-
10 октомври 2019 15:43
- 666
- 2
Общо 53 на сто от всички курсове на българските международни тежкотоварни превозвачи ще бъдат празни, без товари и без приходи за компаниите, а 14 хил. от пряко засегнатите в сектора ще си загубят работата. Това ще се случи, ако бъде приет пакетът Мобилност 1, без да е уважена позицията на България по него, стана ясно на пресконференция в МТИТС, с участието на министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен ЖелязковРосен Желязков е роден на 5 април 1968 г. Той е магистър по право от Софийския университет „Свети и бизнеса.
На пресконференцията бяха представени резултатите от направеното проучване на тема "Българският тежкотоварен сектор", възложено от Съюза на международните превозвачи. То обхваща пазарно изследване и прогнозна оценка за въздействието на Пакета Мобилност 1 върху тежкотоварния автомобилен бранш у нас.
Пазарното проучване има значение за представяне на пазарите в България и последиците от прилагането на новия Мобилен пакет, уточни министър Желязков. Категорични сме по отношение на връщането на превозните средства в държавата на регистрация и възможността да се ползва седмичната почивка на охраняем паркинг в превозното средство, посочи министърът.
Цветан Алексиев от фирмата, провела социологическото проучване, уточни, че за него са използвани собствено проучване и публично достъпна информация, както и специализирани източници и анализи. Около 12 700 компании от България предоставят сухопътен международен транспорт. 75 на сто от тях са с до 5 камиона, т.е. малки фирми. Заетите в сектора са 42 500 с около 1 750 евро средна заплата, сочи анализът.
Общо 25 800 са българските камиони, които са оперирали в Европа през 2018 г. и тяхната средна възраст е 3 години, за разлика от тези в Европа, които са средно на 11 години, посочиха анализаторите. Средната възраст на тежкотоварния автопарк общо за страната е 6 години, а около 1,5 млрд. евро са направените инвестиции, показва проучването.
Общо 6 на сто от БВП и 2,8 млрд. евро е пазарният дял от сектора за международен автомобилен транспорт.
Основната проблем, ако бъде прието задължителното връщане в държавата на всеки 4 месеца на тежкотоварните камиони, е че то ще обхване около 53 на сто от всички задължителни курсове от и за България, които ще бъдат празни, без да генерират печалби за компаниите. От пропуснати приходи загубите ще бъдат 0,5 млрд. евро.
Ще се увеличат и въглеродните емисии, като 1 процент от техния дял ще е за сметка на българските автомобили.
Словакия, Чехия, Холандия, Португалия, Естония са страните, от които ще търсим подкрепа и съдействие по отношение Мобилен пакет 1. Важното е да нямаме разколебаване в подхода като правителство и да сме единни с групата на единомишлениците, посочи министър Желязков.
Йордан Арабаджиев от Съюза на международните превозвачи посочи, че 850-те млн.евро очаквани загуби за българските превозвачи ще са същите и за другите източноевропейски държави.
"Ние не сме против Мобилен пакет 1, а за равнопоставеност между отделните превозвачи в ЕС. За целта ще търсим конструктивен диалог и онова златно сечение, което устройва и българските, и холандските превозвачи", коментира Арабаджиев.
Около 40 млн.евро ще бъдат административните разходи през 2023 г.за оформяне на различните процедури и унифициране на процеса за българските превозвачи. Много са и неяснотите по правоприлагането, смята още министър Росен ЖелязковРосен Желязков е роден на 5 април 1968 г. Той е магистър по право от Софийския университет „Свети.
Последвайте канала на
Свързани новини
Йордан Арабаджиев: Битката по пакета “Мобилност” не е изгубена
20 септември 201907:44
Николай Рашков: Има доста разколебана подкрепа за пакета "Мобилност"
20 септември 201907:38
Андрей Новаков за пакета ''Мобилност'': Британците не постъпиха справедливо
19 септември 201916:35
ЕП отхвърли искането за изтегляне на пакета "Мобилност"
19 септември 201912:04
Комисията по транспорт в ЕП се очаква да разгледа отново пакета "Мобилност"
19 септември 201907:39
Андрей Новаков внесе в ЕП искане за изтегляне на пакета "Мобилност"
18 септември 201921:22
Джамбазки и Слабаков: Компромис в борбата срещу несправедливия пакет „Мобилност“ няма
22 януари 202013:40
Росен Желязков за пакета ''Мобилност'': Битката не е изгубена, на ред е ЕК
20 декември 201918:11
Съветът на ЕС: Пакетът "Мобилност" е одобрен
20 декември 201915:51
Ливърпул разпердушини Тотнъм със суперфутбол и дръпна на върха в Премиър лийг преди Коледа
Реал Мадрид изпрати триумфалната година с много красиви попадения и задмина Барселона
Борнемут прекърши Ман Юнайтед на "Олд Трафорд", "червените дяволи" с пореден исторически провал
Ювентус най-после спря серията от равенства и се поздрави с юбилеен успех
ЦСКА - София увеличи драстично капитала, за да реши сериозен проблем - собствениците наливат нови 20 млн. лева в клуба
Победната серия на Челси приключи на негостоприемния "Гудисън Парк"
Коментари 2
Добави2019.10.10 | 15:50
ТИКВАТА ,КАЗА ЧЕ НЯМА СТРАШНО .ВСИЧКО Е НАРЕД ВЪВ ГЕРБОСТАН.
Добави коментар
Водещи новини
Откриха кучето на изчезналия 13-годишен Ники от Конаре
23 декември 202407:23
От ПП очакват "Обнови Европа" да изключи ДПС
23 декември 202407:33
Как да подготвим колата си за сняг, поледици и минусови температури?
23 декември 202408:14
БДЖ съобщи за отменени и закъснели влакове поради технически причини
23 декември 202408:43
Собственици на имот на бул. "Тодор Каблешков" блокираха пускането на най-новата част на булеварда
23 декември 202408:49
Мъж получи фиш за нарушение в София, без колата да е напускала Пловдив
23 декември 202407:53
Полицията в Ню Йорк арестува мъж, заподозрян, че е подпалил спяща жена в метрото на Ню Йорк
23 декември 202405:59
Продължава да е критично състоянието на около 40 души, ранени при атаката на коледния базар в Магдебург
23 декември 202407:50
Десни екстремисти са нападнали ляв политик и още двама души в Саксония
23 декември 202406:06
2019.10.10 | 17:47
Това е защото сте тъпаци. Какво ви пречи да организирате транспорт с микробус за смяна? Или да им наемете квартири? Я седни в тоя камион без нормална храна и без баня и тоялетна пет месеца да спиш в кутиййка 2,5 на 2 метра идиот. Добре че са европейците да ви научат на човещина кавали нещастни.