"Изключително едностранчива!", "клеветническа" "удар под кръста срещу принц Чарлз" - така хиляди британци реагираха на последния сезон на поредицата "Короната", която те обвиниха в произволно очерняне на образа на британския престолонаследник, предава Франс прес, цитирана от БТА.
Най критикувана бе онази част от сериала на Нетфликс, посветена на отношенията между принц Чарлз и неговата първа съпруга, покойната принцеса Даяна.
Четвъртият сезон на "Короната" бе посветен на приобщаването на Лейди Ди към кралското семейство. На малкия екран тя е превъплътена от актрисата Ема Корин. В образа си тя се изявява като самотна годеница, след това като объркана и стресирана млада съпруга, изправена пред един хладен и кръшкащ партньор, не успял да загърби младежката си любов Камила.
Създателят на поредицата Питър Морган твърди, че е проверявал многократно и под лупа всички факти от живота на кралската двойка, и то най-вече що се отнася до интимния им живот. Но според публиката и познавачите на кралския двор, този път той изглежда е отишъл твърде далеч.
В "Короната" лейди Даяна е описана като жертва-страдалка на лошия принц Чарлз. Специалистката по кралските дела Пени Джунър бе особено възмутена от представянето на образа на британския престолонаследник, което тя оценява като клеветниеско. Според нея Чарлз не е бил виновен за булимията на Даяна. По нейните думи "Короната" ще формира мнението на милиони хора по света, мислейки поредицата за историческа реалност. Така сериалът ще навлече на бъдещия крал на Великобритания незаслужен и позорен имидж, срещу който ще му е трудно да се защити.
Проваленият брак на принц Чарлз и лейди Даяна е една много болезнена тема за милиони британци, особено след трагичната смърт на принцесата на Уелс в Париж през 1977 г. Но оттогава, отбелязват познавачите, принц Чарлз успя значително да се еманципира от моралните обвинения срещу него, особено след брака му с Камила. По този повод вестник "Дейли мейл" призова "Нетфликс" да поемат своята отговорност и да дадат знак на зрителите, че това не е истинската история на събитията, а само художествена измислица.