Подобрение на потребителските нагласи в САЩ през януари

pixabay
share

Потребителските нагласи относно икономическото развитие на САЩ се подобриха слабо през януари благодарение на силен ръст на краткосрочните очаквания в бъдеще при поредно влошаване на оценката на американските потребителите за текущите икономически условия на фона на сериозната коронавирусна пандемия. Това показват резултати от последно проучване на компанията Conference Board.

Индексът на потребителското доверие се повиши през януари до 89,3 пункта от 87,1 пункта през декември, докато очакванията бяха за малко по-скромно нарастване до 89,0 пункта, предаде БНР.

Спад на европейските акции след слаби икономически данни и подновени COVID притеснения

Индексът, измерващ оценката на американските потребители за текущите икономически условия в страната (въз основна на тяхната оценка за текущите бизнес и условия на трудовия пазар), се влоши до 84,4 от 87,2 пункта. В същото време обаче индексът на потребителските очаквания за икономическата активност през следващите шест месеца (въз основна на краткосрочните бъдещи очаквания за доходите, бизнес и условията на трудовия пазар) скочи рязко до 92,5 пункта от 87,0 пункта месец по-рано, което е сигнал, че американците изглежда обнадеждени за скорошно справяне със силната вълна на коронавирусна пандемия с оглед на започналата масова Covid ваксинация в страната.

"Оценката на потребителите за настоящите условия се отслаби допълнително през януари, като Covid-19 все още е основен двигател за това", посочи Лин Франко, старши директор на проучването на Conference Board. Тя добави: "Очакванията на потребителите за икономиката и работните места обаче напреднаха още повече, предполагайки, че потребителите предвиждат подобряване на условията в не толкова далечно бъдеще".

Водещи новини

Още новини