-
29 декември 2018 14:36
- 914
- 3
От началото на годината до края на ноември в Комисията за защита на потребителите са подадени над 20 000 жалби и сигнали на клиенти. В дните около и след празниците броят на оплакванията на клиенти се увеличава с около 10%. Около половината от сигналите и жалбите са за неуважени рекламации на дефектни стоки. Често търговецът отказва да върне или ремонтира битови уреди, облекла и обувки. При онлайн покупка потребителят има право в 14-дневния срок да се откаже от стоката, но много често търговецът не е съгласен. А това е нарушение.
Друга порочна практика е подвеждаща информация за качеството.
Проблем с рекламацията има и Мартин Иванов Мартин Иванов е роден на 4 август 1970 г. във Велико Търново. Мартин Иванов е магистър по история. Той поръчва продукт онлайн, плаща, но остава разочарован. "Взех продукта и се оказа с фабричен дефект или криви маратонки, които не ставаха за носене и съответно след това поисках да ги върна”, казва той.
От фирмата отказват да уважат рекламацията с аргумента, че използваните материали са качествени. Сагата с писмата, жалбите и телефонните разговори продължава 6 месеца. Стойността на покупката е за около 200 лева. Той се обръща за съдействие към Европейския потребителски център. Седмици по-късно търговецът му възстановява сумата.
Оказва се за търговците най-важни в подобна ситуация са разговорите с клиента, който често пъти е афектиран.
„Най-напред се приема техниката за ремонт и ако вече има някакви проблеми, се стига и до подмяна, но всичко това става с контакти – клиентът бива уведомен”, казва продавачът на фототехника Здравко Деков.
На същото мнение е и Мариана Господинова от Бургас: „Когато клиент рекламира стока, описваме я в книгата за рекламации и съответно желанието на клиента - или подменяме стоката или отремонтираме, или връщаме съответната сума, заплатена за дефектната стока”, споделя тя пред bTV.
Ако предявим рекламация, трябва да се свържем с търговеца писмено по мейл или по пощата и да очакваме решение в едномесечен срок. „Първите 6 месеца винаги се счита, че дефектът е фабричен, освен ако търговецът с експертиза не докаже обратното”, припомня Игнат Арсенов, директор на Европейски потребителски център България. Ако една стока се развали три пъти и търговецът я ремонтира, на четвъртия път потребителят може да развали договора и да си иска парите обратно.
Ваше право е да поискате рекламация, ако закупената стока онлайн се окаже дефектна.
Ако търговецът уважи искането Ви, в рамките на месец трябва или да ремонтира безплатно за Вас стоката или да я замени с нова. В случай че не успее да стори едно от двете, следва или да направи отбив от цената, или да развалите сделката и Вие да върнете стоката, а той да Ви възстанови парите.
Последвайте канала на
Свързани новини
КЗП: Уязвимите групи потребители са изложени на повече опасности при по-рисковите способи за продажба
28 ноември 201809:35
КЗП: Удълженият в уикенд или седмица „Черен петък” дава възможност на потребителите за изгодни покупки по-дълго време
24 ноември 201816:06
КЗП: Търговците не могат да ограничават законовите права на потребителите и в кампанията „Черен петък“
23 ноември 201816:04
КЗП: Няма законова забрана за комбинирано предлагане на стоки и услуги, но условията трябва да са ясни и потребителите да внимават
23 ноември 201815:19
Експерт: Вдигането на цената на газта няма да се отрази на потребителите
01 октомври 201810:37
КЗП към хотелиерите: Потребителите заслужават качествени туристически услуги и в края на сезона
21 септември 201809:23
КЗП: Рискове дебнат потребителите, които се изкушават от покупки от физически лица в социалните мрежи
16 януари 201914:15
КЗП: При препродаването на подаръци през социалните мрежи да търсим надеждна комуникация с предлагащия офертата
08 януари 201909:31
КЗП: Все още можем да върнем или заменим някои подаръци от празниците
07 януари 201911:15
Левски се прицели в халф на ЦСКА 1948
България допусна обрат от Черна гора и се отдалечи от ЕвроБаскет 2025
Два отменени гола в добавеното време донесоха радост на Крумовград срещу Славия
Кириякос Георгиу разказа за премеждията си в Спартак (Варна)
ПФК Ботев: Ситуацията около Антон Зингаревич става все по-странна и лишена от прозрачност
Областна администрация София-град и Столична община подписаха договора за прехвърляне на собствеността на "Герена"
Коментари 3
Добави2018.12.29 | 17:33
На кого да се жалваш в тая седесарска бърлога - костовистка България. Кой да ти обърне внимание, синята власт вече 30г. ги граби, умъртвява и гони от Родината.
2018.12.29 | 18:53
Тази комисия е пародия на това ,което се иска от нея ! В началото на "демократичната революция " , СДС ни обясняваше ,че пазарната икономика е велико нещо и стоките каквито и да са те ,няма да струват повече от 25-30 % от производствената си цена. Сега има стоки /включително и хранителни/ ,които струват над 200% от тази цена. Братовчедите на СДС / ГЕРБ/ , се правят на дръж ми шапката и изобщо не обръщат внимание на тази страхотна далавера. Защото и те заедно с първите са много вътре в далаверата , отчитат ръст на икономиката и се хвалят наляво-надясно. Но , Народа ще ги търпи още малко и след това страхотния шут ще се повтори и ......пак на бунището !
Та , господа от тази комисия , вие не сте виновни -просто политиката на СДС-ГЕРБ е такава-вълча и дива капиталистическа.
Добави коментар
Водещи новини
Петър Чобанов: Минималната заплата крие повече рискове, отколкото решения на проблеми
25 ноември 202420:50
От прокуратурата искат постоянен арест за трима от биячите в мола
25 ноември 202418:09
Шофьор на тролей е със счупени нос и ръка след побой от пътник в София
25 ноември 202418:11
Юлиян Попов: Цената на водата в България е ниска, трябва да се инвестира в напояване
25 ноември 202418:46
Общини напират да вдигнат цената за паркиране
25 ноември 202422:30
Водещите новини! Бабикян: Борисов води разговора с Пеевски, а не с ПП-ДБ. Войната в Украйна доведе до нова ескалация между Запада и Москва (и още…)
25 ноември 202419:18
Нетаняху може да бъде арестуван, ако пътува до Германия
25 ноември 202419:28
Белият дом: Преговорите за спиране на огъня между Ливан и Израел вървят към споразумение
25 ноември 202422:53
Осло не откри доказателства за връзка между норвежеца, собственик на българска фирма, и взривените пейджъри на "Хизбула"
25 ноември 202420:41
2018.12.29 | 15:03
Една от многото бюджетнно-паразитни институцийки,създадени за да омайват гоите и чийто решения не знчат нищо.
Ползвал съм и "услугите"и компетентноста,и мога да разкажа.