-
03 декември 2018 13:03
- 1627
- 5
От Комисията за финансов надзор обявиха, че вече са готови с алтернативен вариант по най-спорния текст, свързан с въвеждането на новата система "бонус-малус" за задължителните застраховки "Гражданска отговорност".
Става дума за случаите, в които нарушенията на шофьора вървят с автомобила и така на практика всеки, който го купи, ще наследява греховете на предишния собственик. Предвижда се да се въведе изискване при сключване на „Гражданска отговорност” да се подготви пълен списък кой може да кара колата, така че да не се прехвърлят греховете на следващите шофьори.
Днес от КФН организираха обществено обсъждане на системата "бонус-малус", която се предвижда да влезе в сила от догодина.
„В застраховката да бъдат вписани всички лица, които имат право да управляват автомобила. Това е алтернативата и основата, върху която мислим”, поясни шефът на КФН Карина Караиванова.
Обмисля се отлагане на въвеждането на системата "бонус - малус" за застраховката "Гражданска отговорност" с няколко месеца, за да бъдат туширани основните критики към нея. Текущата система също не може да бъде въведена, защото не е готова връзката между КАТ и Гаранционния фонд по "Гражданска отговорност". Със сигурност ще има нужда от законови промени, които да решат основния проблем, свързан с продажбата на коли, които имат лоша застрахователна история, каза Караиванова.
В застраховката ще бъдат вписани всички, които имат право да управляват колата. Това ще стане с промени в Кодекса за застраховането и в Закона за движение по пътищата, посочи тя.
„Имаме интересен български подход – заразно зло, което се предава от човек на автомобил и от автомобил на човек”, коментира Владимир Тодоров от Асоциацията на пострадали при катастрофи. Информацията за сключените застраховки "Гражданска отговорност" трябва да се синхронизира с бъдещата ТОЛ система, за да може водачите на коли без застраховка веднага да бъдат спирани от движение, предложи Тодоров.
„Можем да кажем, че ако в един автомобил се прави секс и девойката забременее, трябва да се внимава дали новият собственик няма да бъде обявен за баща на детето”, допълни той.
Росен Рапчев от КАТ съобщи, че вече се работи по локализирането на водачите без "Гражданска отговорност" чрез електронните камери или по други начин.
Според Владимир Тодоров, 40 на сто от нарушенията в страната се правят от служебни автомобили, а колите на държавните и общински структури са извадени от системата.
Въвеждането на системата "бонус - малус" се въвежда при една грешна и "извратена" нормативната рамка на застраховането, в която няма лични регистрационни номера и досиета на водачите, подчерта той.
Личи се, че системата е правена от чужд консултант /фирмата Ърнст и Янг/, защото санкциите не са съобразени с българската действителност. При превишаване на скоростта с десет километра над разрешените в града, застраховката ви ще се повиши с 30 процента, същата санкция има и при леко "чукване" на колче при паркиране в търговски център, каза Владимир Тодоров. Той предложи КФН да преосмисли политиката за разходите на застрахователите. По думите му застрахователната премия на един влекач сега е 5000 лева, а брокерът получава 1000 лева от тях, само за да оформи една типова полица за около пет минути.
Данните на надзора показват, че от 3,14 млн. автомобила, които се управляват в България, през миналата година пътната полиция е издала 1,3 млн. актове за нарушения. Очакванията са 2,7 млн. автомобила да се възползват от новата система и за тях да се плаща по-ниска „Гражданска отговорност”. Около 100 000 пък ще плащат поне с 20% повече. От пътната полиция предлагат да не се въвеждат веднага тежки санкции в случаите, когато става въпрос за превишаване на скоростта с до 10 км/ч, а да се мисли за наказание, когато е над 20 км/ч., предаде bTV.
