-
12 юни 2019 12:00
- 12439
- 2
Туристи от Германия и Великобритания всяка година отмъкват по около 3 милиона лева обезщетения с жалби срещу родните хотелиери. На всеки дошъл у нас англичанин връщаме средно по 2 евро, а на германците - по около 1 евро. Това съобщи шефът на Института за анализи и оценки в туризма Румен Драганов, пише в. "Телеграф".
Някои от жалбите са основателни, но има и много такива, предавани от т.нар професионални туристи, чиито единствена цел е с измама а си върнат част от разходите за ваканцията. Сред жалбите има и абсурдни оплаквания, че пясъкът на Златни пясъци не бил от злато или че хубавите жени на плажа проваляли семейната почивка, защото мъжът не отделял очи от тях, разказаха експерти от туристическия бранш. Най-претенциозни са българите, а най-хленчещи - румънците. Германците пък са най-изобретателни, тъй като инсценират обири, за да приберат застраховка от вещите си, твърдят от бранша.
Англичаните пък си записвали дума по дума разговорите с персонала с точност до минута. Още при връщането си на летището ги посрещали адвокати, които ги разпитвали дали са недоволни от нещо при почивката си. Ако британецът отговори отрицателно, те почват да му обясняват от какво може да се ожали, за да прибере обезщетение.
Според Драганов голям проблем в туризма у нас е масовото незнание на чужди езици от персонала. Правилата в бранша гласят, че туристът може да се оплаче на първия срещнат човек в униформа, като това може и да се камериерката. След като получи сигнала, въпросният служител е длъжен да проследи оправянето на проблема до самия край. Камериерките обаче обикновено не говорят чужди езици и ако англичанин й каже, че крушката в банята не свети, тя няма да го разбере. Така после гостът може да претендира за обезщетение, че се е подхлъзнал под душа и си е навехнал крака, защото персоналът не сменил крушката. Сигналите пък трябва да се описват подробно в мениджърските книги, каквито много от нашите хотели не водят, обяснява Драганов.
В жалбите си чужденците посочват ниското качество на предлагания туристически продукт, като оплакванията им преминават от много пясък на плажа и високи вълни до твърди възглавници и невидими петънца в банята. Според хотелиерите оплакванията на тази част от чуждите гости у нас се е превърнало в индустрия, която се развива с все по-големи темпове и цели единствено жалващите се да се облагодетелстват неправомерно.
Има туристи, които сами правят бели, за да измъкнат някое евро обезщетение. Развалят кранчетата на банята, снимат ги и сядат да пишат жалба. Сред куриозните оплаквания например са, че мивката в банята е малка и туристката не може да си мие косата в нея, че душ-кабината също е малка и дебеличък гост не може да се напъха в нея, както и оплакване на група поляци, че в морето имало медузи, което не било посочено в рекламната брошура. Сред други куриозни оплаквания са: не ми харесват тапетите, етажът ми е много висок, имам фобия, камериерката ме мрази и направете нещо, имам чувстото , че морето ще влезе в стаята ми.
Последвайте канала на
Свързани новини
Аржентинец беше осъден да обезщети бившата си съпруга за свършената от нея домакинска работа
11 юни 201912:47
"Бул инс": Ще изплатим по 50 хил. лв. обезщетение на всички близки на загиналите в катастрофата край Своге
22 май 201916:54
КФН се срещна с представители на „Бул Инс“ за обезщетенията от катастрофата край Своге
22 май 201915:11
Две обезщетения ще бъдат изплатени по жалби пред ЕСПЧ
22 май 201910:33
Три от семействата на загинали край Своге получили по 10 лева обезщетение
21 май 201920:02
Съд постанови $1 млн. обезщетение на семейство заради полицейска немарливост
21 май 201910:26
15 години по-късно! Левски обърна ЦСКА и е шампион
Борбен Ботев (Враца) изстрада успеха срещу Пирин в Благоевград
Костов: Пламен Андреев най-вероятно ще пази срещу ЦСКА! Искахме много Хоркаш, но не знам какво се случи
Реал Сосиедад 0:1 Реал Мадрид, VAR отмени гол на домакините
Септември се измъкна от "Бончук" в продължението
"Контра": Ще преодолее ли Арсенал най-тежкото препятствие по пътя към мечтаната титла
Коментари 2
Добави2019.06.12 | 19:39
Да бе, защото няма от какво да се оплачеш по българското черноморие.
Добави коментар
Водещи новини
Росен Желязков за отстраняването му: Ненужна демонстрация
26 април 202421:13
Асен Василев: Хората добре си дават сметки кое е важното - повишените доходи или измислените скандали от службите
26 април 202421:45
Шефът на НЗОК ще съди Лена Бориславова за клевета
26 април 202420:48
Росен Христов за "Боташ": Обвинявам депутатите в лъжа, може да съдя държавата
26 април 202421:30
Доц. Мангъров: Дете, което кашля и има високи лимфоцити, най-вероятно има коклюш
26 април 202420:38
Водещите новини! Денков: ЦИК „подготвя почвата“ за провал на машинното гласуване. Шойгу: Русия няма интерес да напада държави от НАТО (и още…)
26 април 202418:55
АБРО призова за незабавна дискусия: Пълна забрана на рекламата на хазарт не е решението
26 април 202418:06
Столтенберг призова съюзниците в НАТО да увеличат помощта си за Украйна
26 април 202419:08
Мъж се барикадира в автокъща, не му давали капарираната кола
26 април 202420:09
2019.06.12 | 13:09
Нашите туроператори да направят регистър и да отказват резервации на "капризните".