Австралийската фирма за дрехи "Лорна Джейн" отнесе глоба в размер на 5 милиона местни долара (над 3,6 милиона щатски долара) заради реклама, че нейни артикули защитават от COVID-19, предаде Би Би Си.
В рекламни материали на компанията се твърдеше, че при направата на облеклата е използвана свръхмодерна технология, която предпазва хората от смъртоносното заболяване.
Федералната комисия за защита на конкуренцията и потребителите заяви, че избраният от "Лорна Дейн" маркетингов подход е заблуждаващ и създава опасност за живота и здравето на хората. "Въпросната реклама не е основана върху научни доказателства, тя заблуждава потребителите и създава захлаха за живота и здравето на хората", допълниха от институцията.
Представител на фирмата заяви, че компанията няма да оспорва решението на комисията. "За популяризирането на тези стоки ние използвахме маркетингова агенция, с която работим в продължение на години. Очевидно нашите партньори са злоупотребили с доверието ни и ще си посеат последиците", каза изпълнителният директор Бил Кларксън.
Повече за Коронавирус
- най-ново: Вижте последните новини
- лесни стъпки: Как да се предпазим?
- просто ръководство: Какви са симптомите?