От КФН са готови с алтернатива относно системата "бонус-малус"

От Комисията за финансов надзор обявиха, че вече са готови с алтернативен вариант по най-спорния текст, свързан с въвеждането на новата система "бонус-малус" за задължителните застраховки "Гражданска отговорност".  

Става дума за случаите, в които нарушенията на шофьора вървят с автомобила и така на практика всеки, който го купи, ще наследява греховете на предишния собственик. Предвижда се да се въведе изискване при сключване на „Гражданска отговорност” да се подготви пълен списък кой може да кара колата, така че да не се прехвърлят греховете на следващите шофьори.

Днес от КФН организираха обществено обсъждане на системата "бонус-малус", която се предвижда да влезе в сила от догодина.

„В застраховката да бъдат вписани всички лица, които имат право да управляват автомобила. Това е алтернативата и основата, върху която мислим”, поясни шефът на КФН Карина Караиванова.

Обмисля се отлагане на въвеждането на системата "бонус - малус" за застраховката "Гражданска отговорност" с няколко месеца, за да бъдат туширани основните критики към нея. Текущата система също не може да бъде въведена, защото не е готова връзката между КАТ и Гаранционния фонд по "Гражданска отговорност". Със сигурност ще има нужда от законови промени, които да решат основния проблем, свързан с продажбата на коли, които имат лоша застрахователна история, каза Караиванова.

В застраховката ще бъдат вписани всички, които имат право да управляват колата. Това ще стане с промени в Кодекса за застраховането и в Закона за движение по пътищата, посочи тя.

„Имаме интересен български подход –  заразно зло, което се предава от човек на автомобил и от автомобил на човек”, коментира Владимир Тодоров от Асоциацията на пострадали при катастрофи. Информацията за сключените застраховки "Гражданска отговорност" трябва да се синхронизира с бъдещата ТОЛ система, за да може водачите на коли без застраховка веднага да бъдат спирани от движение, предложи Тодоров.

„Можем да кажем, че ако в един автомобил се прави секс и девойката забременее, трябва да се внимава дали новият собственик няма да бъде обявен за баща на детето”, допълни той.

Росен Рапчев от КАТ съобщи, че вече се работи по локализирането на водачите без "Гражданска отговорност" чрез електронните камери или по други начин.

Според Владимир Тодоров, 40 на сто от нарушенията в страната се правят от служебни автомобили, а колите на държавните и общински структури са извадени от системата.

Въвеждането на системата "бонус - малус" се въвежда при една грешна и "извратена" нормативната рамка на застраховането, в която няма лични регистрационни номера и досиета на водачите, подчерта той.

Личи се, че системата е правена от чужд консултант /фирмата Ърнст и Янг/, защото санкциите не са съобразени с българската действителност. При превишаване на скоростта с десет километра над разрешените в града, застраховката ви ще се повиши с 30 процента, същата санкция има и при леко "чукване" на колче при паркиране в търговски център, каза Владимир Тодоров. Той предложи КФН да преосмисли политиката за разходите на застрахователите. По думите му застрахователната премия на един влекач сега е 5000 лева, а брокерът получава 1000 лева от тях, само за да оформи една типова полица за около пет минути.

Данните на надзора показват, че от 3,14 млн. автомобила, които се управляват в България, през миналата година пътната полиция е издала 1,3 млн. актове за нарушения. Очакванията са 2,7 млн. автомобила да се възползват от новата система и за тях да се плаща по-ниска „Гражданска отговорност”. Около 100 000 пък ще плащат поне с 20% повече. От пътната полиция предлагат да не се въвеждат веднага тежки санкции в случаите, когато става въпрос за превишаване на скоростта с до 10 км/ч, а да се мисли за наказание, когато е над 20 км/ч., предаде bTV.

Коментари

  1. 2018.12.03 | 15:51

    Все по-големи глупости.Хората са против горивата ,а никой не говори за тази "система".
    Кой в БГ е толкова богат,че па има по-1 кола на всеки, че да не носи - минусите на др членове на семейството? И да се впише вс човек който ще кара колата трябва? Направо лудост.Стига с тези простотий!
    Всеки да даде мнение за тази глупост, а не мълчание , защото "служебните автомобили" на УПРавляващите са изключени от това.

  2. 2018.12.03 | 15:50

    Все по-големи глупости.Хората са против горивата ,а никой не говори за тази "система".
    Кой в БГ е толкова богат,че па има по-1 кола на всеки, че да не носи - минусите на др членове на семейството? И да се впише вс човек който ще кара колата трябва? Направо лудост.Стига с тези простотий!
    Всеки да даде мнение за тази глупост, а не мълчание , защото "служебните автомобили" на УПРавляващите са изключени от това.

  3. 2018.12.03 | 15:14

    Въвеждането на системата е добро,тя има ефект в редица страни от ЕС, но както обикновено я побългарихме и заприлича на нас.Премахнете санкциите върху автомобила и ги оставете само върху шофьора.Гениалната глупост която сътворихте,трябва да се промени,защото това ще Ви изяде главите ВМ.

  4. 2018.12.03 | 13:44

    Алтернативата е само една - всенародно въстание и седесарската мафия по стълбовете, друг изход вече няма.

  5. 2018.12.03 | 13:34

    Така и не разбрах, защо финансовите санкции с цел "вразумяване", трябва да отиват в частни джобове вместо в глоби? Както и, защо ни казаха че парите приходите на застрахователите са по-малки от разходите, та за да не вдигнат всички вноски трябваше да приемем тая система, или да паднат обезщетенията? А накрая се оказа че приходите на застрахователите ще паднат! Нещо не ми се връзва, сигурно съм по тъп от колкото изглеждам.

  1. 1

Напиши коментар

Спорт

още

Водещи новини

още

Още новини

още

Най-четени

Най-коментирани

Общество

още

Анкета

Каква е причината трета седмица броят на случаите на COVID-19 в България да расте?

Каква е причината трета седмица броят на случаите на COVID-19 в България да расте?

Избрано от Интернет

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.