Договорите без дребен шрифт

  • 13 февруари 2014 07:06

  • 1167
  • 1
Договорите без дребен шрифт
©

Фирмите няма да могат да използват дребен шрифт в договорите с потребители. Така ще се прекрати неприятната практика за клиентите информация да се изписва с по-малки букви и цифри, пише в. Труд.

Забраната в договорите да има по-дребен или по-едър шрифт ще бъде въведена с промени в Закона за защита на потребителите, чийто автор е червеният депутат Иван Ибришимов. Идеята среща одобрение сред народните представители от всички парламентарни групи. "Предложението е условията в договорите да бъдат изписвани с еднакви букви и цифри. Така мобилните оператори, електроразпределителните дружества, ВиК компаниите и други фирми няма да могат да използват по-дребен или по-едър шрифт", коментира Ибришимов. Мотивът му е да се защитят по-възрастните потребители, както и по-нискообразованите.

Засега социалистът не е обмислял да предложи конкретни санкции, ако условието не се спазва. При нарушение вероятно ще важат общите глоби, предвидени в закона. "В идеята има резон и ще я обсъдим", коментира депутатът от ГЕРБ Владислав ГорановВладислав Горанов Владислав Иванов Горанов е министър на финансите. Роден е на 30 април 1977 г. През 1999 г. завършва. В ДПС също харесват предложението на Ибришимов. "Ние правим подобно нещо и в Закона за кредитните институции", каза шефът на бюджетна комисия Йордан ЦоневЙордан Цонев Йордан Кирилов Цонев е роден в село Карапелит. Завършва „Икономика и организация на (ДПС). По негова идея шрифтът в договорите с банките няма да може да бъде по-дребен от 12 пункта. Националистите харесват по принцип всички идеи за защита на потребителите.

Последвайте канала на

Филип Епитропов
1167 1

Свързани новини

Коментари 1

Добави коментар

2014.02.13 | 09:59

1
а някой няма ли да направи нещо за дребния шрифт, оборотите и времето за някой надписи в рекламите? правят ни на луди с много дребни шрифтове, които и космонавт да си няма да прочетеш (дори имаше наскоро 1 реклама при която дребния шрифт вибрираше много неприятно, за да не може да се прочете), пускат пояснения, например че даденото лекарство, което се ракламира трябва да се изпише от лекар на много бързи обороти, колкото да са изпълнили изискванията, че има предупреждение за зрителите - и е много нагло да го правят с лекарства, други реклами (на банки) показват цял екран текст, който няма начин някой да прочете - човек може да прочете мах 2-3 думи - отново само отбиват номера - да са изпълнили изискването с показването на текста на екран, а това че никой не може да го прочете никой не го интересува

Добави коментар

Свързани галерии

Водещи новини