-
13 май 2020 11:12
- 699
- 0
Звената към Министерството на труда и социалната политика (МТСП) ще продължат да предоставят електронни услуги и след края на извънредното положение. От 13 март до 13 май 2020г. от тях са се възползвали над 72 000 души.
Агенцията по заетостта (АЗ) е обслужила по електронен път 12 577 лица при регистрацията им като безработни. Най-много са били в столицата – 4 428. Подадените по електронен път заявления за изплащане на компенсации по мярката 60/40 чрез Системата за сигурно електронно връчване са повече от 10 000.
В Агенция социално подпомагане (АСП) са подадени 3697 онлайн заявления от граждани за детски, семейни помощи и за хора с увреждания, както и за винетки. Най-много са били по Закона за семейни помощи за деца -1898.
Агенцията за хора с увреждания е обработила 270 електронни заявки, като в 163 от случаите хората са ги потърсили за актуализация на данните на регистрирани специализирани предприятия и кооперации на и за хора с увреждания. Постъпили са 134 проектни предложения по финансираните от Агенцията програми по електронен път, както и 50 въпроса от хора с увреждания в модула „Въпроси и отговори“ в интернет страницата, свързани основно с правата по Закона за хората с увреждания.
От 13 март 2020г. до момента ИА „Главна инспекция по труда“ (ГИТ) също е обслужвала хората предимно онлайн. По електронен път са предоставени почти 45 000 услуги за граждани. Заради активизирането на земеделския сезон най-много са образците на договори за краткотрайна сезонна селскостопанска работа – 22 225. Близо 10 500 са подадените декларации за условията на труд съгласно Закона за здравословните и безопасни условия на труд. Още 12 000 са удостоверенията за липса/наличие на нарушения на трудовото законодателство, основание за отстраняване от обществена поръчка. Повечето от тях – почти 9900, са генерирани от възложители, т.е. проверката е извършена от други администрации по служебен път.
Онлайн услугите, които Държавната агенция за закрила на детето (ДАЗД) е предложила на гражданите, са 402, като повечето от тях са свързани с правата на децата. На Националната телефонна линия за деца 116 111 са постъпили около 4000 обаждания. Консултациите са по различни теми, които интересуват децата. ДАЗД помага на хората и чрез рубрика за психологическа подкрепа “Попитай тук COVID-19“ на сайта на Агенцията. Над 75 граждани са потърсили подкрепа чрез нея. Повечето въпроси са свързани с вируса и неразбирателства в семействата, породени от социалната изолация.
Последвайте канала на
Свързани новини
Станаха ясни потенциалните съперници на Ботев (Пловдив) на старта в Лига Европа
Григор Димитров започва 14-тата си кампания на "Ролан Гарос"
България се хвърля за нова победа в Лигата на нациите срещу Нидерландия
На Груев и Лийдс им остана да направят последната крачка към Висшата лига
Левски и Лудогорец приключват сезона си с дерби помежду си
Ще спечели ли най-после Леклер у дома?
Коментари 0
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
Виолета Коритарова: Започва основен ремонт на Дунав мост
26 май 202409:47
Избраха нов сливенски митрополит
26 май 202410:36
Тежка катастрофа на Подбалканския път тази нощ, има пострадали
26 май 202407:43
Две коли се сблъскаха на "Чепинско шосе" в София, шестима са пострадали
26 май 202409:27
Вдигат заплатите по родното Черноморие
26 май 202408:31
Самолетна катастрофа край Загреб, има жертва и ранени
26 май 202408:43
Българка развя знамето ни в стратосферата
26 май 202410:16
Българите в САЩ ще могат да полагат шофьорски изпит на български език
26 май 202410:06
Как смяната на времето влияе на животните
26 май 202409:59