17 души посетили приемната на омбудсманите на "Топлофикация" само за три дни (видео)

  • 13 август 2015 14:07

  • 2245
  • 0
17 души посетили приемната на омбудсманите на "Топлофикация" само за три дни (видео)
© Булфото

Приемната на обществените посредници на "Топлофикация София" работи с граждани от 3 август. Това съобщи днес на пресконференция в Столичната община Деян Дянков, един от тримата омбудсмани на дружеството. Те бяха представени от председателя на Столичния общински съвет Елен Герджиков, предаде репортер на Novini.bg.

Приемната се намира в кв. "Борово", на ул. "Ген. Стефан Тошев" 26. Отворена е за граждани във вторник от 10.00 до 14.00 ч., в четвъртък от 13.00 до 17.00 ч. и в събота от 10.00 до 17.00 ч. Запитвания могат да се правят и на телефонен номер 028781818.

За три работни дни 17 души са посетили приемната с устни запитвания и писмени жалби.

Председателят на СОС Елен Герджиков заяви, че създаването на институцията "обществени посредници" е породено от усилията на СОС да подобри работата с клиентите. Той припомни гражданските протести през 2013 г. срещу остарялата нормативна уредба, която урежда работата на топлофикационните дружества в България. След протестите Столичната община проведе много срещи с граждани и експерти в областта на енергетиката, което доведе до приемане на нова наредба за топлоснабдяването през юни 2014 г., отбеляза Герджиков. Той припомни, че дружеството разработи пакет от преференции за лоялните клиенти, разшири възможностите за сключване на споразумения за разсрочено плащане.  По думите на Герджиков институцията "обществени посредници" се създава и за да се върне доверието на клиентите на "Топлофикация София" към дружеството. Той обясни, че само за миналата година има подадени 8000 жалби към дружеството.

Институцията "Обществени посредници на "Топлофикация София" бе създадена с решение на СОС от септември 2014 г., за да се повиши доверието в дружеството. Омбудсманите са трима и се избират за срок от две години. Те са обективно и независимо звено в отношенията между клиентите и дружеството. Посредниците работят по сигнали на граждани, разглеждат случаи на потребители, които вече са се жалвали пред дружеството, но не са удовлетворени от резултата. Важна част от тяхната работа ще бъде свързана с въпроси, отнесени за решаване пред съд. Омбудсманите ще могат да осъществяват помирителни услуги за постигане на извънсъдебни споразумения между гражданите и дружеството. Посредниците се отчитат пред СОС, за да стане ясно в кои аспекти най-често се нарушават правата на потребителите.

Комисия от общинските съветници Зафир Зарков, Иван Илиев, Искра Ангелова и Радослав Абрашев проведе публичен подбор и класира на първите три места Ралица Петкова, Деян Дянков и Гергана Николова. Те бяха утвърдени от СОС през май тази година.
Месечно им възнаграждение се осигурява със средства от нелицензионната дейност на "Топлофикация София" и е в размер на четири минимални работни заплати за страната. Кметът на София сключва договор с избраните лица, в който се уреждат правата и задълженията на страните, като дължимите вноски за здравно и социално осигуряване са за сметка на "Топлофикация София".

Последвайте канала на

Константин Тодоров
2245 0

Свързани новини

Коментари 0

Добави коментар

Добави коментар

Свързани видеа

Водещи новини