Посочиха три стъпки за реакция на бедствалите на румънското летище

  • 06 март 2018 17:30

  • 1262
  • 0
Посочиха три стъпки за реакция на бедствалите на румънското летище
© Омбудсман на Република България

Гражданите, които бяха блокирани на летището в Тимишоара, ще се обърнат към Главна дирекция „Гражданска въздухоплавателна администрация“ /ГД „ГВА“/ за търсене на административно-наказателна отговорност от превозвача за неизпълнение на ангажименти и отговорностите на превозвачите към пасажерите, както и за дискриминационно и унизително отношение на авиокомпанията към българските граждани.

Това е една от стъпките за реакция, които бяха набелязани по време на инициираната от омбудсмана Мая МаноловаМая МаноловаМая Божидарова Манолова е български политик, народен представител от парламентарната група на и зам.-омбудсмана Диана Ковачева среща с потърпевши от злополучния полет Лондон-България преди седмица, в която участваха и председателят на комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов, директорът на Европейския потребителски център /ЕПЦ/ Игнат Арсенов и адвокат Дечев от „Сдружение за правна помощ на потребителите“ Пловдив, съобщиха от пресцентъра на Омбудсман на Република България.

Копия от писмото ще бъдат изпратени и до идентичните администрации в Ирландия, където е базирана компанията „Ryanair” и до Румъния, на чиято територия бяха свалени нашите сънародници.

По време на срещата пострадалите бяха категорични, че към българите е имало подчертано дискриминационно отношение в сравнение с това към италиански граждани, кацнали по-късно на летището в Тимишоара, също с полет на компанията. Въпреки това техният багаж е бил свален веднага, а всички пасажери откарани и настанени в хотел.

В същото време за 190-е българи били предоставени едва 10 стаи, в които пренощували 22 души, предимно майки с деца и възрастни, болни хора.

Освен към ГД „ГВА“ всички, които желаят, могат да се обърнат и към Европейския потребителски център, за да подадат и искове за обезщетение за отменен полет.

Компенсацията зависи от разстоянието на полета, като в случая от Лондон до Пловдив е 400 евро, обясни Игнат Арсенов от ЕПЦ. Той обаче предупреди, че ако авиопревозвачът докаже наличието на извънредни обстоятелства, има право да откаже да плати обезщетение, тъй като причината за отмяната е извън неговия контрол. При всички положения, при подаване на жалба, центровете в България и Ирландия ще направят всичко необходимо, за да защитят правата на пътниците и те да получат обезщетение, каза още той.

Третата стъпка, която бе обсъдена на срещата в институцията на омбудсмана, бе подаване на искове от страна на пострадалите за обезщетение за вреди по общия ред до Пловдивския районен съд. И в трите случая гражданите ще бъдат юридически консултирани и подпомогнати безвъзмездно от пловдивското сдружение за правна помощ на потребителите, увери адвокат Дечев.

Последвайте канала на

Веселина Спасова
1262 0

Свързани новини

Коментари 0

Добави коментар

Добави коментар

Водещи новини