Позиция на „Нет Инфо“ относно забраната за реклама на хазарт

  • 29 април 2024 11:50

  • 391
  • 0
Позиция на „Нет Инфо“ относно забраната за реклама на хазарт
© Novini.bg/ Canva

Позиция на „Нет Инфо“ ЕАД относно Законопроекта за изменение и допълнение на Закона за хазарта, сигнатура 49-454-01-62, постъпил на 24 април 2024, приет на първо четене.

Ето и пълния текст на позицията:

УВАЖАЕМИ ГОСПОЖИ И ГОСПОДА НАРОДНИ ПРЕДСТАВИТЕЛИ,

Обръщам се към Вас от името на Нет Инфо ЕАД („Нет Инфо“), най-голямата дигитална медийна компания в България, която ежедневно създава съдържание, с което информира и забавлява огромен брой български потребители. Сайтовете на Нет Инфо се посещават средно от 3,43 милиона реални потребители месечно и достигат до 88% от интернет потребителите в България. Портфолиото на компанията включва някои от най-големите и посещавани български сайтове: nova.bg; dariknews.bg; vesti.bg; telegraph.bg; gong.bg; sinoptik.bg; pariteni.bg; Vbox7.bg; abv.bg. Дружеството е част от мултиплатформената и технологична медийна компания „Нова Броудкастинг Груп“ ЕООД, която принадлежи към семейството на водещия медиен и телекомуникационен оператор в Югоизточна Европа – Юнайтед Груп.

Българските радиа и телевизии призовават за незабавна дискусия: Пълна забрана на рекламата на хазарт не е решението

Като активен участник на дигиталния рекламен пазар, сме силно обезпокоени от приемането на първо четене на Законопроекта за изменение и допълнение на Закона за хазарта, сигнатура: 49-454-01-62 („Законопроекта“), внесен от народните представители г-н Йордан Цонев и г-жа Теменужка Петкова, в частта относно забраната за реклама на хазартни игри в електронни медии, включително електронни сайтове. Няма как да не отбележим пълната липса на диалог със заинтересованите страни при приемането на текстове, които ще окажат значителен негативен ефект върху дигиталните медии, регистрирани в България.

Неведнъж сме изтъквали, че българските дигитални медии, включително Нет Инфо, оперират при условията на непосилна и нерегулирана конкуренция с големите платформи Google и Facebook. Ежегодната статистика показва, че най-голямата част от вложенията на рекламодателите на българския пазар за дигитална реклама традиционно се насочват към социалните мрежи – Facebook, Instagram, LinkedIn, Viber и др., които не подлежат на законова регулация в България. В този смисъл големите губещи от пълната забрана за реклама на хазартни игри, ще бъдат българските електронни медии и сайтове. Както и досега рекламата на хазартни игри на легални и нелегални хазартни оператори ще продължи да съществува в социалните мрежи и на чуждестранните сайтове, които са достъпни в България. На практика рекламните бюджети на хазартните оператори няма да изчезнат, а ще бъдат преразпределени и изцяло насочени към други играчи на дигиталния пазар – социални медии, чуждестранни сайтове, анонимни сайтове и т.н.

Обществено известно е, че към момента няма наложени санкции за излъчена реклама на хазартни игри на дигитална платформа, регистрирана в България. Не ни е известно да има и обществено недоволство спрямо рекламата на хазартни игри в български легални интернет сайтове. В този смисъл буди недоумение пълната забрана, която се налага без оглед на конкретната обстановка и регулаторна среда.

На следващо място – Нет Инфо е дигиталният дом на редица спортни събития, любими на българската публика – Gong.bg е един от лидерите в областта на спортната информация онлайн, предоставя спортни новини, анализи, ексклузивно съдържание, видео, игри, livescore и други. Тук българската публика намира видео съдържание от първенства, като – Efbet Лига, Сезам – Купа на България, Английската Висша лига, Бундеслигата, Формула 1 и много др. Групата на „Нова Броудкастинг Груп“ ЕООД вече е- сключила договор за излъчването на мачовете от Европейското първенство по футбол- UEFA Евро 2024. Ексклузивното спортното съдържание, което достига до аудиторията на „Нет Инфо“ напълно безплатно изисква огромни инвестиции, които Групата прави и чиято възвращаемост ще бъде силно ограничена от забраната, въвеждана със Законопроекта. Липсата на възможност тези разходи да бъдат споделяни с хазартните оператори, които имат сериозно участие във финансирането на световния спорт, ще направи невъзможно закупуването на спортни права занапред. Нещо повече – промените в средата на годината, ще осуетят изпълнението на вече поети ангажименти по лицензионни и рекламни договори.

УВАЖАЕМИ ГОСПОЖИ И ГОСПОДА НАРОДНИ ПРЕДСТАВИТЕЛИ,
Призоваваме ви да съдействате за организиране на дискусия с представители на медиите и хазартната индустрия, с цел обсъждане на най-точния и ефективен начин за ограничаване на рекламата на хазарт, като считаме, че с пълната забрана на рекламата няма да бъдат постигнати изложените в мотивите цели.

Молим изработването на Законопроекта да бъде извършено при зачитане на принципите на предвидимост и съгласуваност, което е единствената гаранция за стабилна икономическа и медийна среда.

Не подкрепяме извършването на законови промени със съществен икономически ефект върху медиите в ключов момент за българското общество – малко повече от един месец преди провеждането на Европейски и Парламентарни избори.

Последвайте канала на

Радина Лазарова
391 0

Свързани новини

Водещи новини