Някои хора стигат до там, че да имитират задушаване по телефона, за да получат по-бързо помощ, съобщава "Телеграф".
Чести са и случаите на паник атаки, по време на които хората изпитват трудност при дишане и решават, че може да са болни от коронавирус. За да бъдат приоритизирани COVID сигналите, диспечерите се нуждаят от по-подробна информация.
„Най-често се обаждат и казват: „Имам висока температура“. Това обаче не е индикация за спешност, тъй като много от пациентите с коронавирус, които са оставени на домашно лечение, вдигат висока температура“, обясняват от Спешна помощ и уточняват, че ниската сатурация, много високи стойности на кръвното налягане и др., уточнени при подаването на сигнала фактори, могат да доведат до това адресът да се посочи като приоритетен заради спешността на състоянието.
След всеки изпълнен адрес, екипът е длъжен да се върне в Централата, където се извършва дезинфекция на линейката, а медиците сменят защитните си костюми.
„Това също отнема време, защото проучвания в световен мащаб показват, че много медици се заразяват именно при смяната на защитните костюми. Ако бързаш и не си внимателен, може да прехвърлиш вируса върху новият костюм или по себе си“, казва говорителят на ЦСМП-София Катя Сунгарска.