-
17 април 2015 15:14
- 1764
- 3
В понеделник, 20 април, започва ремонтът на моста при с. Елешница. Той е включен в първия етап от ремонтните работи по участъци от автомагистралите „Хемус“ и „Тракия“.
Вторият етап на работа започва на 27 април. Движението по тях ще бъде шахматно – с прехвърляне от едната в другата лента. Това обяви министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова. Тя, заедно с председателя на УС на Агенция „Пътна инфраструктура“ Лазар Лазаров, инспектираха критичните участъци на автомагистралите „Хемус“ и „Тракия“.
Министърът обясни, цитирана от пресцентъра на МРРБ, че подготовката на ремонтите дейности започва от днес със съгласуване на временната организация на движение с органите на МВР и поставяне на указателни табели.
Тя уточни, че ще бъде ремонтирано платното на моста при с. Елешница в посока София, което е в много лошо състояние. Съоръжението е построено през 1978 г., пуснато е в експлоатация през 1979 г. и оттогава не е ремонтирано, подчерта Лиляна Павлова.
Състоянието му е не само аварийно, но е и опасно за движение. Разрушаването на асфалтовата основа и бетоновата плоча е изключително застрашаващо живота на пътуващите. Това беше и причината мостът да бъде затворен още в края на месец януари, каза тя и обясни, че пътното платно трябва да бъде изгребано изцяло, което включва отнемане на около 35 см от бетоновата основа на моста. В много лошо състояние е и колоната, която също ще бъде ремонтирана, добави регионалният министър.
Тя информира, че ремонтните дейности само за този участък са на стойност 6 млн. лв. Ремонтът на другото платно зависи от наличното финансиране. За него ще заявим още 6 млн. лв. и ще направим всичко възможно те да бъдат осигурени през следващата година, заяви министърът.
Лиляна Павлова съобщи, че държавното дружество „Автомагистрали“, което ще ремонтира магистралните участъци, до края на месеца трябва да представи съкратен график за работа на моста при с. Елешница.
Ще спазим ангажимента за изпълнение на работата до 1 юли, заяви министърът. Всички останали дейности, свързани с ремонт на маркировка, отводнителни системи, сигнализация и др., ще бъдат изпълнени в последващ етап.
Графикът за изпълнение на участъците от 5 км до 10 км, от 60 км до 90 км, както и от 119 км до 135 км на АМ „Тракия“, е планиран така, че до 1 юли да бъдат готови всички дейности, свързани с ремонт на асфалтовите части. До края на месеца „Автомагистрали“ трябва да представят актуализиран график за работа на моста при Елешница в съкратени срокове, съобщи Лиляна Павлова.
Министърът информира, че изключение правят двата големи виадукта на 61 км и на 67 км на АМ „Тракия“. Дейностите по тях започнаха при предишния мандат на ГЕРБ, бяха ремонтирани десните платна, но не бяха заплатени. Успяхме да ги разплатим и започваме с работата по другите платна. Срокът за тяхното изпълнение е по-дълъг, каза Лиляна Павлова.
Колегите ще се постараят до 1 август да бъде отворен за движение виадуктът на 61 км. Заради много по-тежкото състояние на този на 67 км срокът за работа по него е до края на годината, допълни още тя. Двата участъка от по 500 м няма да затруднят пътуващите, каза още регионалният министър.
Общо до 100 млн. лв. се предоставят за ремонт на участъци от магистралите „Тракия“ и „Хемус“ до края на годината. Подобряването на състоянието на пътната инфраструктура ще съдейства за намаляване на тежките пътни инциденти в страната, подчерта Лиляна Павлова.
Пред журналисти по време на инспекцията на 67 км на АМ „Тракия“ тя коментира и възможностите за модернизиране на пътната инфраструктура със средства от плана „Юнкер“ и обясни, че Министерството на регионалното развитие и благоустройството е предложило няколко приоритетни проекта.
Единият е Националната програма за енергийна ефективност, която отговаря на всички изисквания и критерии, тъй като един от основните приоритети на плана „Юнкер“ е енергийната независимост.
Вторият пакет проекти, с който кандидатстваме, касае стратегическата пътна инфраструктура, тъй като след доизграждането на АМ „Струма“ и строителството със спестени средства от нея на участъци от АМ „Хемус“ европейското финансиране ще бъде изчерпано. Затова предлагаме ключови пътни направления по финансовия инструмент за свързана Европа и по плана „Юнкер“. Това са пътя София-Видин, довършването на АМ „Хемус“ и връзката с Велико Търново и Русе, магистралите „Черно море“ и „София-Калотина“. Те са част от европейските коридори и стратегически пътни и инфраструктурни проекти, каза Лиляна Павлова.
Галерия от снимки вижте ТУК
Последвайте канала на
Свързани новини
Ще се завърне ли Левски на победния път?
Способен ли е Ботев (Пд) да стъпи накриво срещу съименика си от Враца?
„Вабанк“: Може ли Томаш да спре полета на „орлите“
Томаш с пресконференция преди дербито с Лудогорец - очаквайте на живо!
Уелтон искал да се завърне в Левски?
Арда иска да продължи добрата си серия и срещу разклатения Локо (Пловдив)
Коментари 3
Добави2015.04.19 | 07:13
2015.04.20 | 22:37
Добави коментар
Свързани галерии
Водещи новини
Атанас Илков: Най-накрая в Шенген! Връщаме се доволни
23 ноември 202410:23
Милошев: Изискванията на Шенген по отношение на сигурността на Европа са още по-важни за сигурността на нашата страна
23 ноември 202409:06
Богдан Богданов: Няма разлом в ПП-ДБ
23 ноември 202409:55
Каракачанов: Институциите са овладени от хора, които се интересуват от личния си интерес
23 ноември 202409:43
Бойко Борисов спаси хора след катастрофа край Русе
23 ноември 202409:37
Жестока катастрофа блокира движението на автомагистрала „Струма“
23 ноември 202410:21
Пулмологът д-р София Ангелова: Важно е да различим грипа от останалите вируси
23 ноември 202409:23
Новата ракета на Путин може да ни удари, преди да сме мигнали
23 ноември 202409:17
САЩ очакват хиляди севернокорейски войници да се включат в бойните действия в Украйна
23 ноември 202408:23
2015.04.17 | 23:26