Комисията по транспорт в Европейския парламент се очаква да разгледа отново пакета "Мобилност". От днешния дебат ще стане ясно дали депутатите ще приемат българската позиция.
Повече от половин век Стефан Стойчев е международен шофьор. Благодарение на опита си вижда разликата между професията у нас и в Западна Европа. Против е пакета "Мобилност", най-вече заради задължителните почивки.
„Това е едно неудобство. Не може бизнеса да върви по този начин”, смята още той, предаде БТВ.
Шофьорът пресмята, че ако сегашният му курс приключи в Испания, задължителното връщане в страната ни означава изгубено време и повече разходи.
„Напълно сме наясно, че трябва да има мобилен пакет. И подкрепяме да има регламентация. Но към момента има доста сериозни различия по отношение на балансиране на текстовете”, казва Йордан Арабаджиев от Съюз на международните превозвачи.
В този си вид пакетът "Мобилност" означава повече празни курсове и съответно загуби, отчитат от бранша. Потенциални щети виждат и евродепутатите ни.
„В момента гласуваме дали ЕК да оттегли пакета, което ще е добре за нас, или да продължим напред с преговорите”, казва евродепутатът Андрей Новаков от Европейската народна партия.
Според Ангел Джамбазки от Европейките консерватори и реформисти това не е фатално и „зависи какво ще договорим”.
Дори и гласуването да е в ущърб на страната ни, пакетът няма да се приеме поне до старта на работата на Европейска комисия на 1 ноември, твърдят още българските евродепутати.