-
13 май 2020 11:12
- 705
- 0
Звената към Министерството на труда и социалната политика (МТСП) ще продължат да предоставят електронни услуги и след края на извънредното положение. От 13 март до 13 май 2020г. от тях са се възползвали над 72 000 души.
Агенцията по заетостта (АЗ) е обслужила по електронен път 12 577 лица при регистрацията им като безработни. Най-много са били в столицата – 4 428. Подадените по електронен път заявления за изплащане на компенсации по мярката 60/40 чрез Системата за сигурно електронно връчване са повече от 10 000.
В Агенция социално подпомагане (АСП) са подадени 3697 онлайн заявления от граждани за детски, семейни помощи и за хора с увреждания, както и за винетки. Най-много са били по Закона за семейни помощи за деца -1898.
Агенцията за хора с увреждания е обработила 270 електронни заявки, като в 163 от случаите хората са ги потърсили за актуализация на данните на регистрирани специализирани предприятия и кооперации на и за хора с увреждания. Постъпили са 134 проектни предложения по финансираните от Агенцията програми по електронен път, както и 50 въпроса от хора с увреждания в модула „Въпроси и отговори“ в интернет страницата, свързани основно с правата по Закона за хората с увреждания.
От 13 март 2020г. до момента ИА „Главна инспекция по труда“ (ГИТ) също е обслужвала хората предимно онлайн. По електронен път са предоставени почти 45 000 услуги за граждани. Заради активизирането на земеделския сезон най-много са образците на договори за краткотрайна сезонна селскостопанска работа – 22 225. Близо 10 500 са подадените декларации за условията на труд съгласно Закона за здравословните и безопасни условия на труд. Още 12 000 са удостоверенията за липса/наличие на нарушения на трудовото законодателство, основание за отстраняване от обществена поръчка. Повечето от тях – почти 9900, са генерирани от възложители, т.е. проверката е извършена от други администрации по служебен път.
Онлайн услугите, които Държавната агенция за закрила на детето (ДАЗД) е предложила на гражданите, са 402, като повечето от тях са свързани с правата на децата. На Националната телефонна линия за деца 116 111 са постъпили около 4000 обаждания. Консултациите са по различни теми, които интересуват децата. ДАЗД помага на хората и чрез рубрика за психологическа подкрепа “Попитай тук COVID-19“ на сайта на Агенцията. Над 75 граждани са потърсили подкрепа чрез нея. Повечето въпроси са свързани с вируса и неразбирателства в семействата, породени от социалната изолация.
Последвайте канала на
Свързани новини
Георги Иванов направи равносметка за 2024 година
Искренов: Генчев изглежда направи сам избора си! Нещата в Левски се оправят, дано ЦСКА направи хубав стадион
ЦСКА - София обяви лагер в Турция, "червените" уредиха контрола с участник в ШЛ
Фантастичен Алберт Попов влезе в Топ 10 на слалома в Алта Бадия
Гибона: Вече има само чужденци, след време няма да има ветерани в клубовете
Ботев (Пд) с официална позиция след срещата с представителите на политически партии
Коментари 0
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
Киселова реши кои депутати ще ръководят заседанията на правна и бюджетна комисии
23 декември 202417:03
МС прие изменение на програмата за хуманитарно подпомагане на разселени лица от Украйна
23 декември 202415:30
Паричните обезщетения за майчинство за този месец ще бъдат платени на 31 декември
23 декември 202415:49
Мъж е починал в хотелски комплекс в Добрич. В стаята му откриха флакони райски газ и метамфетамин
23 декември 202416:51
ДДС за ресторантьорите скача с 11% в полунощ на Нова година: значи ли това и по-високи цени за клиентите на заведенията?
23 декември 202417:28
Кардиологът проф. Георгиев с призив: Махнете солта от масата си
23 декември 202417:54
Доналд Тръмп поиска Гренландия. Отговориха му: Островът не се продава
23 декември 202416:25
Зеленски за визитата на Фицо в Русия: Словашките спецслужби трябва да се заинтересуват от действията на премиера на страната
23 декември 202416:01
Сериозна криза с газа? Защо се срещнаха Роберт Фицо и Владимир Путин?
23 декември 202415:02