Великобритания започва второ разследване на рекламните практики на "Гугъл"

share

Британският регулаторен орган започна днес второ разследване за рекламните практики на "Гугъл" (Goggle), твърдейки, че глобалната търсачка, собственост на "Алфабет" (Alphabet), може би нарушава правилата на конкуренцията и незаконно дава преимущество на собствените си услуги, предаде Ройтерс.

Най-новото разследване на британския орган за конкуренция и пазари следва предходно, което разглеждаше споразумение между "Гугъл" и "Мета" (Meta), компанията майка на "Фейсбук" (Facebook), известно като "Джедай блу" (Jedi Blue), сключено по-рано тази година.

Регулаторният орган обяви днес, че разглежда три ключови части от веригата рекламни технологии, услуги, които посредничат в рекламните технологии, тъй като "Гугъл" притежава най-големия доставчик във всеки от тези компоненти.

Гугъл обяви: Не можем да плащаме на персонал и доставчици в Русия

Обезпокоени сме, че "Гугъл" може да използва позицията си в рекламните технологии, за да фаворизира собствените си услуги в ущърб на конкурентите си, клиентите и в крайна сметка на потребителите, каза в комюнике главният изпълнителен директор на британския конкурентен орган Андреа Кошели. 

Говорител на "Гугъл" каза пред Ройтерс, че компанията ще продължи да работи с регулатора, за да отговори на въпросите му и да сподели подробности как работят системите на компанията.

Водещи новини

Още новини