Последвайте канала на
Свързани новини
КФН организира дискусия за въвеждането на системата "бонус-малус"
03 декември 201806:17
Мая Манолова в становище до КФН: Системата „бонус – малус“ нарушава граждански права
28 ноември 201813:37
Обмислят вариант, при който малусът да се откупува и изчиства
27 ноември 201808:16
Има ли нужда да бъде въведена системата "бонус-малус"
27 ноември 201808:14
Вижте колко ще бъде най-евтината и най-скъпата "Гражданска", ако се въведе системата "бонус-малус"
26 ноември 201812:22
КФН организира обществено обсъждане за системата „бонус-малус“
19 ноември 201811:07
Експерти: Предложената система „Бонус-Малус” има потенциал да коригира поведението на водачите
21 ноември 201909:35
Гражданската ще зависи от фишове и присъди
20 ноември 201907:20
КФН и назначена работна група от експерти възобнови работата си по системата "бонус-малус"
28 май 201918:05
Реал Сосиедад 0:1 Реал Мадрид, отмениха още един гол на домакините
15 години по-късно! Левски обърна ЦСКА и е шампион
Борбен Ботев (Враца) изстрада успеха срещу Пирин в Благоевград
Костов: Пламен Андреев най-вероятно ще пази срещу ЦСКА! Искахме много Хоркаш, но не знам какво се случи
Септември се измъкна от "Бончук" в продължението
"Контра": Ще преодолее ли Арсенал най-тежкото препятствие по пътя към мечтаната титла
Коментари 5
Добави2018.12.03 | 15:50
Все по-големи глупости.Хората са против горивата ,а никой не говори за тази "система".
Кой в БГ е толкова богат,че па има по-1 кола на всеки, че да не носи - минусите на др членове на семейството? И да се впише вс човек който ще кара колата трябва? Направо лудост.Стига с тези простотий!
Всеки да даде мнение за тази глупост, а не мълчание , защото "служебните автомобили" на УПРавляващите са изключени от това.
2018.12.03 | 15:14
Въвеждането на системата е добро,тя има ефект в редица страни от ЕС, но както обикновено я побългарихме и заприлича на нас.Премахнете санкциите върху автомобила и ги оставете само върху шофьора.Гениалната глупост която сътворихте,трябва да се промени,защото това ще Ви изяде главите ВМ.
2018.12.03 | 13:44
Алтернативата е само една - всенародно въстание и седесарската мафия по стълбовете, друг изход вече няма.
2018.12.03 | 13:34
Така и не разбрах, защо финансовите санкции с цел "вразумяване", трябва да отиват в частни джобове вместо в глоби? Както и, защо ни казаха че парите приходите на застрахователите са по-малки от разходите, та за да не вдигнат всички вноски трябваше да приемем тая система, или да паднат обезщетенията? А накрая се оказа че приходите на застрахователите ще паднат! Нещо не ми се връзва, сигурно съм по тъп от колкото изглеждам.
Добави коментар
Водещи новини
Росен Желязков за отстраняването му: Ненужна демонстрация
26 април 202421:13
Асен Василев: Хората добре си дават сметки кое е важното - повишените доходи или измислените скандали от службите
26 април 202421:45
Шефът на НЗОК ще съди Лена Бориславова за клевета
26 април 202420:48
Росен Христов за "Боташ": Обвинявам депутатите в лъжа, може да съдя държавата
26 април 202421:30
Доц. Мангъров: Дете, което кашля и има високи лимфоцити, най-вероятно има коклюш
26 април 202420:38
Водещите новини! Денков: ЦИК „подготвя почвата“ за провал на машинното гласуване. Шойгу: Русия няма интерес да напада държави от НАТО (и още…)
26 април 202418:55
АБРО призова за незабавна дискусия: Пълна забрана на рекламата на хазарт не е решението
26 април 202418:06
Пиян шофьор с джип предизвика верижна катастрофа в Казанлък
26 април 202422:05
Столтенберг призова съюзниците в НАТО да увеличат помощта си за Украйна
26 април 202419:08
2018.12.03 | 15:51
Все по-големи глупости.Хората са против горивата ,а никой не говори за тази "система".
Кой в БГ е толкова богат,че па има по-1 кола на всеки, че да не носи - минусите на др членове на семейството? И да се впише вс човек който ще кара колата трябва? Направо лудост.Стига с тези простотий!
Всеки да даде мнение за тази глупост, а не мълчание , защото "служебните автомобили" на УПРавляващите са изключени от това.