-
09 юни 2011 11:27
- 2272
- 1
Записи на нарушения са предавани на КАТ и са предприемани мерки. Подадена е информация за водачи на автобуси, които преминават при спуснати бариери. Това каза инж. Иван Бакалски – ръководител отдел „Експлоатация поделение „Сигнализация и телекомуникации” на събитие, с което Национална компания „Железопътна инфраструктура” (НКЖИ) отбелязва Международния ден за безопасно преминаване през жп прелезите.
Относно нарушенията при преминаването на жп прелезите, според Бакалски са необходими законодателни промени и завишаване на санкциите. Предстои да бъде актуализирана и преиздадена Наредба 4 за железопътните прелези.
Апаратурата на жп прелезите е амортизирана, освен това е подложена на кражби и вандализъм, обясни Бакалски. По думите му - ограничени са финансови ресурси за сигнална техника и прелези. Разходите за поддръжка са малко над 6 млн. лв. на година. Голяма част от парите отиват за заплати на служителите на прелезите. За тази година са отделени най-много средства – 6,6 млн. лв., които са предвидени за автоматизиране на 35 прелеза.
Много малко са инцидентите, станали по вина на НКЖИ, каза Бакалски. Според данни от статистиката - за 90 % от инцидентите от жп прелезите са виновни участниците в движението, пресичащи железопътната линия.
Само от началото на 2011 г. до момента са станали 5 инцидента на жп прелези, причинени от нарушаване на правилата за безопасност от водачите на ППС. През 2009 г. са станали 5 произшествия на жп прелези по вина на водачи на МПС, като при инцидентите са загинали 4 души, а един е ранен. През 2010 г. са станали 16 такива инцидента, при които 7 души са загинали, а 9 са ранени
Тенденцията е да се върви към закриване на прелези, каза Бакалски.
„Много е важно обществеността да знае, че бялата мигаща светлина означава, че прелезното устройство е изправно и към прелеза не пристига влак. Ако нищо не свети, това означава, че има проблем и водачите трябва да се огледат и максимално внимателно да преминат през прелеза”, обясни Бакалски.
По проекта за строителството на жп линията Пловдив – Септември на първия етап няма да се строят подлези и надлези, защото се срещат трудности с отчужденията на частните имоти. Проблеми има с отчуждението на земи и по проекта за жп линията Пловдив – Свиленград. По същия начин стоят нещата и за трасето Димитровград –Свиленград.
По думите на Бисер Минчев – главен ревизор, НКЖИ прави сериозен анализ на всяко едно произшествие на прелез.
Последвайте канала на
Свързани новини
Шампионската лига се завръща със сблъсък между Байерн и ПСЖ, Барса и Ман Сити ще тръгват нагоре
Божинов прие примамлива оферта от Италия
Гледайте на живо всички мачове и голове в Шампионската лига тук!
Левски се прицели в халф на ЦСКА 1948
Официално: ЦСКА - София ще гостува в Пазарджик
Победа на Германия над Швеция изпрати България на последно място в групата
Коментари 1
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
Борисов "облекчен", че няма да е премиер: Новото мнозинство на ПП-ДБ ще е с "Възраждане", а премиерът ще е Силви Кирилов
26 ноември 202412:00
На Кирил Петков му било "тъжно" да гледа днес ГЕРБ: При избора България или Пеевски, вие избрахте Пеевски!
26 ноември 202412:48
Радостин Василев останал огорчен от БСП: Защо не подкрепихте Силви Кирилов за председател на НС? Зафиров: Не избираме управител на плод и зеленчук
26 ноември 202411:44
Проф. Светослав Малинов разкри най-лошия вариант, който взривява всяка възможност за разговор
26 ноември 202410:02
Прокуратурата поиска постоянен арест за учениците, нападнали и пребили мъж в мола
26 ноември 202411:25
Засекретиха делото по случая с малтретираното 5-годишно момченце заради ужасяващи факти
26 ноември 202411:06
Ясна е психологическата експертиза на Орлин Владимиров, обвинен за убийството на съпругата си Евгения
26 ноември 202412:16
Евродепутати с предупреждение: Има опасност от Трета световна война
26 ноември 202412:20
"Капките" се завръщат! Продуцентът разкри ще остави ли Геро да води шоуто
26 ноември 202411:49
2014.04.25 | 21:00