Британският регулаторен орган започна днес второ разследване за рекламните практики на "Гугъл" (Goggle), твърдейки, че глобалната търсачка, собственост на "Алфабет" (Alphabet), може би нарушава правилата на конкуренцията и незаконно дава преимущество на собствените си услуги, предаде Ройтерс.
Най-новото разследване на британския орган за конкуренция и пазари следва предходно, което разглеждаше споразумение между "Гугъл" и "Мета" (Meta), компанията майка на "Фейсбук" (Facebook), известно като "Джедай блу" (Jedi Blue), сключено по-рано тази година.
Регулаторният орган обяви днес, че разглежда три ключови части от веригата рекламни технологии, услуги, които посредничат в рекламните технологии, тъй като "Гугъл" притежава най-големия доставчик във всеки от тези компоненти.
Обезпокоени сме, че "Гугъл" може да използва позицията си в рекламните технологии, за да фаворизира собствените си услуги в ущърб на конкурентите си, клиентите и в крайна сметка на потребителите, каза в комюнике главният изпълнителен директор на британския конкурентен орган Андреа Кошели.
Говорител на "Гугъл" каза пред Ройтерс, че компанията ще продължи да работи с регулатора, за да отговори на въпросите му и да сподели подробности как работят системите на компанията.