КЗП: Важно е потребителите да реагират на всеки проблем при празничните покупки

  • 24 декември 2019 11:31

  • 334
  • 1
КЗП: Важно е потребителите да реагират на всеки проблем при празничните покупки
©

При пазаруването за празничната трапеза, когато и кошниците са по-пълни, потребителите да следят какво точно се отбелязва на касата. Да внимават дали един продукт – случайно или не – няма да бъде маркиран повече от веднъж или видяната на щендера цена няма да се окаже по-висока на касата.

Това препоръча председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов в предаването „Денят“ по телевизия Bulgaria ON AIR. Сред най-търсените за подаръци тези дни са детските играчки. Маргаритов припомни, че те също попадат сред стоките, които могат да бъдат върнати, ако са закупени през инернет. Важно условие обаче е да не бъдат ползвани за игра преди това. Председателят на КЗП апелира при проблеми с резервации за празниците хората да реагират. Първо – към търговеца, а ако проблемът не бъде решен, към контролните органи. „Ако потребителят сигнализира своевременно, извършваме проверки с нашите дежурни екипи. Тогава е по-лесно за нас, освен да установим нарушението и да наложим санкция, но и да съдействаме на потребителите да получат компенсация за това, че са им били причинени неудобства“, посочи той. Имаме конкретни примери в нашата дейност, в които сме постъпвали така и в крайна сметка потребителите са оставали все пак удовлетворени като краен резултат“, добави Маргаритов.

КЗП: Кога и как можем да върнем подаръците от празниците?

На въпрос на водещата Ганиела Ангелова за какво все още най-много се оплакват потребителите Маргаритов отговори, че жалбите предимно са свързани с гаранционната отговорност, но понякога и с ограничаването на законови права на потребителите, туристически услуги и пр. В края на разговора Димитър Маргаритов прогнозира, че най-вероятно през следващите години ще се наблюдава тенденция за спад на броя на жалбите. Според него това се дължи на все по-доброто познаване на правата и повишената активност от страна на потребителите, както и на по-голямата информираност на търговците за техните законови задължения.

Последвайте канала на

Филип Епитропов
334 1

Свързани новини

Коментари 1

Добави коментар
ххх

2019.12.24 | 13:40

1

Не поръчвайте онлайн без опция за преглед при доставката и връщане..В стремежа си към бързи печалби онлайн търговците имат навика да ви пробутват стоки подобни на поръчаните от вас сама и само да ви вземат парите ако нямат на склад поръчаната от вас.

Добави коментар

Водещи новини