Експрес сервиз" са направили повече от възложеното, но без да търсят допълнително заплащане за това, каквато практика често се среща в процедурите на БДЖ. Напротив, те се надяват единствено на високата оценка на специалисти, ЖП персонал и ръководството на БДЖ.

Текст и снимки: Марио Евстатиев

Последвайте канала на

Радина Лазарова
3719 3

Свързани новини

Коментари 3

Добави коментар
TT

2022.03.13 | 11:55

3
Хахааххааа. За ободряване.
Фокси-Foxi

2022.03.13 | 09:53

2
Дааа хубава снимка със скрития идол на стъклото!
Фокси-Foxi

2022.03.13 | 09:53

1
Дааа хубава снимка със скрития идол на стъклото!

Добави коментар

Водещи новини