Легендата "Москвич" се връща на пазара

  • 14 октомври 2015 06:57

  • 10934
  • 10
Легендата "Москвич" се връща на пазара
© Булфото

Руският клон на френския мегаконцерн Renault е на път да върне към втори живот една позабравена марка, символ на автомобилостроенето из целия социалистически блок, съобщи вестник „Ведомости“.

Според изданието бордът на „Рено Россия“ е проверил името на марката „Москвич“ и се оказало, че в класа на леките автомобили то е свободно.

Руското представителство на френската фирма вече е подало заявление в патентното ведомство на Русия. Идеята е да запазят наименованието, изписано както на кирилица, така и на латиница.

Стандартният срок за обработка на молбите в Роспатент е няколко дни, което означава, че в най-скоро време ще се знае със сигурност какво ще е бъдещето на марката „Москвич“, пише "Новинар".

Социалистическата машина, за която мнозина се шегуваха, че е направена от германски каски, се е произвеждала от 1947 г. и е по модел на германския "Опел кадет".

Дотогава от създаването си през 1930 г. в същия завод са излизали само копия на американските камиони „Форд-А“ и „Форд-АА“.

По онова време името на фабриката е било „Государственный автосборочный завод имени Коммунистического интернационала молодёжи“.

3 години по-късно вече е филиал на ГАЗ, а през 1939 г. заводът става самостоятелна част в Глававтопром, и получава название „Московский автомобильный завод имени КИМ“. През 1968 г. пък заводът е преименуван на „Автомобильный завод имени Ленинского комсомола“ (АЗЛК), както е известен до 1992, когато се сменя на последното „Открытое акционерное общество „Москвич“.

Въпреки всички тези имена през историята, френската Renault сега „се цели“ само и единствено в марката „Москвич“, защото именно така беше известно возилото, което е първият масово произвеждан съветски автомобил.

Няколко от моделите на автомобила са били произвеждани и в Ловеч.

В момента в завода на „Москвич“ в родината му се произвеждат автомобили Renault Logan. Когато „Москвич“ фалира преди около 15 години, фирмата се применува на „Автофрамос“, а накрая стана и „Рено Россия“.

Последвайте канала на

Константин Тодоров
10934 10

Свързани новини

Коментари 10

Добави коментар

2017.02.18 | 00:07

9
янкофили ще ви газя с москвича
nf

2017.02.18 | 00:07

10
Пръдльо, няма да запалиш.
Все Още Българин

2015.10.15 | 20:54

1
Като не могат, поне да им ги правят!...засега само колите!

2015.10.15 | 23:32

5
Ха-ха-ха-ха-ха-- " Издялано в Русия " ! С брадвата !! Селско - стопанска механизация !

2015.10.15 | 23:32

6
Москвичите макар издялани все още вървят !За разлика от прехвалените "Мерцедеси ",които на 20 година ги е изяла мушликата !

2017.02.18 | 00:07

8
Москвича беше всепризнат кенеф,пуснете пак ЛАДА 2103-06,с 5 предавки и класическа компановка.Това е колата.имал съм и западни и японски коли,но ладата е колата.

2015.10.15 | 23:32

4
Москвичи има и сега !Все още вървят по улиците и пътищата на България !Но не съм видял ни един "Мерцедес " от онова време !

2015.10.15 | 23:32

3
Краварските лайна ,я вижте новата "Волга " и новата "Лада " и си дръжте ченетата затворени ,за да не изпаднат !

2017.02.18 | 00:06

7
Първите "Москвичи " бяха направени от германски каски !Сега се търсят други спонсори ,на каски ,може и краварски !

2015.10.15 | 21:29

2
NARITCHAT SE KOMUNISTITCHESKI PODLOGI VSITCHKI TEZI PRODUKTI NA EDNA SISTEMA--NE STAVAME

Добави коментар

Водещи новини