-
07 февруари 2019 08:21
- 637
- 2
Дори и да имаше действаща интелигентна транспортна система на АМ „Струма“ в участъка на верижната катастрофа, тя нямаше как да предвиди мъглата, заяви в студиото на сутрешния блок на Нова телевизия инж. Дончо Атанасов – член на УС на Агенция „Пътна инфраструктура“.
„Изпълнението по договора на строителството на автомагистрала „Струма“ от Кресна до Сандански е наследен. Има два договора – един от Благоевград до Крупник и един от Кресна до Благоевград. В този участък не е предвидено изграждане на център за интелигентни транспортни системи. Идеята е била да се изгради контролен център в Благоевград и нашата цел ще е да го въведем в бърза експлоатация, за да могат да се използват интелигентни системи и в този участък“, заяви инж. Атанасов.
Той уточни, че при тежки аномалии, каквато е непрогледната мъгла, шофьорите трябва да разчитат преди всичко на своята преценка, а не на пътни знаци. „Що се отнася до верижната катастрофа на АМ „Струма“ - тогава видимостта е била не повече от 2-3 метра. Всеки шофьор знае, че магистралата не е най-безопасният път, защото скоростите са по-големи. И каквито и пътни знаци да има, при тази мъгла те са невидими. Не може да се видят никакви светлини при видимост от 2-3 м“, обясни инж. Атанасов.
Той уточни, че видимостта на интелигентните транспортни системи е ограничена: „И да имаше действаща система при катастрофата на АМ „Струма“, тя нямаше как да предвиди мъгла на разстояние 4 км, каквото е разстоянието между двете рамки. Напредналата техника показва видимостта в точката, където се намира рамката".
По думите му 30% от бюджета на АПИ за поддържането на пътищата всяка година се изразходва за пътната безопасност.
Последвайте канала на
Свързани новини
Шестима от ранените на АМ "Струма" остават в болницата в Сандански
06 февруари 201909:27
Как можеше да се предотврати жестоката катастрофа на АМ "Струма"? (снимки+видео)
06 февруари 201908:26
Възстановено е движението в района на верижната катастрофа на АМ "Струма"
06 февруари 201907:11
Един от първите пристигнали лекари на АМ "Струма": Не бях виждала такава ситуация
05 февруари 201919:48
Загиналият на "Струма" - професионален шофьор и баща на две деца
05 февруари 201919:32
Вижте още подробности за жестокото меле на АМ "Струма" (обновена+снимки+видео)
05 февруари 201911:17
Възрастна жена пострада при тежко ПТП на АМ Тракия
23 май 201919:18
Кандидатите за евродепутати отказаха на „Менса България“ да провери IQ-то им
22 май 201914:11
Жестока катастрофа във Варна. Пострадаха 10 души
07 април 201915:10
Финал №3 в НВЛ: Левски 0:0 ЦСКА! Следете мача ТУК!
Костов: Пламен Андреев най-вероятно ще пази срещу ЦСКА! Искахме много Хоркаш, но не знам какво се случи
Официално: Пирин има нови собственици
Септември се измъкна от "Бончук" в продължението
Балъков: Имам доста богат опит в подобни ситуации! Надявам се на подкрепа от феновете
"Контра": Ще преодолее ли Арсенал най-тежкото препятствие по пътя към мечтаната титла
Коментари 2
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
Енергийният министър заминава за Турция, за да оправи неразбориите с договора с „Боташ“
26 април 202416:28
Акад. Денков: ЦИК "подготвя почвата" за провал на машинното гласуване
26 април 202416:15
Радан Кънев: След изборите трябва да има мнозинство, което да взема смели решения
26 април 202418:48
Правителството определи нови членове на Надзорния съвет на НОИ
26 април 202417:30
АБРО призова за незабавна дискусия: Пълна забрана на рекламата на хазарт не е решението
26 април 202418:06
Водещите новини! Денков: ЦИК „подготвя почвата“ за провал на машинното гласуване. Шойгу: Русия няма интерес да напада държави от НАТО (и още…)
26 април 202418:55
Проф. Чорбанов: Ваксината срещу коклюш, която се поставяше до 2012 г., беше по-добра
26 април 202417:47
Жена се оказа с два кредита и вреда за хиляди левове след измама
26 април 202417:03
Порноактриса излезе от 3-месечна кома, но лекарите не са обнадеждени за възстановяването ѝ
26 април 202416:15
2019.02.08 | 21:14
Ако системата е интелигентна ще има множество датчици и камери, за да може в реално време да предупреди водачите, че след няколко километра има опастност на пътя, както и да ограничи скоростта на движение от 140км/ч на 40км/ч или колкото е необходимо. Ако системата следи обстановката около самата рамка, на която е монтирана, то тя е напълно безмислена.
2019.02.12 | 11:28
Караш с такава скорост, че да можеш да спреш в зоната на видимост. Мъглата била гъста, но на шофьорите им трябвало интелигентна система, за да им го каже. Утре ще подледи, ще вали дъжд и т.н., без такива системи как ще разберем какво се случва извън автомобила ни. Глупости. Все друг да е виновен.