Момичетата, които играят на видеоигри, по-късно трудно се сприятеляват. Това констатираха норвежки учени, пише в. "Дейли мейл".
Влошаване на социалното развитие не е установено при момчетата.
При момичетата по-лошите социални умения е възможно да се дължат на това, че вече са били изолирани от другите.
"Възможно е лошата социална компетентност да е причина за това децата да посвещават много време на видеоигри. Това означава, че децата, които не са много общителни, са по-склонни да запълват времето си с видеоигри, защото така осъществяват желанието си за общност и за майсторство. Те са и достъпни, и са по-лесни от общуването лице в лице" - обясни Ларс Викстрьом от екипа.
Учените от Норвежкия научно-технологичен университет са обхванали в изследването си 870 деца на възраст от 6 до 12 години, както и родителите и учителите им. Те са се заинтересували и дали децата играят сами, или с приятели, защото тези, които играят сами или с непознати в интернет, имат по-малко възможности за значими връзки.
При момчетата социалната компетентност е общо по-ниска.