-
20 май 2019 15:21
- 253
- 0
Министерството на туризма спечели злато в категория „Комуникационен проект в публичния сектор“ и сребро в най-оспорваната категория „Дигитална кампания или проект“ за интегрираната си комуникационна кампания на пазар Великобритания.
Общо 92 проекта в 14 категории се състезаваха за престижните отличия в 19-ото издание на фестивала за комуникации „PR Приз 2019 Influencing the Influencers“, организиран от Българското дружество за връзки с обществеността. В конкурса участваха общо 30 организации с рекорден брой проекти.
Кампанията на пазар Великобритания стартира през септември 2018 г. и приключи на 15 април 2019 г., като протече в две вълни. Тя премина под надслова The Great Swap („Голямата размяна“), като по забавен и нестандартен начин привлече интереса на британците. Според членове на журито тя заслужава да влезе в обучението на студенти по комуникация заради своя иновативен подход.
Рекламата на британския пазар беше реализирана в различни комуникационни канали – онлайн, социални мрежи, външна, печатна реклама, инфлуенс маркетинг, директен мейлинг, ПР комуникация и събития в Лондон, включително по време на туристическото изложение WTM в британската столица. Акцентът бе върху основните продукти - летни и зимни почивки, съчетани със специализирани форми на туризъм като културно-познавателни обиколки, балнео и спа, вино и кухня, природа, сити брейкс и др. Периодите и темите бяха избрани след анализи на потребителите от Великобритания.
Кампанията стъпи върху една от най-характерните особености на британците при търсенето на туристически продукти – британците прекарват 9 месеца от живота си в търсенето на сделка и изгодна оферта. Кампанията на България им предложи най-изгодната сделка – бартерната. Включената в комуникационния микс игра „The big bargain“ предлага размяна – българско слънчево време за английски хумор. За комуникация на България на пазар Великобритания и за целите на провеждане на кампанията бе разработен сайтът www.thegreatswap.co.uk. Британските граждани можеха да участват като „разменят“ шега за шанса да играят за почивка в страната ни по свой избор - 3 едноседмични зимни или 3 едноседмични летни почивки. Всяка вълна на кампанията завърши с теглене на печелившите на лотариен принцип, като трима печеливши посетиха страната ни след зимната вълна, а тримата спечелили от лятната вълна предстои да реализират своите почивки.
Дори да не спечелят, потребителите вече са се запознали с многобройните възможности за пътуване и отдих, които България предлага. В сайта са качени хиляди шеги и са регистрирани стотици хиляди посещения, а кампанията реализира висок среден престой на сайта - около 2 минути. Онлайн рекламата достигна над 20 млн. импресии. Кампанията бе реализирана от ДЗЗД „Ню Маккан“, а творческата идея е плод на работата на рекламна агенция McCann Sofia.
През миналата година страната ни беше посетена от над 389 хил. граждани на Великобритания с цел туризъм, което е над 15% ръст спрямо 2017-а. През първите три месеца на настоящата година тези визити са близо 80 хил. – близо 51 на сто повече в сравнение със същия период на 2018 г.
Последвайте канала на
Свързани новини
Арсенал хвърли незабравим бой на Челси
Ювентус страда на "Олимпико", но успя да се добере до финала за Купата на Италия
Левски срази ЦСКА във финал №2 и е на победа от титлата
Козирката на стадион "Българска армия" вече е в историята
Съдия №1 на България свири дербито между ЦСКА - София и Левски
Спартак зарадва "Балканстрой" с победа над лидера, който беше без две от звездите си
Коментари 0
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
Асен Василев: Фалитът на държавата отново се отложи!
23 април 202420:42
Журналист за "Турски поток": Поръчители и изпълнители са се събрали в пълно нарушение на ЗОП
23 април 202420:05
Елена Йончева: Делян Пеевски ми се обади лично
23 април 202421:46
Водещите новини! Главчев вече е и министър на външните работи. Проф. Кантарджиев: Вече сме в епидемична обстановка заради коклюша (и още…)
23 април 202418:58
Софийският градски съд постанови мярка „задържане под стража“ на Марин Димитров
23 април 202421:20
Проф. Христова: Има опасност от епидемия от коклюш, за неваксинирани болестта протича изключително тежко
23 април 202420:12
Серия от верижни катастрофи на АМ „Тракия“
23 април 202419:45
Иран заплаши да унищожи Израел, ако предприеме атака по негова територия
23 април 202421:03
Уникален природен феномен наблюдаваха в Гърция
23 април 202421:33