КЗП е приела над 20 000 жалби от началото на годината (видео)

От началото на годината до края на ноември  в Комисията за защита на потребителите са подадени над 20 000 жалби и сигнали на клиенти. В дните около  и след празниците броят на оплакванията на клиенти се увеличава с около 10%. Около половината от сигналите и жалбите са за неуважени рекламации на дефектни стоки. Често търговецът отказва да върне или ремонтира битови уреди, облекла и обувки. При онлайн покупка потребителят има право в 14-дневния срок да се откаже от стоката, но много често търговецът не е съгласен. А това е нарушение.

Друга порочна практика е подвеждаща информация за качеството.

Проблем с рекламацията има и Мартин ИвановМартин Иванов Мартин Иванов е роден на 4 август 1970 г. във Велико Търново. Мартин Иванов е магистър по история. Той поръчва продукт онлайн, плаща, но остава разочарован. "Взех продукта и се оказа с фабричен дефект или криви маратонки, които не ставаха за носене и съответно след това поисках да ги върна”,  казва той.

От фирмата отказват да уважат рекламацията с аргумента, че използваните материали са качествени. Сагата с писмата, жалбите и телефонните разговори продължава 6 месеца. Стойността на покупката е за около 200 лева. Той се обръща за съдействие към Европейския потребителски център. Седмици по-късно търговецът му възстановява сумата.

Оказва се за търговците най-важни в подобна ситуация са разговорите с клиента, който често пъти е афектиран.

„Най-напред се приема техниката за ремонт и ако вече има някакви проблеми, се стига и до подмяна, но всичко това става с контакти – клиентът бива уведомен”, казва продавачът на фототехника Здравко Деков.

На същото мнение е и Мариана Господинова от Бургас: „Когато клиент рекламира стока, описваме я в книгата за рекламации и съответно желанието на клиента - или подменяме стоката или отремонтираме, или връщаме съответната сума, заплатена за дефектната стока”, споделя тя пред bTV.

Ако предявим рекламация, трябва да се свържем с търговеца писмено по мейл или по пощата и да очакваме решение в едномесечен срок. „Първите 6 месеца винаги се счита, че дефектът е фабричен, освен ако търговецът с експертиза не докаже обратното”, припомня Игнат Арсенов, директор на Европейски потребителски център България. Ако една стока се развали три пъти и търговецът я ремонтира, на четвъртия път потребителят може да развали договора и да си иска парите обратно.

Ваше право е да поискате рекламация, ако закупената стока онлайн се окаже дефектна.

Ако търговецът уважи искането Ви, в рамките на месец трябва или да ремонтира безплатно за Вас стоката или да я замени с нова. В случай че не успее да стори едно от двете, следва или да направи отбив от цената, или да развалите сделката и Вие да върнете стоката, а той да Ви възстанови парите.

Коментари

  1. 2018.12.29 | 18:53

    Тази комисия е пародия на това ,което се иска от нея ! В началото на "демократичната революция " , СДС ни обясняваше ,че пазарната икономика е велико нещо и стоките каквито и да са те ,няма да струват повече от 25-30 % от производствената си цена. Сега има стоки /включително и хранителни/ ,които струват над 200% от тази цена. Братовчедите на СДС / ГЕРБ/ , се правят на дръж ми шапката и изобщо не обръщат внимание на тази страхотна далавера. Защото и те заедно с първите са много вътре в далаверата , отчитат ръст на икономиката и се хвалят наляво-надясно. Но , Народа ще ги търпи още малко и след това страхотния шут ще се повтори и ......пак на бунището !
    Та , господа от тази комисия , вие не сте виновни -просто политиката на СДС-ГЕРБ е такава-вълча и дива капиталистическа.

  2. 2018.12.29 | 17:33

    На кого да се жалваш в тая седесарска бърлога - костовистка България. Кой да ти обърне внимание, синята власт вече 30г. ги граби, умъртвява и гони от Родината.

  3. 2018.12.29 | 15:03

    Една от многото бюджетнно-паразитни институцийки,създадени за да омайват гоите и чийто решения не знчат нищо.
    Ползвал съм и "услугите"и компетентноста,и мога да разкажа.

  1. 1

Напиши коментар

Избори

още

Спорт

още

Водещи новини

още

Още новини

още

Най-четени

Най-коментирани

Общество

още

Анкета

Одобрявате ли блокадата на пътя Ямбол-Сливен при село Крушаре?

Одобрявате ли блокадата на пътя Ямбол-Сливен при село Крушаре?

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.