-
09 юни 2011 11:27
- 2272
- 1
Записи на нарушения са предавани на КАТ и са предприемани мерки. Подадена е информация за водачи на автобуси, които преминават при спуснати бариери. Това каза инж. Иван Бакалски – ръководител отдел „Експлоатация поделение „Сигнализация и телекомуникации” на събитие, с което Национална компания „Железопътна инфраструктура” (НКЖИ) отбелязва Международния ден за безопасно преминаване през жп прелезите.
Относно нарушенията при преминаването на жп прелезите, според Бакалски са необходими законодателни промени и завишаване на санкциите. Предстои да бъде актуализирана и преиздадена Наредба 4 за железопътните прелези.
Апаратурата на жп прелезите е амортизирана, освен това е подложена на кражби и вандализъм, обясни Бакалски. По думите му - ограничени са финансови ресурси за сигнална техника и прелези. Разходите за поддръжка са малко над 6 млн. лв. на година. Голяма част от парите отиват за заплати на служителите на прелезите. За тази година са отделени най-много средства – 6,6 млн. лв., които са предвидени за автоматизиране на 35 прелеза.
Много малко са инцидентите, станали по вина на НКЖИ, каза Бакалски. Според данни от статистиката - за 90 % от инцидентите от жп прелезите са виновни участниците в движението, пресичащи железопътната линия.
Само от началото на 2011 г. до момента са станали 5 инцидента на жп прелези, причинени от нарушаване на правилата за безопасност от водачите на ППС. През 2009 г. са станали 5 произшествия на жп прелези по вина на водачи на МПС, като при инцидентите са загинали 4 души, а един е ранен. През 2010 г. са станали 16 такива инцидента, при които 7 души са загинали, а 9 са ранени
Тенденцията е да се върви към закриване на прелези, каза Бакалски.
„Много е важно обществеността да знае, че бялата мигаща светлина означава, че прелезното устройство е изправно и към прелеза не пристига влак. Ако нищо не свети, това означава, че има проблем и водачите трябва да се огледат и максимално внимателно да преминат през прелеза”, обясни Бакалски.
По проекта за строителството на жп линията Пловдив – Септември на първия етап няма да се строят подлези и надлези, защото се срещат трудности с отчужденията на частните имоти. Проблеми има с отчуждението на земи и по проекта за жп линията Пловдив – Свиленград. По същия начин стоят нещата и за трасето Димитровград –Свиленград.
По думите на Бисер Минчев – главен ревизор, НКЖИ прави сериозен анализ на всяко едно произшествие на прелез.
Последвайте канала на
Свързани новини
Ботев (Пловдив) няма право на грешка срещу Локомотив (София)
Ще продължи ли победната серия на Арда и срещу Ботев (Враца)?
Везенков и Олимпиакос ще търсят реванш от големия си враг на европейската сцена
"Sportal.bg - подкаст" с гост Живко Петков (гледайте целия епизод)
Вълнуваща вечер в Лига Европа
Александър Томаш набелязал трима национали на България
Коментари 1
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
Атаката срещу Народния театър
08 ноември 202411:28
Атанас Илков за протеста пред Народния театър: Полицията се справи перфектно, щом няма пострадали
08 ноември 202411:56
Терзиев за сблъсъците пред Народния театър: Организаторите на протеста ще бъдат глобени
08 ноември 202411:18
Прокуратурата се самосезира за сблъсъците пред Народния театър
08 ноември 202411:09
Съюзът на артистите в България: Който смята, че театърът не бива да бъде цензуриран, да нарави това
08 ноември 202411:33
Протестиращи пред Народния театър са нападнали актьора Владо Пенев
08 ноември 202411:03
НА ЖИВО: Борисов: Или Йотова да се извини, или Радев да оттегли указа за свикване на новия парламент
08 ноември 202411:52
ИТН: Внасяме жалба за частично касиране на изборите, имаме доказателства
08 ноември 202410:55
Тийнейджърка се опита да избяга по въже от чаршафи и падна от втория етаж
08 ноември 202411:04
2014.04.25 | 21:00