-
13 май 2020 11:12
- 699
- 0
Звената към Министерството на труда и социалната политика (МТСП) ще продължат да предоставят електронни услуги и след края на извънредното положение. От 13 март до 13 май 2020г. от тях са се възползвали над 72 000 души.
Агенцията по заетостта (АЗ) е обслужила по електронен път 12 577 лица при регистрацията им като безработни. Най-много са били в столицата – 4 428. Подадените по електронен път заявления за изплащане на компенсации по мярката 60/40 чрез Системата за сигурно електронно връчване са повече от 10 000.
В Агенция социално подпомагане (АСП) са подадени 3697 онлайн заявления от граждани за детски, семейни помощи и за хора с увреждания, както и за винетки. Най-много са били по Закона за семейни помощи за деца -1898.
Агенцията за хора с увреждания е обработила 270 електронни заявки, като в 163 от случаите хората са ги потърсили за актуализация на данните на регистрирани специализирани предприятия и кооперации на и за хора с увреждания. Постъпили са 134 проектни предложения по финансираните от Агенцията програми по електронен път, както и 50 въпроса от хора с увреждания в модула „Въпроси и отговори“ в интернет страницата, свързани основно с правата по Закона за хората с увреждания.
От 13 март 2020г. до момента ИА „Главна инспекция по труда“ (ГИТ) също е обслужвала хората предимно онлайн. По електронен път са предоставени почти 45 000 услуги за граждани. Заради активизирането на земеделския сезон най-много са образците на договори за краткотрайна сезонна селскостопанска работа – 22 225. Близо 10 500 са подадените декларации за условията на труд съгласно Закона за здравословните и безопасни условия на труд. Още 12 000 са удостоверенията за липса/наличие на нарушения на трудовото законодателство, основание за отстраняване от обществена поръчка. Повечето от тях – почти 9900, са генерирани от възложители, т.е. проверката е извършена от други администрации по служебен път.
Онлайн услугите, които Държавната агенция за закрила на детето (ДАЗД) е предложила на гражданите, са 402, като повечето от тях са свързани с правата на децата. На Националната телефонна линия за деца 116 111 са постъпили около 4000 обаждания. Консултациите са по различни теми, които интересуват децата. ДАЗД помага на хората и чрез рубрика за психологическа подкрепа “Попитай тук COVID-19“ на сайта на Агенцията. Над 75 граждани са потърсили подкрепа чрез нея. Повечето въпроси са свързани с вируса и неразбирателства в семействата, породени от социалната изолация.
Последвайте канала на
Свързани новини
Ново разочарование и поредна загуба за ЦСКА - София, двама "червени" таланти единственият светъл лъч в Пловдив
Сълзи, сбогувания и много емоции белязаха победата на Левски над Лудогорец! Край на тежката серия за "сините"
"Тича" бушува в края на фантастичен сезон на Черно море! Алекс Колев се записа в историята с красив гол
България взе гейм, но Нидерландия ни разгроми във VNL
Отлично начало на Григор Димитров на “Ролан Гарос”
Гран При на Монако: Леклер най-после с победа у дома!
Коментари 0
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
Министър Галин Цоков: Образователната система трябва да се подготви за матури на електронни устройства
26 май 202421:10
Делян Добрев: Бих изключил и ПП- ДБ от коалицията
26 май 202419:27
Атанас Атанасов (ПП- ДБ): Провеждаме ненужни избори
26 май 202418:24
Боряна Димитрова за изборните нагласи: Доминира разочарованието
26 май 202420:19
Катастрофа с три коли стана на пътя Железница - Симитли
26 май 202419:48
Прогноза за времето
26 май 202419:50
Трима пострадаха при нападение с нож в Лион
26 май 202421:25
Човек, спасил Владимир Путин от мечки, е следващият руски президент?
26 май 202420:36
Транзит на Юпитер през Близнаци
26 май 202417:50