Експерти за инцидента в „Железница“: Причината не е техническа или човешка грешка

  • 24 юни 2020 21:36

  • 38073
  • 8
Експерти за инцидента в „Железница“: Причината не е техническа или човешка грешка
© Кадър: БТВ

Експерти, които са участвали в геоложките проучвания на тунел „Железница“ смятат, че причаната за инциенда днес най-вероятно не е техническа или човешка грешка, а се дължи на срутване на скална маса заради чупливите скали, през които се прокопава тунела. Те определят строителния обект като един от най-сложните за изпълнение в страната.

Проф. Стефчо Стойнев, който участва в геложките проучвания за тунела, разказва, че освен лесно чупливи, скалите са и размекващи се, а когато има силни валежи като през вчерашния ден, е възможно да се стигне до срутищни процеси.

Прокуратурата подхваща срутването в тунел "Железница"

Експертът е всяка седмица на тунела, последно е бил там вчера, часове преди инцидента. Заради меките скали в района при прокопаването на тунела в този участък не се взривява, а се използват само машини.

Проф. Стойнев обяснява още, че мястото на инцидента е било укрепено на първоначален етап. За изграждането на „Железница“ е направено едно от най-мащабните геоложки проучвания у нас.

„Железница“ е най-дългият тунел, изграждан някога у нас. Дължината му е близо 2 километра, с две отделни тръби. През годините проектът беше съпроводен с множество скандали.

През април 2017 г. от АПИ изчезнаха документите на един от участниците в първия неуспешен търг. Прокуратурата повдигна обвинение на един от членовете на комисията в агенцията.

Строителният надзор: Няма нарушения, работниците в тунел "Железница" са герои

През 2018 г. стартира втората процедура. Печели я консорциум. Проектът за над 200 млн. лв. бе възложен на консорциума след решение на Върховния административен съд от началото на 2019 г. Така строителството на „Железница“ започна през октомври миналата година и по проект трябва да бъде завършен през 2022 г.

 

Последвайте канала на

Novini.bg
38073 8

Свързани новини

Коментари 8

Добави коментар
Ваййй

2020.06.24 | 21:50

1
А тия скали, бе аланкоолу, нали човек трябва да ги проучи и да прецени, че са чупливи. Пак ще заметете всичко... Замитането на истината под масата, се превърна в масов спорт през последните 30 години.
До простия!

2020.06.25 | 05:48

4
Защо ? По "татово време" истината ли ти казваха бе, нетрамотник ?! Второ, прочети първо и после коментирай ! Проучвания има, друг е въпроса, какво и възможно, и каква е организацията на обекта ?
Дреме им

2020.06.25 | 00:19

2
При цена 250 млн. се изисква ПРОФЕСИОНАЛИЗЪМ, а не бъртвежи!
Lessa

2020.06.25 | 02:51

3
Искаш ли да си намериш жена за една нощ? Влез в -- Sexcris.Com
....

2020.06.25 | 05:54

5
Естествено че така ще го изкарат. Уж че не е човешка грешка. Застахователите не покриват нищо в такива случаи.
Уча се !

2020.06.25 | 05:55

6
Как ние от простолюдието разбираме, соя цена е високо и коя ниска ?! Второ,професионализъм може и да има, но подобни инциденти се случват често, за съжаление ! Нима миньорите в рудниците, не са професионалисти ? Защо и там се случват инциденти ?
Семов

2020.06.25 | 06:33

7
Колко инциденти се прикриват, дано се оправят хората.
Затворко

2020.06.25 | 18:04

8
Това което ни внушават е пълна глупост. Няма как на 500 метра навътре в тунела и поне на 50 метра над тавана дъжда да оказва влияние. Причината е бързането да се угоди на Тиквата от Банкя и затова не са обрушили напуканите отгоре скали, които при вибрациите са се стоварили върху работниците.

Добави коментар

Водещи новини