Агенция "Безопасност на движението по пътищата": Не е имало сигнали за участъка-убиец

  • 24 ноември 2021 09:35

  • 3214
  • 3
Агенция "Безопасност на движението по пътищата": Не е имало сигнали за участъка-убиец
© Bulphoto/архив

"Изказаха се доста мнения, че отсечката е била опасна.

Всичко по темата:
Автобусната трагедия на Струма 150

В последните три години там има 10 пътни инцидента, леки, без пострадали и жертви.

Не са се случвали произшествия, за да им се обърне специално внимание. Никога при специализирани срещи не се е коментирало, че този участък е опасен. Няма сигнали“, заяви пред бТВ главният експерт Росен Рапчев от Държавна агенция "Безопасност на движението по пътищата" за местопроизшествието, където катастрофира автобус и загинаха 45 македонски туристи.

На въпрос дали пътя има Акт 16, Рапчев отговори, че това не е в неговата компетенция и отговора трябва да даде АПИ, но доколкото знае, по информация на Пътната агенция, тази отсечка няма Акт 16 за магистрала и затова се води скоростен път.

От Държавна агенция "Безопасност на движението по пътищата" вече са започнали работа по огледа на пътя, който тече паралелно със следствието. Досега такива специфични огледи на място не са правени.

Рапчев отказа да коментира, че „дефицити“ на участъка, преди да е завършила проверката, но се съгласи, че по снимки от мястото може да се видят такива – маркировката на е отговаря на стандарта, същото се отнася и за светлоотразителността на „котешките очи“ на мантинелите.

Това обаче не е проблем само в този участък, но и на цялата пътна мрежа, каза Рпчев, според когото тези дефицити не отменят „задължението на шофьора да се съобразява с пътната обстановка“ и да се движи със съобразена скорост.

„Такава отбивка не е правилна, но защо го е направил проектантът, не мога да кажа. Предстои да бъде направен преглед на документацията и тогава ще се разбере“, каза експертът.

Не трябва пътят да бъде мръсен и по него да има инертни материали, но в закона не е отбелязано колко често трябва да се мие едно такова трасе, отбеляза Рапчев.

За всички тези проблеми трябва да се пита „стопанинът на пътя“ – АПИ, заяви експертът от Държавна агенция "Безопасност на движението по пътищата".

Дали има проблем с организацията на пътя, предстои да се изясни след проверката.

Рапчев отбеляза, че по европейски регламент следващата година трябва да се направи оценка на цялата пътна мрежа и сега е моментът всички експерти да се обединят, за да отстранят всички подобни проблеми.

Последвайте канала на

Десислава Станева
3214 3

Свързани новини

Коментари 3

Добави коментар
Мирослав

2021.11.24 | 11:57

3
Абсурден е коментара че няма сигнал за опасен участък, вчера казаха че има множество сигнали, абсурден е и тоя Рапчев ли е Рапачев ли е какъв е. Трябва съд и затвор !!!
какви са

2021.11.24 | 11:05

2
инцидентите от спрели коли На някой му побягнало кучето към магистралата или на друг му фръкнала шапката и за това маркировката виновна Маркировката свети и очертава пътя дори и 60% по слабо Като шофьори всички сме се движили в мъгла при дъжд светлоотразителите са слаби а при сняг липсва всяка маркировка
път

2021.11.24 | 10:58

1
и какво му е на пътя има отбивка и когато се излиза отново на магистралата ако не погледнем или не преценим скоростта най много да останем без ляв мигач КАТО излизат болидите на формула 1 отново на трасето се случват същите инциденти и то в пъти повече ЩО НЕ ПРОВЕРИТЕ има си обаче ускорителна лента и скоростта е до 60 км в нея ТУК ГОВОРИМ ЗА ПРАЗЕН ПЪТ И АВТОБУС КОЙТО НЕ СЕ УСКОРЯВА ДО 100 ЗА 3 СЕКУНДИ И ОСВЕН ТОВА НЕ Е ВЛЕЗНАЛ В ОТБИВКАТА

Добави коментар

Свързани видеа

Водещи новини