-
23 декември 2012 10:39
- 1612
- 2
По данни на холандската фирма "Роял Хаскьонинг" oт днес в Черно море се въртят около 2,5 млн. контейнера годишно, като се очаква след 2020 г. броят им да нарасне до 20-23 милиона. Това коментира Александър Станков, шеф на дирекция "Експлоатация" на пристанище Варна.
И това ще стане, защото контейнерите за Централна Азия са все още нещо непознато, но се очаква и там обемът им да се увеличава драстично. Всичко това означава, че трябва да се изграждат пристанищни мощности, които да поемат увеличаването на контейнерния трафик. А пристанище Варна изостава от него драматично и дори трагично, категоричен е инж. Станков. Според него, ако портът не инвестира спешно в нов контейнерен терминал, просто ще изпусне да вземе своя дял от товарооборота в Черно море и той ще отиде в съседни пристанища - Констанца, Истанбул и др., пише "Стандарт". А това ще се оскъпи всички стоки, които се доставят в България, смята Станков. Тогава китайските тениски ще станат двойно по-скъпи, даде пример той. Щом товарите се обработват в чужди пристанища, всяка стока ще се оскъпява от допълнителни транспортни разходи, сочат са икономическите разчети.
Според друго изследване на германската консултантска компания GTZ, увеличаването на товарооборота в едно пристанище с 1000 контейнера означава откриването на 10 работни места - по цялата верига от пристигането на стоката до крайния потребител. От тези 10 работни места само едно се открива в пристанището, останалите 9 - по цялото трасе, по което минава стоката от контейнера. Сега ние обработваме 120-130 хиляди контейнера, а почнем ли да работим по 500-600-700 хиляди, колко нови работни места ще се открият, пита риторично Станков. "Ние сега храним над 1600 семейства, пряко заети в пристанищната дейност. А сме издали 10 000 пропуска - значи 10 000 души влизат всеки ден или през ден-два в пристанище Варна. 10 000 души имат пряко отношение към мореплаването, към пристанищната дейност, към спедицията, агентирането, брокеража, корабното снабдяване, дава пример той. Ако се увеличи обемът на обработените товари от 9 млн. тона, колкото е сега, на примерно 15 млн. тона - тази цифра от 10000 свързани с морската индустрия ще скочи нагоре. А заплатите в морските фирми не са малки, така че на практика ще се отворят много нови работни места с добро заплащане, коментира инж. Станков. Още повече че ние имаме училища и висши институти, които бълват много добре подготвени кадри за морската индустрия, които сега трудно намират работа, а тогава ще имат възможности да избират между няколко работни места, коментира Александър Станков.
Последвайте канала на
Коментари 2
Добави2012.12.30 | 09:29
Добави коментар
Водещи новини
Борисов: Семейството, клетката, църквата и джамията са тези, които трябва да възпитат добрите хора
13 октомври 202412:04
Тодор Тагарев: Ядрената заплаха идва не само от Русия
13 октомври 202410:42
Проф. Тодор Кантарджиев: Коронавирусът, който доминира в момента, е един под-под вариант на Омикрон
13 октомври 202410:48
Сбогуваме се с Кирил Маричков в църквата „Света София“
13 октомври 202411:00
Софиянец блъсна дете на 3 г., изскочило на пътя във врачанското село Селановци
13 октомври 202411:13
Нито един българин не избяга в Русия от "неолибералните политики"
13 октомври 202410:24
WSJ: Тайнствени дронове следят важни военни обекти на САЩ, Пентагонът е в безизходица
13 октомври 202412:41
Ескалация на боевете между Израел и "Хизбула"
13 октомври 202412:31
Скандал със свинско месо разтърси Турция
13 октомври 202414:36
2012.12.27 | 06:53