Канадските печатни медии ще получат почти две трети от финансовата компенсация, обещана неотдавна от мултинационалната компания "Гугъл" (Google) на медиите в замяна на разпространението на тяхното съдържание, съобщи федералното правителство, предаде Франс прес.
В края на ноември, след месеци на преговори, Отава и калифорнийският гигант обявиха "историческо" споразумение, според което Гугъл ще плаща на канадските медийни компании по 100 милиона долара годишно като компенсация за загубата на приходи от реклама.
"Делът, който ще получат телевизиите и радиостанциите, е ограничен до 30 процента, този на Си Би Си/РадиоКанада (канадската обществена радиотелевизионна група) - до 7 процента, което оставя останалите 63 процента за печатните медии", обясни вчера на брифинг федерален служител, пише БТА.
Той допълни, че по-голямата част от средствата ще отидат за печатните медии, които са "наистина зависими" от онлайн платформите за разпространение на своето съдържание.