"Очаквам Сарафов да си поеме ролята, която Гешев беше държал дълго време - ролята на чадър над организираната престъпност. Изборът на Борислав Сарафов не е случаен. Той започва да копира поведението, което имаше Гешев в продължение на 3 години и половина". Това коментира пред БНР депутатът от ПП-ДБ Димитър Найденов.
Той смята за несериозна политическата заявка на Гешев:
"В продължение на 4 години той имаше най-силния инструмент - той беше главен прокурор и разполагаше с правомощията да води ефективна борба с корупцията, с мафията във властта, а той не свърши нищо, дори им съдействаше, беше чадър 4 години. Сега да обяснява, че тепърва ще започва да се бори, но по трудната пътека, е доста несериозно"
"Гешев го смениха в момента, в който той престана да бъде чадър на тази мафия, за която говори. Тя просто се отърва от него", изказа мнението си депутатът.
Според него имаме проблем с прокуратурата и фигурата на главния прокурор поради нейната свръховластеност и безконтролност:
"Когато прокуратурата не изпълнява задълженията си, няма кой да я контролира и принуди. Това се наблюдава най-вече по споменатите от него дела на трупчета срещу политици, които с години стоят и по тях не се работи".
В предаването "Преди всички" Димитър Найденов, който е един от вносителите на промените в Закона за туризма, свързани с рекламата, които днес ще бъдат разгледани в ресорната комисия, посочи, че с всички политически партии имат консенсус по темата.
"В момента прилагането на процедурите по Закона за обществените поръчки силно ограничава възможността за ефективна национална туристическа реклама чрез големите онлайн платформи като Фейсбук, Ютуб, Туитър, Гугъл и т.н. Понеже министърът на туризма при реализиране на такава национална туристическа реклама е длъжен да минава през този Закон за обществени поръчки и ползва посредници, защото големите компании - списъкът на тези компании е ограничен и той е определен от ЕК, става така, че Министерството на туризма при желанието си да рекламира не може да го прави директно в тези платформи, а трябва да наема посредници, защото тези големи платформи не участват в такива процедури по Закона за обществените поръчки. Така част от парите, които биха отишли за националната туристическа реклама финишират в частни фирми, които общо взето правят това, което всеки един тийнейджър вече може да прави сам - да си пусне реклама във Фейсбук. Тези комисионни не отиват за реклама, а в нечии джобове", обясни депутатът.
Ако промяната влезе в сила, със същите пари ще може да се прави повече реклама, подчерта Найденов и добави: "100% от тези средства ще се инвестират в реклама".
По думите му този проект за изменение и допълнение на Закона за туризма не касае процедурите по избор на фирми, които ще създават рекламите.