Искат да бъде спряна рекламата за ваксина срещу рак на маточната шийка

share

Апелът на популярните български актьори Юлиян Вергов и Силвия Лулчева към българите да ваксинират дъщерите си срещу рак на маточната шийка в рекламен клип за ваксината Цервариск е определен като едностранчив, непълен и заблуждаващ от Етичната комисия към Националния съвет за саморегулация. Препоръката е рекламата да бъде спряна, става ясно от становището на съвета, който е създаден от организации на рекламодатели, рекламни агенции и радио и тв оператори, които ги разпространяват, пише в. "Сега". 

Решението е в резултат на серия от жалби и сигнали, сред които е и отворено писмо от март от 120 физически лица и неправителствени организации до омбудсмана, СЕМ, дори до Агенцията за закрила на детето.

Според писмото клипът внушава, че ваксината предпазва 100% от рак на маточната шийка, а това не е вярно - тя е само една част от превенцията, която включва още специални редовни изследвания. Родителите не са съгласни и с останалите методи от информационната кампания, подкрепяна и от МЗ, която включва агитационни материали и информационни беседи в училищата по неподходящ начин. "Децата се травмират психически, плашат се, стават неспокойни, защото на учениците се раздават листовки, които са предназначени за родителите, провеждат се лекции, използват се различни методи, чрез които се внушава, че задължително ще настъпи тежко заболяване и смърт, в случай че момичетата не се ваксинират с тази ваксина", се твърди в писмото.

Водещи новини

Още новини