Загубата на абонати на "Нетфликс" се увеличава, но остава по-малка от прогнозираната

GettyImiges
share

Стрийминг флатформата "Нетфликс" (Netflix) загуби почти 1 милион абонати през пролетния сезон на фона на засилена конкуренция и растящата инфлация, която свива бюджетите на домакинствата. Това засилва необходимостта от незабавни действия на компанията, за да пусне по-евтин свой вариант с прекъсвания за реклами, информира Асошиейтед прес.

През периода април-юни "Нетфликс" се раздели с 970 000 абоната. Това става ясно от обявения снощи финансов отчет за приходите на компанията през второто тримесечие на годината. Това представлява най-голямата тримесечна загуба на абонати в 25-годишната история на платформата. Въпреки това резултатите надминават прогнозите на компанията от април, когато се очакваше загубата на акаунти да достигне 2 милиона. 

По-малката загуба, съчетана с перспективата за връщане към растежа през тримесечието, приключващо в края на септември, тласна пазарната стойност на онлайн гиганта нагоре със 7 на сто след обявяването на резултатите. 

Отчетената загуба на акаунти през второто тримесечие последва спада с 200 000 абонати през първото тримесечие на годината. Това беше първата регистрирана загуба на клиенти на платформата, предаде БТА.

"Нетфликс" съкрати 2% от персонала си

Загубата на близо 1,2 милиона абонати от началото на годината може да се обясни и с добрите резултати от периода на пандемията - т. нар. базов ефект. През първата половина на 2020 г. "Нетфликс" привлече близо 26 милиона абонати.

Водещи новини

Още новини