-
13 май 2020 11:12
- 705
- 0
Звената към Министерството на труда и социалната политика (МТСП) ще продължат да предоставят електронни услуги и след края на извънредното положение. От 13 март до 13 май 2020г. от тях са се възползвали над 72 000 души.
Агенцията по заетостта (АЗ) е обслужила по електронен път 12 577 лица при регистрацията им като безработни. Най-много са били в столицата – 4 428. Подадените по електронен път заявления за изплащане на компенсации по мярката 60/40 чрез Системата за сигурно електронно връчване са повече от 10 000.
В Агенция социално подпомагане (АСП) са подадени 3697 онлайн заявления от граждани за детски, семейни помощи и за хора с увреждания, както и за винетки. Най-много са били по Закона за семейни помощи за деца -1898.
Агенцията за хора с увреждания е обработила 270 електронни заявки, като в 163 от случаите хората са ги потърсили за актуализация на данните на регистрирани специализирани предприятия и кооперации на и за хора с увреждания. Постъпили са 134 проектни предложения по финансираните от Агенцията програми по електронен път, както и 50 въпроса от хора с увреждания в модула „Въпроси и отговори“ в интернет страницата, свързани основно с правата по Закона за хората с увреждания.
От 13 март 2020г. до момента ИА „Главна инспекция по труда“ (ГИТ) също е обслужвала хората предимно онлайн. По електронен път са предоставени почти 45 000 услуги за граждани. Заради активизирането на земеделския сезон най-много са образците на договори за краткотрайна сезонна селскостопанска работа – 22 225. Близо 10 500 са подадените декларации за условията на труд съгласно Закона за здравословните и безопасни условия на труд. Още 12 000 са удостоверенията за липса/наличие на нарушения на трудовото законодателство, основание за отстраняване от обществена поръчка. Повечето от тях – почти 9900, са генерирани от възложители, т.е. проверката е извършена от други администрации по служебен път.
Онлайн услугите, които Държавната агенция за закрила на детето (ДАЗД) е предложила на гражданите, са 402, като повечето от тях са свързани с правата на децата. На Националната телефонна линия за деца 116 111 са постъпили около 4000 обаждания. Консултациите са по различни теми, които интересуват децата. ДАЗД помага на хората и чрез рубрика за психологическа подкрепа “Попитай тук COVID-19“ на сайта на Агенцията. Над 75 граждани са потърсили подкрепа чрез нея. Повечето въпроси са свързани с вируса и неразбирателства в семействата, породени от социалната изолация.
Последвайте канала на
Свързани новини
Искренов: Генчев изглежда направи сам избора си! Нещата в Левски се оправят, дано ЦСКА направи хубав стадион
Гибона: Вече има само чужденци, след време няма да има ветерани в клубовете
Ботев (Враца) не смени ръководството на клуба
Пловдивските депутати поеха ангажимент по казуса с Антон Зингаревич
И Андерлехт следи Марин Петков
Звезда на Лудогорец мечтае за Премиър лийг
Коментари 0
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
Правителството няма да поиска удължаване на Бюджет 2024
23 декември 202413:21
Пеевски: ДПС напуска АЛДЕ! Между нас има ценностен разлом - ние работим за хората, либералите за собствен интерес
23 декември 202411:45
Енергийният министър се надява до 2026 г. да има още два ремонтирани агрегата на ПАВЕЦ „Чаира“
23 декември 202412:21
Прокуратурата с важна информация за всички измамени от пирамидата BETL
23 декември 202413:27
Товарен влак блъсна и уби мъж в жп тунел
23 декември 202413:32
Петима души, сред които две деца, са обгазени при пожар в блок в столичния квартал "Овча купел"
23 декември 202411:20
Водещите новини! Главчев: Споразумението с Украйна не буди притеснения, освен в един аспект. КНДР праща още войски в Русия (и още…)
23 декември 202413:36
Дъжд и сняг в празничните дни - жълт код за поледици в 13 области утре
23 декември 202413:44
Кремъл отхвърли съобщенията в турски медии за живота на Башар Асад и съпругата му в Москва
23 декември 202412:58