Големи американски фирми водят кампания за превръщане на социалните мрежи в инструменти за политическо следене и налагане на принудителни мерки срещу консерватори, пише в. "Уолстрийт джърнъл".
Много големи брандове спряха да рекламират във "Фейсбук", след като леви активистки организации изразиха твърдението, че социалната мрежа не цензурира достатъчно политическата реч.
Директорът Марк Зукърбърг обеща миналата седмица повече контрол, включително отбелязване с предупредителен флаг на публикации на политици. Това, както можеше да се предположи, не задоволи по никакъв начин активистите, които виждат възможност да изгонят повече от политическите си врагове от публичното пространство.
"Фейсбук" и сега трие съдържания, в които се насърчава насилие, има и доста широка дефиниция какво значи недопустима реч на омразата. При все това коалицията от леви групировки, призоваваща за корпоративен бойкот под наслова "Стоп на омразата срещу печалба", иска прогресивистите да вземат още по-голяма власт в публичния наратив в социалните мрежи.
Америка е в състояние на културна цензура, в която НВО премахва временно "Отнесени от вихъра", "Нетфликс" трие сцени или епизоди от сериали като "Офисът", университети уволняват свои служители, които поставят под въпрос някои твърдения на движението "Животът на чернокожите е от значение".
Някои медии се включиха в кампанията, защото и без това съкращават бюджетите си за реклама заради икономическите последици от коронавируса и виждат възможност да спечелят хвалебствия от медиите. Но бойкотът показва и нещо още по-тревожно - опит да се мобилизират корпорациите срещу открития обществен дебат в Америка, пише американският вестник.