-
09 юни 2011 11:27
- 2252
- 1
Записи на нарушения са предавани на КАТ и са предприемани мерки. Подадена е информация за водачи на автобуси, които преминават при спуснати бариери. Това каза инж. Иван Бакалски – ръководител отдел „Експлоатация поделение „Сигнализация и телекомуникации” на събитие, с което Национална компания „Железопътна инфраструктура” (НКЖИ) отбелязва Международния ден за безопасно преминаване през жп прелезите.
Относно нарушенията при преминаването на жп прелезите, според Бакалски са необходими законодателни промени и завишаване на санкциите. Предстои да бъде актуализирана и преиздадена Наредба 4 за железопътните прелези.
Апаратурата на жп прелезите е амортизирана, освен това е подложена на кражби и вандализъм, обясни Бакалски. По думите му - ограничени са финансови ресурси за сигнална техника и прелези. Разходите за поддръжка са малко над 6 млн. лв. на година. Голяма част от парите отиват за заплати на служителите на прелезите. За тази година са отделени най-много средства – 6,6 млн. лв., които са предвидени за автоматизиране на 35 прелеза.
Много малко са инцидентите, станали по вина на НКЖИ, каза Бакалски. Според данни от статистиката - за 90 % от инцидентите от жп прелезите са виновни участниците в движението, пресичащи железопътната линия.
Само от началото на 2011 г. до момента са станали 5 инцидента на жп прелези, причинени от нарушаване на правилата за безопасност от водачите на ППС. През 2009 г. са станали 5 произшествия на жп прелези по вина на водачи на МПС, като при инцидентите са загинали 4 души, а един е ранен. През 2010 г. са станали 16 такива инцидента, при които 7 души са загинали, а 9 са ранени
Тенденцията е да се върви към закриване на прелези, каза Бакалски.
„Много е важно обществеността да знае, че бялата мигаща светлина означава, че прелезното устройство е изправно и към прелеза не пристига влак. Ако нищо не свети, това означава, че има проблем и водачите трябва да се огледат и максимално внимателно да преминат през прелеза”, обясни Бакалски.
По проекта за строителството на жп линията Пловдив – Септември на първия етап няма да се строят подлези и надлези, защото се срещат трудности с отчужденията на частните имоти. Проблеми има с отчуждението на земи и по проекта за жп линията Пловдив – Свиленград. По същия начин стоят нещата и за трасето Димитровград –Свиленград.
По думите на Бисер Минчев – главен ревизор, НКЖИ прави сериозен анализ на всяко едно произшествие на прелез.
Последвайте канала на
Свързани новини
ЦСКА - София пак удари Левски и отдалечи "сините" от Европа
Григор Димитров с неочаквана загуба от №74 в света в Мадрид
Каранга с нова изцепка: В България все още всичко е нормално! Отново убихме кравата
Астън Вила и Челси разделиха точките след спектакъл в Бирмингам
Славия обърка сметките на Ботев за седмото място
Сектор "В" иска оставки! Фенове скочиха на ръководството на Левски, намеси се охраната (видео)
Коментари 1
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
Бившият съветник на Главчев: Там, където не се ползват моят опит и съвети, няма нужда да стоя
27 април 202421:46
Искрен Митев (ПП): Ако 80% от българите гласуват, ДПС няма да е фактор
27 април 202418:43
Ангелов, ГЕРБ: Рано е да говорим за коалиции
27 април 202418:59
Теменужка Петкова, ГЕРБ: ПП-ДБ приемат ДПС само когато са им необходими
27 април 202420:11
Вигенин: Елена Йончева направи грешен избор
27 април 202418:09
Промените в закона за хазарта обслужват изцяло нелегалните оператори. Те не плащат данъци и за потребителите няма защита
27 април 202421:51
Германски министър: Целта на Путин всъщност е Европа
27 април 202418:25
Чешкият външен министър: Бъдещето на Европа е заложено на карта
27 април 202419:32
Полицейски син излъга, че са го ограбили бандити - сам пропилял парите
27 април 202420:17
2014.04.25 | 21:00