Пациент с усложнения от COVID-19 прекара два часа в линейка преди да го приемат в болница

Кадър: БНТ
share

Голяма част от заразените с коронавирус търсят Спешна помощ при проблем. В резултат на това системата е претоварена, лекарите - на ръба, а свободните линейки - все по-дефицитни.

Всичко по темата:
Епидемията коронавирус (COVID-19) 33059

Нощното дежурство на д-р Лунд започва със сигнал за COVID-19. Предпазните костюми се обличат и линейката тръгва към адреса, предаде БНТ.

"Вчера бяхме на абсолютно същия адрес. Той е направил гърч ли?", пита дежурният лекар.

"Не, точно гърч не е, но се влошава положението - вече не може да диша и температурата въобще не се повлиява", обяснява съпругата на пациента пред екипа.

15 минути по-късно д-р Лунд се свързва с Координационния център, откъдето го насочват към 4-та градска болница в София. Причината - пациентът е с тежък стомашен проблем и не може сам да приема предписаните му лекарства.

Какво се случва с влошаващите се болни, лекувани вкъщи?

"Състоянието му е стабилно, но поради няколко причини е по-добре да продължи чрез хоспитализация". Така екипът се озовава пред болницата, където му се налага да чака цели 25 минути.

"Ето кой ни посреща - двамата най-големи специалисти - санитарката и пазачът, пушейки, с маска под носа и под устата, дежурен няма. През това време пациентът седи в линейката. По принцип може да имаш дефицит на легла, може да имаш дефицит и на кадри, но най-важното е, че има дефицит на система", констатира лекарят.

Дежурният лекар накрая се появява и заявява:

"Току-що ми се обади шефът. Трябвало да има документи от Координационния център", казва дежурният лекар.

"От Координационния център нямам документ", казва спешният лекар. Отговорът е: "Без това нещо ми казаха да не приемам", получава отговор, докато пациентът чака в линейката.

Спешният лекар пожелава да се чуе с главния лекар. "Аз карам пациент, който е с положителен PCR-тест с COVID-19. Говорил съм с Координационния център по телефона, защото това е доказан COVID. Той си е карантинира. Това, че не е изпринтирано нищо не значи. Вече много неща не са на хартия", изтъква младият лекар.

След административният спор следва и медицински. 

"Няма дихателна недостатъчност, няма сърдечна недостатъчност, за да го приемем, няма клинични прояви, както вие го описвате", категоричен е главният лекар по телефона.

"А вие имате ли лекар, който да го прегледа?", пита лекарят от Спешна помощ.

Минали са вече повече от два часа от пристигането на линейката. Спешният медик трябва да му каже, че хоспитализацията е отказана. "Ще трябва да се приберем. Отказват", каза лекарят.

5 минути по-късно настъпва обрат. "Аз на своя глава решавам да вземем болния тук. Повече от 40 години работя и не съм съгласна да върна болен", казва дежурната лекарка.

Добрата новина научава и болният. "В крайна сметка ще те приемат", съобщава медикът.

На въпрос на пациента защо е тук в България, лекарят отговаря: "Днес е последният ми работен ден. От другия месец съм на работа в Щутгарт". 

Всичко по темата:
Епидемията коронавирус (COVID-19) 33059

Повече за Коронавирус

Водещи новини

Още новини