Автомобилното производство в Китай може да спре заради локдауните

Gettyimages/архив
share

Автомобилните производители в Китай може да се наложи да спрат производството през май, ако доставчиците в Шанхай и околните райони не могат да възобновят работата си, заяви Хъ Сяопън, главен изпълнителен директор на китайския производител на електрически автомобили Xpeng, съобщава Ройтерс, предаде БНР.

Всичко по темата:
Омикрон - новият коронавирусен вариант 1298

Нарастващите локдауни, за да се спре разпространението на настоящата вълна на Covid-19 в Китай, водят до задръствания на магистралите и пристанищата и до затваряне на безброй фабрики - прекъсвания, които се разпространяват в глобалните вериги на доставки на стоки, вариращи от електрически превозни средства до смартфони.

СЗО следи с тревога два нови варианта на COVID-19

Някои китайски власти се опитват да разрешат ситуацията, каза Хъ Сяопън в китайския чат Wechat, добавяйки, че се надява повече правителствени служби да окажат подкрепа.

Коментарите му бяха подкрепени от изпълнителния директор на Consumer Business Group на Huawei Ричард Юй, който също предупреди за огромни икономически разходи, ако фабриките в Шанхай не могат да възобновят скоро производството. Юй каза, че всички технологични и индустриални фирми ще трябва да спрат производството през май, ако доставчиците им са в Шанхай, съобщи в петък и официалното китайски издание Securities Times.

Продажбите в най-големия автомобилен пазар в света отбелязаха спад през март, тъй като строгите Covid ограничения взеха своето.

Tesla Inc., имащ голям завод в Китай, беше сред автомобилните производители, които усетиха проблемите, свързани с ограниченията на производството.

Американският автомобилен производител спря производството в завода си в Шанхай от 28 март, което доведе до загуба на продукция от над 40 000 електромобили, според изчисления на агенция Ройтерс. Производственият център в Шанхай произвежда 10 000 електромобила Model Y и 6 000 Model 3 на седмица, посочиха пред агенцията запознати с въпроса.

Компанията Nio също спря производството във фабриката си в Хъфей, Източен Китай, въпреки че на местно ниво не бяха въведени локдауни, но доставчици от други райони бяха спрели работа заради строги противоепидемични мерки.

Производителите на автомобили с производствени мощности в североизточните провинции на Китай пък възобновяват производството, тъй като тези региони започва да излизат от въведените преди седмици локдауни.

Така например държавният китайски автомобилен производител FAW Group възобнови част от производството в завода си Хунци в Цзилин, докато германският автомобилен гигант BMW заяви, че всичките му заводи в град Шънян са възобновили дейността си в четвъртък.

Всичко по темата:
Омикрон - новият коронавирусен вариант 1298

Водещи новини

Още новини