-
22 декември 2018 12:31
- 433
- 0
С около 10% се увеличава броят на жалбите и сигналите в Комисията за защита на потребителите (КЗП) в тези дни на годината и малко след празниците, тъй като понякога е необходимо известно време, за да може човек за прецени, че е бил ощетен.
Това каза председателят на КЗП Димитър Маргаритов по ТВ „Европа”. "Най-често хората се оплакват, че са станали жертва на нелоялна практика. „Някой се е опитал да ни измами – с фалшиво намаление, с продажбата на подаръчен комплект от стоки, които поотделно могат да се купят по-евтино и т.н.. Понякога преценката на потребителите в условията на празнична приповдигнатост може да доведе до там, че и самите те по някакъв начин да се заблудят”, добави Маргаритов. Затова той препоръча, „колкото и да е напрегнато, в някаква степен да не обръщаме внимание на всичко, когато става въпрос за пари, за цени, да съпоставяме различните оферти и да преценяваме и да вземем информираното си решение именно на тази база”.
Председателят на КЗП напомни, че не винаги големият процент намаление е гаранция за изгодна сделка. „Възможно е и това е нормална пазарна логика – някой да продава по-евтино спрямо друг, без непременно това да е свързано с някакъв гръмък анонс: „-20%, -50%, -70%” и т.н.
Ние можем и трябва дори, пазарувайки от търговската мрежа, да изискваме от търговците в наше присъствие да тестват стоката, която купуваме, да се уверим, че тя е в състояние да работи и представлява точно това, което си представяме. Защото, за разлика от търговията в интернет, когато закупим нещо от магазинната мрежа, нямаме правото на отказ. Можем само в случай на дефект да предявим рекламация и тогава търговецът не е длъжен веднага да ни върне парите, а има други стъпки, които трябва да бъдат извървени, за да се стигне да и до там. Най-често това е свързано с ремонта на стоката и привеждането ѝ в съответствие с нормалните изисквания”, обясни председателят на КЗП.
По данни на Института за анализи и оценка в туризма 540 000 българи ще пътуват по Коледа и Нова година. Съветът към тези, които са резервирали ресторант или хотел и срещнат някакви неудачи, е да реагират веднага на място и да поискат услугата да се приведе в съответствие с условията на офертата. Маргаритов заяви, че ако търговецът не е в състояние да го извърши, това е нарушение, които при всички случаи подлежи на санкция. Но възможно решение на ситуацията за потребителя е компенсация чрез някакви допълнителни услуги. Често разковничето за решаването на спорни ситуации – и на първоначалния етап при преговарянето с търговеца, и в случай че се стигне до намесата на контролния орган, е запазването на документите и кореспонденцията между потребителя и този, който е продал услугата. Чрез тях може да бъде доказано какво точно е договорено и какъв е характерът на възникналото несъответствие.
„Освен на предвидените по закон санкции, ние разчитаме, че благодарение и на медиите, и на все по-активната позиция на самите потребители в последните години, доста често търговците виждат, че е по-добре да направят някаква крачка, с която да се опитат да компенсират, да удовлетворят своите клиенти”, коментира Маргаритов.
Днес и утре, както и на 29 и 30 декември КЗП ще има дежурни екипи за извършване на проверки по сигнали. Консултации могат да бъдат получени на телефона на потребителя 0700 111 22.
Последвайте канала на
Свързани новини
МВР, НАП и КЗП провериха стоковия базар Илиянци
14 декември 201815:19
КЗП: Рискът от опасни стоки по време на Коледното пазаруване е по-голям
13 декември 201809:11
КЗП: Предоставянето на картите за отстъпки трябва да е при ясни правила, които да се спазват
12 декември 201810:17
КЗП: Нелоялните практики имат широк спектър от вариации, но целта им е една – да ударят потребителя по джоба
07 декември 201812:37
КЗП с дежурни екипи за студентския празник
07 декември 201809:18
КЗП: Купувайте риба само от търговски обекти
04 декември 201807:57
КЗП: Рискове дебнат потребителите, които се изкушават от покупки от физически лица в социалните мрежи
16 януари 201914:15
Астросъветът: Благоприятно време за любов, творчество и духовно търсене
15 януари 201906:54
КЗП: При препродаването на подаръци през социалните мрежи да търсим надеждна комуникация с предлагащия офертата
08 януари 201909:31
ЦСКА 1948 готви любопитен трансфер: взима бивш футболист на ЦСКА - София и национал на България
Ботев се разплати с играчите си
Карлос Насар в топ 10 на "Спортист на Балканите"
Левски праща вратар на "Лаута"
ЦСКА - София продава Християн Петров в Нидерландия
„Вабанк“: Провал ли е сезонът на ЦСКА-София
Коментари 0
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
Трети ден без ток в Ловешко: Нанков и Добрев от ГЕРБ ще свикат нарочна комисия в парламента
27 декември 202413:21
Заради липсата на ток: Отменят резервации за Нова година
27 декември 202413:41
Отново: Кошмар за туристите, избрали да се разходят на Витоша
27 декември 202413:13
Медицинският хеликоптер транспортира жена в тежко състояние
27 декември 202413:37
Откриха труп на улица в Кърджалийско
27 декември 202413:30
Баща и син пребиха с палка млад мъж и 16-годишно момиче
27 декември 202414:47
Водещите новини! Изборите през 2024 г. са ни стрували почти 240 млн. лв. В София: Светлинно шоу вместо вредните фойерверки в новогодишната нощ (и още…)
27 декември 202413:35
FT: Руските производители на суперракетата "Орешник" използват западно оборудване
27 декември 202414:30
Пътник от разбилия се в Казахстан самолет: Преди катастрофата чух поне един силен взрив
27 декември 202414:28