-
20 май 2019 15:21
- 253
- 0
Министерството на туризма спечели злато в категория „Комуникационен проект в публичния сектор“ и сребро в най-оспорваната категория „Дигитална кампания или проект“ за интегрираната си комуникационна кампания на пазар Великобритания.
Общо 92 проекта в 14 категории се състезаваха за престижните отличия в 19-ото издание на фестивала за комуникации „PR Приз 2019 Influencing the Influencers“, организиран от Българското дружество за връзки с обществеността. В конкурса участваха общо 30 организации с рекорден брой проекти.
Кампанията на пазар Великобритания стартира през септември 2018 г. и приключи на 15 април 2019 г., като протече в две вълни. Тя премина под надслова The Great Swap („Голямата размяна“), като по забавен и нестандартен начин привлече интереса на британците. Според членове на журито тя заслужава да влезе в обучението на студенти по комуникация заради своя иновативен подход.
Рекламата на британския пазар беше реализирана в различни комуникационни канали – онлайн, социални мрежи, външна, печатна реклама, инфлуенс маркетинг, директен мейлинг, ПР комуникация и събития в Лондон, включително по време на туристическото изложение WTM в британската столица. Акцентът бе върху основните продукти - летни и зимни почивки, съчетани със специализирани форми на туризъм като културно-познавателни обиколки, балнео и спа, вино и кухня, природа, сити брейкс и др. Периодите и темите бяха избрани след анализи на потребителите от Великобритания.
Кампанията стъпи върху една от най-характерните особености на британците при търсенето на туристически продукти – британците прекарват 9 месеца от живота си в търсенето на сделка и изгодна оферта. Кампанията на България им предложи най-изгодната сделка – бартерната. Включената в комуникационния микс игра „The big bargain“ предлага размяна – българско слънчево време за английски хумор. За комуникация на България на пазар Великобритания и за целите на провеждане на кампанията бе разработен сайтът www.thegreatswap.co.uk. Британските граждани можеха да участват като „разменят“ шега за шанса да играят за почивка в страната ни по свой избор - 3 едноседмични зимни или 3 едноседмични летни почивки. Всяка вълна на кампанията завърши с теглене на печелившите на лотариен принцип, като трима печеливши посетиха страната ни след зимната вълна, а тримата спечелили от лятната вълна предстои да реализират своите почивки.
Дори да не спечелят, потребителите вече са се запознали с многобройните възможности за пътуване и отдих, които България предлага. В сайта са качени хиляди шеги и са регистрирани стотици хиляди посещения, а кампанията реализира висок среден престой на сайта - около 2 минути. Онлайн рекламата достигна над 20 млн. импресии. Кампанията бе реализирана от ДЗЗД „Ню Маккан“, а творческата идея е плод на работата на рекламна агенция McCann Sofia.
През миналата година страната ни беше посетена от над 389 хил. граждани на Великобритания с цел туризъм, което е над 15% ръст спрямо 2017-а. През първите три месеца на настоящата година тези визити са близо 80 хил. – близо 51 на сто повече в сравнение със същия период на 2018 г.
Последвайте канала на
Свързани новини
Левски посяга към титлата, но ЦСКА няма да я даде лесно
Красота, зрелище и 8 гола! Звездите на Етър и България като в най-добрите си дни в юбилейния мач на "болярите"
Национал може да пише история в Полша заедно с Вилфредо Леон
Ще продължи ли добрата серия на Пирин и в плейофите?
Ман Сити направи важна крачка към титлата
Общински съветник: "Георги Аспарухов" е една стъпка по-близо до превръщането му в модерен стадион
Коментари 0
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
Кристина Петкова: Нужен ни е изцяло нов закон за хазарта, а не едно бързане
26 април 202408:45
Борисов: ГЕРБ е принципна партия – там, където плюем, не лижем след това
26 април 202409:33
Митов: ПП-ДБ търси кризисен PR, за да излезе от темата с пуделите, пачките и митниците
26 април 202408:16
Тома Биков възмутен как точно Желязков е бил атакуван
26 април 202408:29
Лена Бориславова: Вместо Желязков да действа, както трябва, служи на Борисов и Пеевски
26 април 202408:06
Божанков: Свалянето на Росен Желязков не е лично отмъщение
26 април 202408:30
Георг Георгиев: Отстраняването на Желязков е нескопосан опит за прикриване на същинските теми
26 април 202408:34
НА ЖИВО: Драгомир Драганов вече не е депутат, НС обсъжда промени в Закона за хазарта
26 април 202409:07
Доц. Ангел Кунчев обяви ще се въвежда ли извънредна епидемична обстановка в страната
26 април 202409:02