КЗП е приела над 20 000 жалби от началото на годината (видео)

  • 29 декември 2018 14:36

  • 915
  • 3
КЗП е приела над 20 000 жалби от началото на годината (видео)
© Pixabay

От началото на годината до края на ноември  в Комисията за защита на потребителите са подадени над 20 000 жалби и сигнали на клиенти. В дните около  и след празниците броят на оплакванията на клиенти се увеличава с около 10%. Около половината от сигналите и жалбите са за неуважени рекламации на дефектни стоки. Често търговецът отказва да върне или ремонтира битови уреди, облекла и обувки. При онлайн покупка потребителят има право в 14-дневния срок да се откаже от стоката, но много често търговецът не е съгласен. А това е нарушение.

Друга порочна практика е подвеждаща информация за качеството.

Проблем с рекламацията има и Мартин ИвановМартин Иванов Мартин Иванов е роден на 4 август 1970 г. във Велико Търново. Мартин Иванов е магистър по история. Той поръчва продукт онлайн, плаща, но остава разочарован. "Взех продукта и се оказа с фабричен дефект или криви маратонки, които не ставаха за носене и съответно след това поисках да ги върна”,  казва той.

От фирмата отказват да уважат рекламацията с аргумента, че използваните материали са качествени. Сагата с писмата, жалбите и телефонните разговори продължава 6 месеца. Стойността на покупката е за около 200 лева. Той се обръща за съдействие към Европейския потребителски център. Седмици по-късно търговецът му възстановява сумата.

Оказва се за търговците най-важни в подобна ситуация са разговорите с клиента, който често пъти е афектиран.

„Най-напред се приема техниката за ремонт и ако вече има някакви проблеми, се стига и до подмяна, но всичко това става с контакти – клиентът бива уведомен”, казва продавачът на фототехника Здравко Деков.

На същото мнение е и Мариана Господинова от Бургас: „Когато клиент рекламира стока, описваме я в книгата за рекламации и съответно желанието на клиента - или подменяме стоката или отремонтираме, или връщаме съответната сума, заплатена за дефектната стока”, споделя тя пред bTV.

Ако предявим рекламация, трябва да се свържем с търговеца писмено по мейл или по пощата и да очакваме решение в едномесечен срок. „Първите 6 месеца винаги се счита, че дефектът е фабричен, освен ако търговецът с експертиза не докаже обратното”, припомня Игнат Арсенов, директор на Европейски потребителски център България. Ако една стока се развали три пъти и търговецът я ремонтира, на четвъртия път потребителят може да развали договора и да си иска парите обратно.

Ваше право е да поискате рекламация, ако закупената стока онлайн се окаже дефектна.

Ако търговецът уважи искането Ви, в рамките на месец трябва или да ремонтира безплатно за Вас стоката или да я замени с нова. В случай че не успее да стори едно от двете, следва или да направи отбив от цената, или да развалите сделката и Вие да върнете стоката, а той да Ви възстанови парите.

Последвайте канала на

Владимир Василев
915 3

Свързани новини

Коментари 3

Добави коментар

2018.12.29 | 18:53

3

Тази комисия е пародия на това ,което се иска от нея ! В началото на "демократичната революция " , СДС ни обясняваше ,че пазарната икономика е велико нещо и стоките каквито и да са те ,няма да струват повече от 25-30 % от производствената си цена. Сега има стоки /включително и хранителни/ ,които струват над 200% от тази цена. Братовчедите на СДС / ГЕРБ/ , се правят на дръж ми шапката и изобщо не обръщат внимание на тази страхотна далавера. Защото и те заедно с първите са много вътре в далаверата , отчитат ръст на икономиката и се хвалят наляво-надясно. Но , Народа ще ги търпи още малко и след това страхотния шут ще се повтори и ......пак на бунището !
Та , господа от тази комисия , вие не сте виновни -просто политиката на СДС-ГЕРБ е такава-вълча и дива капиталистическа.

2018.12.29 | 17:33

2

На кого да се жалваш в тая седесарска бърлога - костовистка България. Кой да ти обърне внимание, синята власт вече 30г. ги граби, умъртвява и гони от Родината.

данъкоплатец

2018.12.29 | 15:03

1

Една от многото бюджетнно-паразитни институцийки,създадени за да омайват гоите и чийто решения не знчат нищо.
Ползвал съм и "услугите"и компетентноста,и мога да разкажа.

Добави коментар

Водещи новини